neděle 25. září 2011

Tři čuníci

Dnes přijela moje maminka a dovezla Jeníčkovi žaludy.

Jela na víkend domů, aby její manžel věděl, jak vypadá... :-)
Posledních 5 týdnů moc času doma netráví.
Abych nebyla na všechno o víkendu sama, využila jsem služeb asistentů.
Manžel odjel na víkend pryč.

Žaludy (vlastně jakékoliv přírodniny) má Jenda moc rád.
K tomu miluje prasátka.

A když se to spojí dohromady, vznikne z toho prima hra.

Vysypal si žaludy na postel v ložnici...
Vylovil z postýlky svá 3 prasátka....

A spolu jsme je krmili, aby prasátka neměla hlad... :-P
Jeníček se učil rozdělit "jídlo" prasátkům, aby žádné nepřišlo zkrátka...

Líbilo se mi, když si vzal jednoho čuníka na ruku....
Tohle maňáskování je poslední 2 roky naše oblíbená hra.

Dlouho jsme ho měli i v denním režimu, byl to rituál po poledním spánku.

Vlastně maňáskování je i "učení".

Jenda zpočátku odmítal kontakt, nechtěl s námi mluvit "z očí do očí" a tenkrát se mi osvědčila hra s maňásky.
Pomocí nich jsem Jendu seznamovala s okolním světem....
DOMA i VENKU.
Ukazovala jsem na procházce "oslíkovi", kde je lampa, auto, strom ap.... Nemluvila jsem přímo na Jeníka, neměl to rád.

Když jsem řekla: "Jeníčku, kde je lampa?", tak on nereagoval a lampu mi neukázal...
Na otázku: "Oslíku,  kde je lampa?".. ...zvedl oslíka tím směrem, kde lampa stála... (tedy pokud měl tu "správnou" náladu).

Pomocí maňásků a hry s nimi se naučil říkat prosím, děkuji, dobré ráno, dobrou noc, dobrou chuť, ahoj,  sedět u stolu...ap.

Maňásci byli a jsou ve výchově Jeníčka stále nenahraditelnými pomocníky.
Když má maminky "plné zuby", tak maňásci "zachraňují" situaci.

Teď zrovna máme období, kdy se maňásci učí chodit k panu doktorovi.

A dnes to Jenda zkoušel sám...
Měla jsem v očích slzy dojetí, když jsem viděla, jak si s prasátky povídá a jak opakuje to, co slyšel ode mne...


Dnes jsem zkusila ubrat jeden prášek na bolest, takže tentokrát "jen" dvanáct.... Tak mi držte palce.

Přeji vám krásný zbytek neděle a děkuji, že vás stále baví číst mé články a  vracet se na můj blog.

37 komentářů:

  1. Marcelko, to je taková nádhera! Dneska tě musí nožka určitě bolet míň, když si zažila ( a pro nás tak krásně nafotila) takové chvíle! Vůbec se nedím tvému dojetí!
    Moc se mi líbí i vaše písmenka, jsi prostě skvělá!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. To je také úžasné! Tuším si z vás vezmem príklad a skúsime to podobne. Niki sa zatne vždy, keď sa ho snažím niečo naučiť :(

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda! Takové fotky plné radosti vždycky potěší :-). Jeník je šikula a Vy také. Máte můj obdiv, že při tom všem, ještě fotíte a píšete pro nás tenhle parádní blog.

    OdpovědětVymazat
  4. Nikuliq, to praktikujeme už několik let - učení HROU..a hlavně "tajně", aby nepoznal, že se něco učí... Je to takové učení nápodobou...Jeníček sleduje zvířátka a ani neví, že se od nich něčemu naučí, že něco "odkouká"...

    OdpovědětVymazat
  5. MisikAutik, musím přiznat, že tento víkend jsem proplakala "pár" slziček, ale Tvá slova zahřála u srdce... Spojení "parádní blog" vyvolalo úsměv na mé tváři...děkuju.

