úterý 25. ledna 2011

Tuleníčko s maminkou

Jenda byl odjakživa netulivé, nemazlivé dítko.
Nikdy mě neobjal, sám se dotekům vždycky bránil....

Několik let se pomocí maňásků a plyšáčků snažíme naučit různým sociálním situacím - pozdravit, poděkovat, poprosit, říct ahoj, začít rozhovor apod.   a také dotekům a tulení.... Prasátko pohladí oslíka, dá mu pusinku....ap. Nenásilně, pomalu, tisíckrát dokola opakové hry.... Nikdo nepláče...je vidět, že se to plyšáčkům líbí....

Jenda už dávno říká: "Maminko, dělej tuli tuli".... (myslí tím mě a plyšáky)
Už to bude rok, co jsem psala tento článek:
http://www.mitasek.estranky.cz/clanky/amelie-pise/maminko_-delej-tuli-tuli.html
Ale sám to NIKDY nezkusil. Moje pokusy o pochování tvrdošíjně odmítal.

Tak jsem tentokrát zkusila využít jeho milované "tulící" deky a balila jsem do deky oblíbeného čuníka nebo dudlík...chovala jsem je a říkala jsem, jak se jim to líbí.... :-)
A překvapil mě Jeník, když přišel před pár dny se slovy: " Jeník chce TULI TULI"!!!! a nesl si deku.

Zabalila jsem ho do deky jako miminko a on vydržel pár minut na klíně!!!!
Ani jsem nedýchala.

Díval se u toho na televizi....
...mačkal si svého "nebíčkového" dudlíka...

...a já jsem skoro nedýchala....
Opatrně jsem ho občas pohladila po vláskách, ale jen zlehounka, abych ho nevyplašila....

JE to možné????
Objímám svoje skoro 4 leté dítě a ono se nebrání???
Nebylo to "tělo na tělo", ale i přes tu deku to bylo náádhernééé.

Po tvářích mi tekly radostné slzy a bylo štěstí, že Jenda byl tak zabraný do televize, že to neviděl....
Může být něco krásnějšího než CHOVAT svoje dítě?
Ted už se nám to pár dnů zase nepovedlo, ale když to bylo jednou, určitě se nám to podaří ZNOVU.
Už se mooc těšííím.

14 komentářů:

  1. Uzasnyyyyyyyyyyy......
    Marci, strasne moc Ti preji, at je "tuli tuli" castejsi a castejsi.....
    Jenik vypada naprosto spokojene :-))
    Delate velike pokroky. Mam z vas velikou radost.
    Mejte se krasne a marodi at jsou brzy FIT :-)
    Pa Lucie

    OdpovědětVymazat
  2. Já vůbec nevím, co k tomu napsat. Jsem dojatá a beze slov.

    OdpovědětVymazat
  3. Marci, zase jsi mě dojala!
    Přeji vám, aby takových chvilek bylo čím dál víc. Jeníček jde opravdu dopředu a dělá velké pokroky. A ať se brzy uzdraví, i se ségrou. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Krááása. Jeníčkovi to s tebou při mazlení moc sluší. Jen tak dál a houšť. Snad se zase brzy zadaří :o)

    OdpovědětVymazat
  5. nááááádhernééééééééééé! plačem.....

    OdpovědětVymazat
  6. to je opravdu úžané, moc vám to přeji. Jak už jsem vám říkala v sobotu na přednášce v Aple máte můj neskonalý obdiv na co máte s Jeníčkem i holkama energii a trpělivost. Přiznávám že se za vás i vaše děťátka každý večer modlím... Náš malej má necelé 4 roky , ale nemluví a je mnohem klidnější než Jeník, ale když se usmívají jsou si v něčem dost podobný. Tak vám přeji hodně sil a co nejvíc tuleníček, a ať se marodi brzy uzdraví. Markéta T.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherně se to četlo. Moc ti to přeju. V poslední době se mi zdá, že Jeník dělá čím dál větší pokroky.

    OdpovědětVymazat
  8. Jsem moc ráda, že vás všechny mám. Dodáváte mi sílu, energii a odvahu bojovat dál. Ano, Jenda dělá pokroky, díky Bohu. Jsem ráda, že se o ty malé krůčky vpřed mám s kým podělit.
    Markéto, doufám, že se zase někdy uvidíme, nejen na přednáškách v APLE. :-) Náš dům je vám kdykoliv otevřen. Těším se...

    OdpovědětVymazat
  9. 3x ťuky ať je těch chvilek víc a víc,vidíš nedávno jsi psala jak tě chtěl když mu bylo zle v pokojíčku u sebe a teď zas tohle :-) věřím,že ti srdíčko dojetím určitě ťukalo jak hrom:-) přeji všem brzké uzdravení - u nás to proběhlo celou rodinou /naštěstí jsem byla až ta poslední/

    OdpovědětVymazat
  10. Amélie,gratuluju!
    A přeju co nejvíc tuleníčka!Jeník je šikulka.

    OdpovědětVymazat
  11. Maminko, krásnější odměna není, zvlášť, když je jí jako šafránu. Držím palce, ať je těch situací více.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...