středa 22. ledna 2014

Albi - Abeceda v kostce


Abeceda v kostce - to byl jeden z dárků na vánoce, které Jenda odmítl a ignoroval ho.


Po necelém měsíci, kdy měl krabici na stole na očích, aby si na ni zvykl, jsem ji rozdělala.
Pracovat se mu nechtělo, ale barevné obrázky ho na chvilku zaujaly.


Obrázky jsou krásně barevné, ale na Jeníčka občas dost těžké.
Uhodl ananas a auto, s tím problém neměl.
Musela jsem se smát, když řekl: "A jako sanitka"....
Slovo ambulance neznal... a na angrešt si nevzpomněl.




Odpovědi na otázky většinou zvládne tak z poloviny. Třeba:
- "Je na obrázku víc brýlí nebo bělásků?"
- "Má babička na hlavě klobouk?"
- "Jakou barvu má babiččina kabelka?"


"B jako motýlek" taky netrefil.
Jsem zvědavá, jestli si bude pamatovat do příště, že to je bělásek...


Ostatní slova zná, tudíž s nimi nebyl problém - babička, boty, beruška, brýle. Ptám se, kde jsou a Jeníček ukazuje prstem...



Slůvko cepín slyšel taky poprvé v životě a nic mu to neříká.


Pak už toho měl dost, ale přesto jsem ho s úkoly zlobila dál. Snažím se čas, kdy řízeně pracuje, trošku prodlužovat.


- "Má číšník na hlavě červenou čelenku?"
- "Kolik je na obrázku čtyřlístků?"




- "Jsou vidět ruce ducha?"
Otázku "Kolik je mraků za duhou?" zodpověděl špatně.
Slova "před a za" nebo "vpravo vlevo" mu dělají zatím problém...



Písmenko E mu šlo nejhůř.
Eso nezná, místo elipsy říká oválek (pokud si vůbec vzpomene, že se to tak jmenuje. Tvary mu totiž moc nejdou).
A tak říkal:
- "E jako iglů (místo eskymák) a E jako skateboard... (elipsu ani oválek mu to nepřipomíná)


Další písmenka si necháme zase na jindy.
Probrat pět písmen a všechny otázky už bylo na Jeníčka tak akorát.


9 komentářů:

  1. Tyhle hry jsou fajn. taky jsme pod stromeček jednu dostali. Že Jenda nezná cepín mě neudivuje, co to je ví v jeho věku asi málokdo. Ale jinak je šikula.
    Halt se vaše práce asi někde projevuje.
    Lída J.

    OdpovědětVymazat
  2. Máme doma Svět v kostce a zjišťuju u něj jak mizernou mám paměť ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. To je moc hezké, také to asi koupím, je to dobré na rozvoj slovní zásoby, malý také neví, co je bělásek a elipse také říká ovál, což nevadí zatím, ale je třeba trochu rozvinout to, co ví.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Abecedu také máme. Jára vydrží jen chvíli. Kupodivu si pamatuje víc jak já:-)

    OdpovědětVymazat
  5. To je hezká hra:) A snad je i dobře, když je tam občas neběžná věc.Přeji radostné učení :)

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že s B jako bělásek bych bojovala i já, kdyby pod obrázkem nebyl popis. To mi připadá jako hlavolam i pro dospělého, kterému je existence běláska známa :-) Šárka

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezký! :) je to roztomilé :)

    OdpovědětVymazat
  8. Teda, přiznám se, že jsem si nejspíš obohatila slovník o slovo cepín. :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...