pondělí 4. dubna 2011

Nová jídla v jídelníčku

Jeníček a jídlo.... to je kapitola sama pro sebe.

Poslední rok a půl - to je hrůůza.
Teplé jídlo skoro žádné.
Pár Brumíků, kukuřičné křupky, piškoty, hranolky, jahodový Actimel, suché špagety...
A tak pořád dokola.
Zkusila jsem upéct mazanec, ale neuspěla jsem...

Když jsme s holkama o víkendu upekly domácí makové rohlíky, nechala jsem je na lince.

Ani jsem Jendovi nenabízela, aby neměl pocit, že ho nutím....


A světe div se, sám šel do kuchyně a sám si dva vzal....

Visel u toho na opěradle gauče....
Ale to nevadí, hlavně že něco jí....

A dnes jsem za asistence Šárinky udělala piškotové těsto...

Buchtu jsme nakrájely, promazaly marmeládou a ozdobily čokoládou.


Zpočátku Jenda nechtěl ani ochutnat a hrál si sám stranou s modelínou.
Když odešla Šárka na keramiku a já jsem si ho nevšímala, tak si sedl ke stolu...
...a jedl...

....a jedl...

Snědl 3 kousky....

...a vypadal u toho mooc spokojeně....

Pomalinku si začíná zvykat na různé změny...
Už se můžu v posteli otočit na druhou stranu, aniž by řval....
:-)

Včera, když v poledne usnul, tak jsem si udělala culík...což by dřív "nepřežil"...
Holky říkaly, že mám "roztomilý culíček" a že se to Jeníčkovi nebude líbit....... :-)
Myslela jsem si, že Jenda bude chtít, abych si gumičku sundala...a světe div se...
Neříkal vůůbec nic.
Záchvat vzteku se nekonal.

Měla jsem culík až do večera a v pohodě...

Půjde to...
Všechno půjde....

Trpělivostí a láskou dosáhneme zázraků....

13 komentářů:

  1. Amélko, moc tě zdravím a držím palce, kdyby nikdo, tak ty si ty zázraky zasloužíš!
    Držm palce culíkům, rohlíkům, piškotu i všemu dalšímu, novému.
    Myslím na tebe, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Jeník se pěkně usmívá. Já bych se na ten piškot usmíval taky :). Přeji další pokroky.

    doma oslavíme to honem
    u stolu Jeník jedl
    mámu máme s ohonem
    synek to přijmout svedl
    Jenda nemá protesty
    dobré jsou to snad cesty

    OdpovědětVymazat
  3. Jeník je moc šikovný, přeju ať mu apetit vydrží. Asi je nejlepší cesta být k jeho jídlu celkem lhostejný, možná, že čím víc na to kladeš důraz, tím je to horší:-)
    A gratuluju k culíku a obracení v posteli, a spoustu dalších pokroků

    OdpovědětVymazat
  4. To je bezva, že se taky chvilku daří, však ono to půjde. Díky tobě určitě ano...

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Amelie, s tím jídlem jsem tedy měla problém s moji dcerou ...až jsem potkala starou dětskou sestro u v důchodu...a poradila ať nechám dítě vyhladovět...nenutím a neběhám se lžíci za ní a počkám až si řekne sama...během dvou dnů snědla jen jednu přesnídávku a pak začla normálně jíst. Já vím, že u Jeníka je to ještě jinak a mnohem složitější ale asi jsi našla tu správnou cestu a půjde to ...to víš že jo !! Tak užívej krásné jarní dny ...v culíčku :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Šikulové jste oba dva. Jo kdo by odolal takové mňamce.

    OdpovědětVymazat
  7. Jirko, Mutile, ještě jsem ani nenapsala, jak si vážím toho, že na moje stránky o autismu zabloudili i muži...Díky!

    OdpovědětVymazat
  8. No ty buchty vypadají úžasně, ani se Jeníčkovi nedivím, taky bych si dala říct:-) Je bezva, že víš jak na Jeníčka. Vím, že to stojí hodně pokusů a omylů, ale výsledek stojí zato. Přeji hodně dalších pohledů na spokojeně baštící dítě a tobě Ameli spoustu dalších variací culíků. Moc hezky se to čte, tak držím palce, ať je to co nejčastěji.

    OdpovědětVymazat
  9. Život není peříčko, nevěš hlavu Ami, když si něco moc přejem, tak se zázrak stane ♥♥♥. Jste šikulky..oba..Jeník mám skvělou mámá ♥♥♥.

    OdpovědětVymazat
  10. Amelko, čtu a mám z toho radost. A ten moučník vypadá úžasně, kdo by odolal:-).

    OdpovědětVymazat
  11. ...úplně mám na tu buchtu chuť :-D Jste šikulky :-) Tohle závidím :-( Mě se s jídlem taky moc nedaří :-( Malej sice není autík :-) -ale v jídle je divnej :-)Šáhne si a buď to projde nebo ne :-) Polívky (po přebrání)jo a maso -takže dobrý . Ale člověk mu nabízí buchtu nebo zákusek -nebo sýr .... a ne-šáhne si -lepí to a konec :-) Ovoce -zelenina jakbysmet -mokré :-( Takže Jeník určitě udělal velký pokrok :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Ami, koukám jak se Jeníkovi daří, to je moc době. Přišla si na dokonalý způsob, jak donutit Jeníka jíst a to tak, že mu nic nenutit a nechat ho, ať si dělá co chce. To je velké plus. Tak, ať mu chutnají další, nové ňamky co zůstanou na stole. Já jsem teď stále v jednom kole, chodím domů až večer a bojuji s Dominikem v nové škole, snad to bude lepší. Přeji tobě, holkám a Jeníkovi jen samé pěkné dny! Hanka

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...