úterý 26. dubna 2011

Velikonoce

Velikonoce proběhly relativně v klidu.

Tedy na naše poměry.
Jenda odmítl jít koledovat, zůstali jsme tedy doma.

Ani jsem nepředpokládala, že by chtěl jít, tak mě to nepřekvapilo.


První 2 hodiny se bál koledníků, plakal a odmítal vyjít ven na zahradu...
Raději si hrál doma s Betynkou.

Koledníkům jsem tedy otvírala sama. A letos jsem asi poprvé "nedostala". Místní děti zpívají jen za plotem.  Každým rokem přišli alespoň nějací přistěhovalci z Moravy, kteří mi vždy připomněli má dětská léta a modřiny na pozadí ...a tentokrát nic...

Vajíčka byla hned pryč...až jsem se divila. Kolikrát jsem měla desítky malovaných vajíček a přišlo mi, že  vajíčka už koledníky nebaví, že mají raději bonbóny, čokolády a jiné sladkosti.
Tentokrát mě překvapili a jako první zmizela vajíčka.

Jako dítko z Moravy jsem svému bráchovi celá léta záviděla plné košíky dobrot a sladkostí.
Až na zdejším malém městě jsem viděla chodit koledovat i děvčata. Překvapilo mě to, přišlo mi to zvláštní, ale budiž.... a tak holky pár let chodily "na koledu".

Letos už Eliška nešla. Říkala, že už je na to velká, a tak šla Šárka nejprve sama a později se přidala ke kamarádce se 2 klukama. Obdivovala jsem její odvahu, já bych sama koledovat nešla...

Donesla si košík plný dobrot a s Jeníčkem si je pak vyskládávali do řady...
Jenda dokonce spořádal 2 vajíčka natvrdo...to je na něj co říct...taková malá změna v jeho téměř neměnném jídelníčku.

Pak ještě spočítal čokoládové zajíce...

...a přebíral věci v košíku...
Jenda dostává normálně sladkosti JEN za úkoly, včera jsem udělala výjimku a mohl spořádat čokoládového zajíce jen tak...

Po 2 hodinách, kdy opadl největší nápor koledníků, tak se Jeníček odvážil jít na zahradu a sledoval koledníky zdálky přes plot...
Ještě odpoledne se ptal: "Pidou nákoleníci?" (přijdou koledníci?)
...a myslím, že měl radost, když jsem mu řekla, že už ne...

8 komentářů:

  1. Amelko, to vypadá, jako by se Ti stýskalo po "výprasku". Vskutku jsou na Moravě takoví ranaři, že děvčice mají modřiny? To to omlazování tedy trochu bolí. :)
    Ale Jeníkovi ty Velikonoce prospěly, když si obměnil i jídelníček. A příští rok už se nebude bát.

    OdpovědětVymazat
  2. Jeníčku, také jsem byla ráda, když poslední nákoleníci odešli :)))
    jinak ta culíkatá panenka z trávy se vám velice povedla!

    OdpovědětVymazat
  3. Stejně ...i když Jenda nebyl rád a ty nemáš modrý zadek (což snad ráda jsi :-D ) -z fotek to vypadá na spokojený den :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, vajíčkám asi nikdo neodolá:-) Nákoleníci se Jeníčkovi teda povedli, už mě tak dlouho nikdo nepobavil.

    OdpovědětVymazat
  5. Vubec se Jendovi nedivim. Ja bych se jako dite koledniku taky bala. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Amélko, tak nakonec to bylo prima. Zvládl to bezvadně, když si človek pomyslí, že to byl docela jiný den, než jsou ostatní. Toho zajíce si každopádně zasloužil!!! ♥♥♥ Jo, u nás doma by jsme si mohli otevřít cukrárnu, co si toho kluci vykoledovali!! :D

    OdpovědětVymazat
  7. No já už přišla na zlepšovák...dala jsem Šárce loňské zajíce, páč to nejí:-) Ale hraje si snimi ajá za ně musím mluvit:-) A modřiny, no myslím si o takových "kolednících"své....Já bych jim dala, šáhnout na mě...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to zírám, že u vás chodí i holky na koledu. Jako holka z Moravy jsem také svým dvěma bratrům léta záviděla ty košíky plné dobrot. Dnes chodí domů akorát s opicí a tu jim už nezávidím. :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...