pondělí 27. ledna 2014

Procvičujeme písmenka


Na nedávném kontrolním vyšetření v APLE zkoušela paní doktorka, zda Jeníček pozná na jaké písmenko slovo končí a začíná.


Moc mu to nešlo, a tak nám doporučila to trénovat.


Jenda má dobrou paměť, takže si PAMATUJE, že mu říkáme "B jako babička, M jako maminka..."


A tak když se zeptám na známá slova jako je babička a maminka, tak odpoví správně..tedy POKUD má zrovna náladu odpovídat. Jinak z něj nic nedostanu.

Na otázku: "Na jaké písmeno začíná JEŽEK?", odpověděl, že na E...
..a "Na co začíná banán?" ..."Na K"....
- "Na co začíná dudánek?"... "NA I..."



Nejde mu ani počáteční písmeno, natož to konečné...


A tak jsem vyhrabala mezi úkoly kartičky na kroužku a ukazuji mu písmenka, takhle je většinou pozná...


Na každém kroužku je nejdřív vyobrazené ovoce, pak jednotlivá písmenka a nakonec celé slovo...





Ve čtvrtek jdeme k zápisu.
Zatím si Jeníčka ve škole moc nedovedu představit...
...ale ono to nějak dopadne.



8 komentářů:

  1. ahoj, maly je sikulka. Neboj zapis i skolu spolu urcite nejak zvladnete. Muzu se zeptat jak si malého zacala ucit písmenka? Nam to bylo doporuceno, ale nikdo nerekl uz jak. A ja nevim jak to uchopit. Jestli ukazovat jen písmenka a rikat co to je. Nebo jestli třeba obrazek autíčka a k tomu pismeno A. Nejak nevim co s tim :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ho písmenka nikdy neučila cíleně. Odmalička ho nezajímaly obrázky, ale písmena..ptal se: "Co to je?" a já jsem odpovídala: B jako babička, M jako maminka, E jako Eliška... Později jsem mu ukazoval písmenka na pexesu, na značkách aut, nebo v různých naučných hrách... Ale nijak zvlášť ho to nebere...

      Vymazat
  2. Moc hezká učební pomůcka. Jsem zvědavá, jaké to bude u zápisu.

    OdpovědětVymazat
  3. Pomůcka skvělá, já stáhla na tablet i PMQ Abecedu a tam také doplňuje počáteční a konečná písmenka, počáteční uměl, ale konečná jsou větší oříšek, ale krásně si to teď na tabletu trénuje a jde mu to daleko lépe. Myslím, že se to dá stáhnout i pro iPad. Třeba by to Jendu taky bavilo.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem se dívala do jeho iPadu, má to stažené, ale ještě jsem ho to neviděla "hrát". Nenápadně se budu snažit mu to ukázat:-) Díky.

      Vymazat
  4. Na ten zápis jsem zvědavý taky, pak musíš napsat, jak jste dopadli. Doufám, že to Jeníček všechno zvládne.
    Je to šikovný kluk. Došel už hodně daleko, doufám, že se nikdy nevzdá :-)
    Přeji mnoho úspěchů :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jenda je šikula a dobrá paměť bude jeho velké plus.Držíme u zápisu palce,kéž by mu paní učitelka padla do oka.Jarka a Kuba

    OdpovědětVymazat
  6. Můj syn dovedl souvisle číst ve čtyřech letech, ale k čemu mu to vlastně bylo, když v dospělosti si nechal sektou vymazat mozek. To jen tak na okraj.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...