sobota 24. září 2011

Lžičkové písmenkování

S Jeníčkem je legrace.

Vzhledem k přetrvávajícím bolestem trávíme většinu času v obýváku nebo v ložnici.

V ložnici ležím s podloženou nohou a Jenda si "hraje" na vedlejší posteli.

V poslední době z mnoha věcí staví písmenka...

Napadlo ho to samotného...

Nikdo mu to neporadil...

Tak třeba ze lžiček písmenko "I"... jako indián...
Pak třeba písmenko "H"... nebo "Y"...

Tady asi kříž ...?
Včera ho napadlo písmenkování i ze slaných tyčinek...
Pokus o písmenko "A"...

Z tyčinek se mu podařilo několik písmenek...
Říká: "A"jako auto...

...."E" jako Eliška...

"K" jako kravička...

"L" jako lev...

"F" jako Fík...


"O" jako opička...


Tady třeba písmenko "H"...

A pravidelně to zkouší i z mých ranních léků...

To je "I " jako indián...

Dá se říct,  že ani v ložnici se nenudíme, ale občas opakujeme Jendovy dříve nabyté znalosti....

...a na závěr už jen dva Jeníčkovy neodolatelné úsměvy....

31 komentářů:

  1. No vidíš i v lůžku je možné s maminkou si hrát. Hlavní je, že se Jeník zabaví a nemá dlouhou chvilku. Tak ať je stále líp.Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  2. To robí aj môj brat . :D So všetkým... minule som ho nechala samého s krabičkou zápaliek na skrini, vyliezol na ňu a začal si zo zápaliek skladať slovíčka . :D

    Krpec má úžasný úsmev . :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dotaz: Ty necháš syna si hrát s prášky? Dítě sahající po zakázaným dokáže vyvinout pořádnou rychlost! Nemluvě o tom, že Ti s nima může utéct, Ty za ním určitě nepoběžíš...tam jde pak o vteřiny...
    Marta

    OdpovědětVymazat
  4. NE, samozřejmě že ho nenechávám hrát si s prášky. Ale třeba dnes jsme sami dva doma, chystala jsem si ráno léky, Jenda ležel vedle mě...hlídala jsem ho jako ostříž - právě proto, že vím, co dítě dovede...Jen řekl, že udělá "I" jako indián... udělal ho, dala jsem tam ruku, aby tam pak už nemohl dosáhnout... vyfotila jsem to, foťák mám vedle sebe a bylo. Navíc...což je zvláštní, léky do pusy nedává...

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Amélko,
    dneska už snad máš i pozitivnější náladu, viď?
    Už je ti líp? Jeníček měl se lžičkami skvělý nápad, taky jsou to hezké lžičky. A jeho úsměv! Nádhera!!! Tak jen houšť a větší kapky!!!
    Slunečnou neděli přeju, pa Radka
    A děkuji za komentík u mě...

    OdpovědětVymazat
  6. Rasimdo, stále to není ono. Ale zastavili jsme se na 13 tabletách denně od bolesti a už týden se dávka nezvedá, tak mám radost. Přes den mi to přijde trošku lepší, ale v noci zůstávám stále na 2-3 hodinách spánku. Díky za zeptání.

    OdpovědětVymazat
  7. On je prostě slaďoch... a šikovný, písmenek skoro celá abeceda.o) Super, že chvíli vydrží i u takové relativně statické činnosti, jde vidět, že jej to zaujalo:o) Opatrujte se, užívejte usměvavých momentů, ať je pak zase kde brát, J.

    OdpovědětVymazat
  8. Jeníček je zlatíčko, tomu jeho úsměvu se opravdu nedá odolat :)
    Taky čtu, že už se bolavá noha trochu lepší a mám z toho velikou radost, tak jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
  9. Bude z něho tiskař. Už jsi přemýšlela jak to bude v jeho šesti letech? Chytrý na školu jistě bude, ale jde spíš o to jak zvládne ten velký kolektiv.

    OdpovědětVymazat
  10. Amélku, čtu každý den, myslím hodně často. Jeníčkův úsměv je kouzelný, tak aspoň něco pozitivního, že. Přeju, aby bylo líp rychleji, než dosud.

    OdpovědětVymazat
  11. Jeníček je krásný kluk a jeho úsměvy jsou kouzelné. Jeden by ani nevěřil, že má i krušné chvilky. Jsem ráda, že se Ti daří líp, že už nemusíš polykat tolik prášků.Ono to bude časem lepší a lepší jenže potrvá to a otráví to kus života.

    OdpovědětVymazat
  12. Pavle, určitě jsem o škole přemýšlela. Má ještě 2 roky čas, tak doufám, že si na děti zvykne. Podle mě by to chtělo nějakou malotřídku s individuálním plánem, nějakého asistenta... Je to chytrý kluk.

