sobota 2. dubna 2011

Světový den informovanosti o autismu

2. duben = Světový den informovanosti o autismu

Přišlo mi mailem:

Víte, co je to autismus?
Napadne vás při vyslovení tohoto slova pouze Rain Man.... mají svůj svět, nemají rádi kontakt apod.?
Mezi lidmi panuje mnoho mýtů o lidech s autismem.
K tomuto dni ve světě probíhá akce „Light It Up Blue,“, kdy se některé budovy po celém světě rozsvěcují do modra, aby připomněli význam tohoto dne a upozornili na nedostačující informovanost veřejnosti o tomto závažném postižení.

Pokud se domníváte, že autismus je vzácný, tak pozorně čtěte následující čísla. S touto diagnózou se rodí cca každé 110. dítě. Česká republika není výjimkou a odhaduje se, že zde žije 50 000 lidí s autismem. Čísla jsou tedy alarmující. Přesto se stále setkáváme s neznalostí veřejnosti o autismu. Přičemž je velmi důležité právě včasné rozpoznání prvních příznaků autismu, jeho diagnostikování a zahájení odborné a komplexní péče, která vede k rozvoji dítěte s autismem.

Čím více bude veřejnost informována o autismu, tím více bude vytvářet respektující prostředí pro lidi s autismem a jejich rodiny.

Pomozte tedy lidem s autismem třeba jenom tím, že se budete informovat o tomto závažném postižení nebo
se 2. dubna oblečete modře nebo
osvětlíte vaší budovu v modré barvě ...

Jeníček má několik triček v různé barvě:

Pár odkazů:


Holky se fotit nechtěly, ale nafotily mi pár modrých věcí z pokojíčků...

Oblíbené panenky...

Odpočívajícího křečka...

Eliška svého kamaráda...
Obrázek na stěně...

...a na okně....


Betynka s focením problém neměla...
Dostala modrou sponku....

..a modrý obleček...


Ještě Jendovo oblíbené autíčko a strukturované úkoly....
Oblíbené dudlíčky...


Heslo dne: "Modrá je dobrá"...
Jen Jenda neladil. Přes bolavý prstík si nechtěl převléknout mikinu...




Těší mě, že se stále více lidí dozvídá o autismu a že na mé stránky chodí i lidé, kteří dítě s autismem nemají.
Jsem ráda, že osud lidí s poruchou autistického spektra není ostatním lhostejný...
Děkuji Vám za každou návštěvu na našem blogu.

8 komentářů:

  1. Marci tak po přečtení článku jsem moc ráda, že modrá barva je moje nejoblíbenější ♥♥♥. Hezký den tobě, Jeníčkovi a holkám...

    OdpovědětVymazat
  2. Modrá je dobrá... Zase jsem o něco chytřejší a už vím o spojení této barvy s autismem.
    Hezky Betynka postála, hotová manekýna. Vlastně modelka. :)
    Hezký zbytek tohoto světového dne. A určitě svojím psaním k té informovanosti přispíváš lvím dílem.

    OdpovědětVymazat
  3. Vidíš jak je tvůj blog prospěšný ! Hned ráno jsem koukla na seznamu na novinky a hle ! Den věnovaný autíkům :-) Dřív bych si to asi nepřečetla :-( Ale teď okamžitě a se zájmem :-)Snad bude časem víc a víc lidí -co budou vědět aspoň něco ...

    OdpovědětVymazat
  4. Gebasko, Tvůj zájem (ale i zájem všech ostatních) mě moooc těší.

    OdpovědětVymazat
  5. Vidíš to. Kdybych to věděl, vyfotil bych tobě a Jeníkovi svoji modrou andulku. Ale stejně tě obdovuju.

    OdpovědětVymazat
  6. Já tu čerpám i vědomosti do práce..často jsem přesvědčená, že dítě s minimálně Aspergerem mám...a rodiče o tom tedy nehodlají vůbec uvažovat..už se mi to stalo..ten Asperger určitě!

    OdpovědětVymazat
  7. AndyPan, hezky jsi to řekla...vědomosti do práce...To je fajn. Moje Eli (podezření na AS) byla (je) strašně chytrá, četla encyklopedie, krásně mluvila, uměla spoustu básniček, ale ve školce měla problémy - s jídlem, svlékala se, stranila se dětí, postávala v rohu...A učitelky si na ni pořád stěžovaly...Teď už to chápu, tehdy jsem to obrečela.

    OdpovědětVymazat
  8. teda ten od lonska vyrostl

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...