    OdpovědětVymazat
  6. Marcelko,zdravím Tě moc,moc,budu se kapku opakovat po Helence,jsi úžasná,že nám posíláš fotečky.Jeník je Velký pokračovatel,uvidíš-bude oboustraně dobře,chce to moc času a trpělivosti.Zdravím a přeje vše dobré.Miluš

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko fotky Jeníka jak si hraje s prasátky a žaludy jsou plné radosti a jsou moc krásné. Vůbec od té doby co jsem díky tvému komentáři Jeníčkův blog objevila, bylo to v době změny léků , je z Jeníka úplně jiné dítě vypadá daleko spokojenejší a šťastnější, šikovnější a myslím že to není jen na fotkami ,které vybíráš. Držím pěsti , aby bylo s nohou jen líp a líp. Hezký večer Dita

    OdpovědětVymazat
  8. Milé...Jenda je šikulka.
    Zarazila mě zmínka o manželovi, mamka odjede, on ví, že to sama nezvládneš a odjede taky?

    OdpovědětVymazat
  9. Marci nevím čím to je, ale Jeník je čím dál tím krásnější chlap :-)...děsně mu to na fotkách sluší, tobě držím palečky i pěstičky aby bylo líp..no a tomu pánovi co máš doma a říká si manžel... tak toho bych asi za "něco" pověsila do průvanu..komentovat to nebudu..mám podobný exemplář doma...napřed on..pak dlouho nic a pak rodina...mám jednu výhodu, není to manžel :-D..tak že se holka drž a určitě bude líp..i já v to věřím..

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní, ano věděl, že maminka odjede a že budu sama doma s Jeníkem celý víkend. Odpověď na tvou otázku zní: "Ano, klidně odjede."

    OdpovědětVymazat
  11. Jeníček rozdává krásné úsměvy,to ho vyloženě baví jak je vidět:-)Přeji ať je lépe Marci,už to snad musí být lepší,držím palce!!!!☼

    OdpovědětVymazat
  12. Dituš, nevím, jestli je to změnou medikace, postupným vývojem, výchovou, nebo jen tím, že jsme skoro pořád doma a nemá tudíž žádné povinnosti, nechodí mezi lidi, ani do APLY, do školky..nikam....ale je opravdu štastný a spokojený. Scény jsou, ale s dobou před 2 roky se to nedá srovnat.

    OdpovědětVymazat
  13. Řekla bych, že tentokrát stříhali Jeníka bez Tebe :-D Má krásně zubatou ofinku a vím že Ty ji dorovnáváš :-D (to jen tak pro úsměv ) Jinak září štěstím a je to úžasné ...

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to maňásci nemají chybu, narozdíl od tatínka. :) Doufám, že jsi to sama zvládla...

    OdpovědětVymazat
  15. Článek o Třech čunících je moc pěkný. Je vidět, že Jeník má čuníky rád a že Ti vrací Tvoji lásku v podobě naučené dovednosti. A maminka měla prima nápad s těmi žaludy.
    Jsem rád, že i přes přiznané slzičky píšeš, že je s nožkou o něco lépe. Kéž by to byl setrvalý stav a mohla bys léky ubírat.

    OdpovědětVymazat
  16. MARCELKO, JENÍČEK VYPADÁ SPOKOJENĚ.
    TO JE MOC DOBŘE.
    PŘEJI KRÁSNÉ PODZIMNÍ DNY.
    AŤ SE VÁM DAŘÍ.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  17. Mě moc fascinuje ta tvoje nápaditost ve vymýšlení těch her. I to mluvení na třetí osobu, na které Jenda reaguje, to chce prostě trpělivost a nápady a to ty máš! Neboj! My tvůj blog hlídáme!
    A snad ti těch 12 prášků pomůže víc, než 13.

    OdpovědětVymazat
  18. jeníček vypadá na fotkách moc šťastné.

    OdpovědětVymazat
  19. Rada sa vraciam na Tvoj blog, niekedy iba tíško čítam, slzy mi tečú a neviem, čo povedať. Inokedy, ako aj teraz, sa teším s vami. Držím palce, nech takých krásnych chvíľ je čo najviac.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  20. Nakopat. Lodičkou. Špičatou. Zepředu! Tedy až budeš moct. Určitě víš, koho myslím. Fuj, to jsem se zase vytočila!