    OdpovědětVymazat
  13. Jú, to jsou ale pěkné lžičky s barevnými korálky. :-)) Nemůžu si pomoct, ale mě se zdá Jeníček mimořádně chytrý kluk, v jeho věku málokteré dítě, dokáže rozeznat písmenka a dokonce k nim přiřadit slovo. Má trochu přistřiženou ofinku, už jsem si všimla posledně a je moc dobře, že si udržuje dobrou náladu. A já se raduji, že už nemusíš navyšovat léky na bolesti. ;-) Přeji vám všem u vás doma, hezkou neděli! :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Jarko, ofinu mu opižlal tatínek. :-)
    Ano, je to chytrý kluk. Lidé s Aspergerovým syndromem bývají chytří. Mívají nevyrovnaný profil... zajímají je znalosti, fakta, informace, ale propadají v oblasti sociálních vztahů, emocí, ap. Mají velký problém porozumět úmyslům, myšlenkám, pocitům a záměrům ostatních.
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Asperger%C5%AFv_syndrom

    OdpovědětVymazat
  15. Jestli myslím? Možná někdy. :-) DA, AS, VFA... záleží na tom? Pro mě je dokonalý takový jaký je... Na nějaké zkratce nezáleží. Budu se snažit, aby se alespoň trošku zapojil do společnosti a hlavně, aby vedl spokojený a šťastný život. Aby měl život plný lásky a pochopení. Aby mu život přinášel radost a štěstí, nejen strach, úzkost, utrpení a bolest...Snad se mi to podaří.

    OdpovědětVymazat
  16. Jeníček je šikula a tvůj nadpis, že s ním je legrace, mě utvrdil v tom, že už je ti malilinko lépe. Určitě, aspoň doufám. Však pokud s ním zažíváš legraci, máš ho pořád vedle sebe a vidíš, že se krásně usmívá - to musí být lepší - ne????
    Moc ti držím palce, aspoň že v tom nejsi sama a rodina je při tobě!-:)

    OdpovědětVymazat
  17. Je moc šikovný! A podle tvého posledního komentáře musím říct, že jsi báječná maminka! Jeníček má obrovské štěstí, že má právě tebe.
    Držím ti moc palce, aby ti bylo co nejdříve lépe!

    OdpovědětVymazat
  18. Hlavně, abys nezapomínala sama na sebe;-)

    OdpovědětVymazat
  19. Dáši, neboj...To mám teď na paměti víc než kdykoli jindy. Já a děti - na ničem jiném už nezáleží.

    OdpovědětVymazat
  20. Amáli, to jsou krásné fotky, to mé děti nikdy nenapadlo...ale je to milé, aze života...kéž je ti líp..

    OdpovědětVymazat
  21. Kejt, to je na autismu krásné. Jak nemá Jenda rád cizí lidi a děti, tak si musí často vystačit s tím, co má doma a kolikrát ho napadne něco, co by ani mě nikdy nenapadlo. :-) Obdivujeme spolu "nový" svět a "nové" nápady.

    OdpovědětVymazat
  22. Amélie, jste stejně stále nápaditá, bolesti-nebolesti!
    Patří Vám, jako vždy, můj obdiv!

    OdpovědětVymazat
  23. ty lžičky mám, jen zelenou ne...a moc ti přeju, aby ti I z léků bylo kratší a kratší...

    OdpovědětVymazat
  24. Souhlas s AndyPan. Ať se z velkého "I" stane malé "i". :)
    A Jeník je opravdu šikula.

    OdpovědětVymazat
  25. Teda Jenik je sikulka, sam si stavi pismenka? Parada!
    A tobe preju, at tabletek ubyva a bolest mizi. =)
    Budu na tebe myslet.

    OdpovědětVymazat
  26. Je vidět, že je Jeníček na těch fotkách moc šťastný. A to je moc dobře.Mám z toho radost a moc Ti to přeju.

    Co se týče tvého manžele, vím že je asperger. Ale i asperger může pochopit, že nemůže odjet, když je žena nemocná.
    Když to nepochopí sám, je mu to třeba důrazně říc.
    Vím o čem mluvím, jak víš mám aspergera syna doma.
    Některé věci mu musím denně opakovat, ale pochopí a neudělá to.
    Ono se jim zase nesmí až tak moc pořád ustupovat.

    Hepča

    OdpovědětVymazat
  27. Marci jsi úžasná, to jsem pochopila hned když jsem se na tvůj blog podívala poprvé a došlo mi, , jak malicherná jsem já a moje pseudoproblémy. Jsi šikulka, když Jeník zvládá to co zvládá a snaží se i sám. No a měla jsi alespoň klid, nikdo neprudil, když muž odjel pryč. Držím palce ať můžeš i nadále snižovat dávky.

    OdpovědětVymazat
  28. Marci, jdu na tebe kouknout sem, když se u nás neukazuješ :). Jsem ráda, že se ti ta bolest daří pacifikovat aspoň těmi prášky a moc ti přeju, ať se to zlepšuje (a to rychle!). Jeníček je úžasnej, šikovnej klučina! A hlavně jsi úžasná ty, že se mu tak moc věnuješ, i když ti není do zpěvu! Drž se a ať je ti čím dál líp !!! Evisek

    OdpovědětVymazat
  29. Prajem skoré uzdravenie a aby si nemala bolesti , je ťažké fungovať pri hyper autíkovi a pritom nebyť 100 percent "funkčná" :(( Teší ma ale,že vidím Jeníčka čím dalej viac usmiateho!! Je zlatunký !!
    Presne toto mi robil v jeho veku Valeriček, celé dni skladal písmená, celé slová, vety aj anglické sám od seba, bez predlohy :) mám na picasse veľmi veľa fotiek z toho obdobia bol krásne tvorivý vtedy.. No a ako to prišlo tak odišlo :(( teraz ako som to videla u vás sa mi to pripomenulo :)

    OdpovědětVymazat
  30. Mě ta Jeníčkova hravost prostě nepřestává fascinovat! Jen, ať mu to dlouho vydrží. je to záchrana, když nemůžete ven!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...