pátek 22. dubna 2011

Žádné kytky na zahradě

Když byly Jendovi 2 roky, trhal na zahradě kytky.

Říkali jsme si, že je malý a že ho to přejde...

Nepřešlo.

Loni jsme se mu marně snažili vysvětlit, že se kytičky netrhají.

Hlavně moje babička, Jendova prababička, když tu byla loni na návštěvě, tak byla z Jeníka na mrtvici.
Oškubal všechno...narcisy, tulipány, muškáty, cokoliv, co mu přišlo pod ruku.
Myslela jsem, že babičku raní mrtvice.
Její slova, že ho za to mám bít, aby to pochopil, jsem se snažila nevnímat.

Musela jsem se smát, když moje krásné kytky stojící doma za okny na parapetech, babička vystrčila na zahradu s tím, že potřebují slunce a vzduch.... :-)

Nevěřila, že nepřežijí Jendovu péči.
A nepřežily. Některé jen oškubal, jiné vysypával i s hlínou...
S prázdnými květináči a truhlíky trénoval "hod daleký"...

Letos jsem boj s kytičkama vzdala.

Jenda se bál jít na zahradu a jednou se mi ho podařilo přemluvit na trhání sedmikrásek - holky potřebují sběr do školy....a  tak jsem trhala a Jenda se přidal...
.
Společně jsme klečeli v trávě a  trhali. Jendu to bavilo asi 2 dny....

Jenže pochopit, které kytky může a které nemůže trhat....to je nad chápání našeho Autíka...

Když už škubat, tak všechno...

A tak jsem i letos přišla o narcisy a o tulipány.

Usedalo mi srdce nad květy narcisů poházených v trávě ....

...nebo ležících v kyblíku se  šnečky....

Když včera Jeníček přiběhl do obýváku s květy tulipánů, musela jsem se zhluboka nadechnout, abych neřvala jako moje babička....Polkla jsem slinu a s úsměvem jsem Jendovi poděkovala za kytičku.

Chtěl mi udělat RADOST, přece jsem mu nemohla vynadat. Nehledě na to, že by NEPOCHOPIL, proč se zlobím.

Kytičky jsme dali do skleničky...

...a do misky....
Jenda je chtěl ukázat čuníkovi a dudlíčkům....


Tulipány Jenda miluje, dokonce s nimi chodí spát.

O muškátech, maceškách a jiných kytkách si letos (a možná i další roky?) nechám jen snít....

Dnes mě napadla názorná pomůcka, která by mohla (možná) zabrat a Jendovi vysvětlit, které kytičky může trhat a které NE.
Ale moc si nejsem jistá tím, že to zabere.

AUTISTA potřebuje VIDĚT ...
To slyšené jde často jen "kolem" Jeníka a asi to moc nevnímá...
Komunikace přes obrázky u nás stále vede....

Jen už to asi nevyzkouším v praxi, protože mi na zahradě nezbyl ani jeden jediný květ.
A předpokládám, že sousedi nás na svůj pozemek nepustí. :-)

Teď se Jenda vrhnul na trhání květů jabloně a třešně. Stromky jsou zatím malé....a Jeníček na květy v pohodě  dosáhne.
Občas se mi povede odvést jeho pozornost, občas jen tiše trpím...

Krásami jarních zahrad se kochám alespoň na procházkách.
Nechápu, jak to ti lidé dělají, že mají tak pěkně upravené zahrady... :-)

Jednu výhodu to má... ušetřím za kytky, které letos nekoupím...

6 komentářů:

  1. Marcelko, i takové může být jaro...oškubané! Na druhou stranu, tobě Jeníček přinese kytí domů, já nemám to srdce otrhávat si zahradu a tak, když chci tulipány do vázy, jdu si je koupit :o)Tu pomůcku si vymyslela báječnou, moc tě obdivuji!
    Pohodové Velikonoce vám všem.
    Zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Kartičky super! Štěpán včera na návštěvě jednu květinu v květníku taky znectil, mrcha,oškubal a hodil ze schodů s květináčem, naštěstí na návštěvě jsme byli v domě, kde mají taky autíka :-)

    OdpovědětVymazat
  3. no...i trávník je hezký,když je zelený..jinak Amélko,to kuře, co ses ptala..to se nafoukne balónek a na to lepí natrhané nnovíny tapetovým lepidlem..já tedy měla jen zředěný herkules.Po několika vrstvách jsem dala natrhaný žlutý barevný papír...a balónek se píchne..někdy praskne sám..a pak už jen detaily dle fantazie..já to mám z té pěnové gumy.

    OdpovědětVymazat
  4. ad kytičky
    Jsem k svému synovi razantnější (nemá ovšem až tak velké auti projevy jako Jeníček), přesto naše kytičky také trpí a mizí před očima :)
    Není síly mu vysvětlit, že ty kytičky fakt patří na záhony, či truhlíky :( Přesto to každý rok zkouším znova a znova :))
    Letos budou petunky, jestli jim dá šanci rozkvést,tak bude mít co trhat.
    Hezké svátky jara celé vaší rodině.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to vypadá, že Jeník asi nebude pracovat v zahradnictví. :)
    Třeba ještě z toho vyroste a bude se soustředit na něco jiného. Sice už tak malý není, ale bude ještě větší.
    Také vám všem doma přeji příjemné a radostné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  6. Ameli, já jsem s mámou 3 roky čekala na vytoužené narcisy, letos měly spoustu poupat a já je konečně mohla vidět. Neviděla. Jeden den hlídal Mirek a narcisy jsou fuč. Nezůstalo ani jediné poupě. Prý si s nimi tak hezky Sárinka hrála. Snad příští rok....

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...