    OdpovědětVymazat
  21. Nadherny clanek =) Je super, ze se takhle nenapadne uci. Ty usmevy jsou k nezaplaceni.
    A Jenik je nedavno ostrihany, vid? (Taky me to ceka, mam strasne znicene vlasy, tak musi minimalne dalsich dvacet centimetru dolu, ach jo.)

    OdpovědětVymazat
  22. Držím palce ať se to zdraví rychle vrátí! Jeníček je šťastný, to je vidět na fotkách. Manžela netřeba komentovat. Tak jen pozdrav pro maminku!
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  23. Amelko Jenda je bezva kluk,krásné fotky je super,že je Jenda ted takovej usměvavej:o) ještě ty aby si se dala uplně do kopy a bylo by to super:o)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahojky. Tři čuníci jdou, v řadě za sebou, na papání od Jeníčka. Moc hezké fotky!! Drž se. Tina

    OdpovědětVymazat
  25. Amelie, krasne zabery, Jenda na nich vypada moc stastne. A moc drzim pesti, at uz je to tvoje marodeni za tebou. Hezky den, Katerina

    OdpovědětVymazat
  26. Dva činíci, mi spíš připomínají kudrnaté ovečky. :-))) Jeníček si krásně hraje a to povídání prostřednictvím maňásků, je výborná pomůcka při komunikaci. Jéňa je takové sluníčko, už jsem dlouho naviděla fotku se slzičkami. Určitě je mu s tebou hezky a tobě s ním taky. Máte si navzájem co dát. ;-)

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Amelie,řeknu Ti,že jsi máma jakou svět neviděl!!!Jeníček je jak správný kluk rozesmáty od ucha k uchu a uvidíš,že jednoho dne.....prostě jsi báječná,moc si tě vážím.Daja

    OdpovědětVymazat
  28. Jeník je velký šikula,s maňásky vypadá šťastně a spokojeně.Krásně mu svítí radostně oči.
    Obdivuju,co všechno dokážete využít ke "škole hrou".
    Držím palce,aby ubraný prášek neznamenal zhoršení bolestí.
    A k nakopnutí kohosi špičatou botou bych se taky přikláněla.
    Ať je líp!
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  29. Amálko , neskutečně nápadité učení :-)
    Je vidět, že Jeníček dělá velké pokroky, fotečky Jeníčka jsou plné úsměvů :-)
    Jste prostě sehraná dvojka .
    Každý den se těším na tvůj nový příspěvěk, i když ti stále není nejlépe,dělíš se s námi se všemi o tvé soukromí.
    Tak snad i tobě dělají komentáře od nás čtenářů /hlavně od Tygra a Mutila ;-) / radost a bolest je při nich menší .
    Opatruj se !
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  30. Škoda, že nemůžete být doma navěky, co? Snad to nebude potom moc velký šok, až někam vyrazíte...

    OdpovědětVymazat
  31. Krásný a pozitivní článek! Jeníček je moc spokojený a fotogenický! Určitě z něho musíš mít radost a věřím, že bude brzy zase líp! Jak tobě, tak i Jeníčkovi! Když jsi ubrala jeden prášek, to bych řekla, že je začátek úspěchu! Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  32. Umíš to s dětmi, to je vidět. My přivedli na svět druhého kluka, o tři týdny dřív než mělo být, ale vše je snad ok. Tak začínám zase od začátku, znáš to :-) Ale děti jsou super!

    OdpovědětVymazat
  33. Myslím na tebe a ráda se vrátím

    OdpovědětVymazat
  34. Jeníček si hru se žaludy a čuníky opravdu užívá, je to šikula a zlatíčko :)
    Co noha je to zase trochu lepší? Myslím na tebe, zdravím Vlasta

    OdpovědětVymazat
  35. Po všech těch krásných komentářích by jsem se jen opakovala, přidávám se k nim! Pouze jako vždy hluboce se skláním a doufám, že brzo ubude další prášek proti bolestem!

    OdpovědětVymazat
  36. Amélko, já dočítám, a tento článek je moc fajn, je skvělé, jak s Jeníkem pracuješ, a jsem ráda, že výsledky se dostavují, je mi jasné, že za tím je spousta, spousta práce, jsi prostě úžasná máma. Moc se mi líbí fotky.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...