čtvrtek 9. prosince 2010

Dudlík nebo ruka???

Na jaře si Jeníček okusoval ruku a dudlíka měl JEN na spaní.

Asi v červnu si vynutil dudlíka i přes den. Kdyby to bylo "zdravé" dítě, už dávno by dudlíka neměl. Elišce jsem ho brala ve 3 letech, Šárce bylo asi 2,5 roku, když jsme jí ho sebrali.
Ale Jeník? Už tak toho moc nenaspí a dudlík patří vedle deky a  hračky na šňůrku s hudbou k usínacímu rituálu. Mám mu ho sebrat a riskovat, že bude spát ještě míň???

Dřív měl do krve okousanou ruku, tudíž jsem se ani moc nebránila a dudlíka mu přes den povolila.
No jo, ale ted už ho má celý den (nejlépe u TV) a minuty, kdy ho nemá, by se daly spočítat na prstech několika rukou. Nemá ho naštěstí venku. Tam má přísný zákaz - dudlíka nesmí brát ven.


Třeba včera běhal DOKOLA v prostředku obýváku s "nesmyslnými" echoláliemi, ruku v puse a mával kloboukem. Běhání, točení, houpání, pohupování, podupávání, poskakování ....nebo do něčeho něčím "mlátit" - to má rád.

Snad by mi ten dudlík ani tak nevadil, kdyby ho Jeník "používal" tak, jak se má.... Ale on ho strčí do pusy celého, otočí ho a hryže do toho plastu... Kolikrát ukousne to držátko... A pevně doufám, že se taková velká věc nedá spolknout....
Už jsem několik okousaných dudlíků vyhazovala....


A tak nevím: Sebrat a nechat ho kousat si ruku? Nedaří se nám zaměstnat ruku něčím jiným a když, tak jenom chviličku....

Nebo mu ho nechat? A doufat, že to neškodí zubům, dásním...?
Ale vždyt to musí být nepříjemné mít v puse celý dudlík i s držátkem...a  ještě k tomu "obráceně"...nebo není???

A nakonec jeden zajímavý článek:
http://www.modrykonik.cz/dudlik/

3 komentáře:

  1. Úplně stejně jako Jeníček "pracují" s dudlíkem i naše děti, slouží k uklidnění, ale i jako kousátko. Dudlík bych vůbec neřešila. Za rozkousané a bolavé ruce to opravdu nestojí,navíc když je Jeník s dudlíkem klidnější...I já ho dětem "dopřávám" také proto, aby si nezačaly kousat prsty. Myslím na Vás, hlavně at' se zlepší to spaní...

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud bych si měla vybrat mezi okousaným dudlíkem a okousanou rukou - jsem pro dudlík...

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...