čtvrtek 16. prosince 2010

Pracovní odpoledne - spolupráce s Eliškou...

Vkládání tvarů, čísel a zvířátek Jeníčka většinou baví....
Dnes byla na řadě zvířátka....

Měl období, kdy chtěl jen "papírové" úkoly (tedy ty, které jsem vyráběla já)  a dřevěné úplně odmítal, pak měl delší období, KDY nechtěl vůbec žádné úkoly, ale teď se k nim zase pomalu vrací.
Doufám, že to nezakřiknu.... :-)

Z rané péče nám půjčili ježka s bodlinami. Měl by se hrát jako pexeso a hledat vždy 2 stejné barvy, ale to si Jenda nenechá vysvětlit... Pro něj je to vkládačka ...a rád vkládá bodliny do  děr... Pokud mu chci něco vysvětlit JINAK, než má naučeno, tak se vzteká a zdrhá pryč... Takže pexeso s ježkem  zatím hrát nebudeme.

Tentokrát jsme do interakce zkoušeli zapojit Elišku. Moc se jí zpočátku nechtělo, ale myslím, že ji těch pár minut nakonec bavilo...
Jeníček viděl u holek "škrábací obrázky", tak to chtěl také vyzkoušet...Moc mu to nešlo, ale trpělivě to zkoušel....


Dokonce už zvládáme i razítkování. Není to tak dávno, co nesnesl "pinavé lučičky" (špinavé ručičky), tudíž jsme nemohli malovat barvami, razítkovat ani lepit. A nejen špinavé ručičky... I když měl na oblečení maličký (třeba jen mokrý) flíček, okamžitě chtěl něco čistého a suchého...
.
A teď? Řekla bych, že je to zase naopak... Je mu úplně jedno, jak je zapatlaný, ulepený, špinavý... Někdy mám pocit, že se v tom dokonce vyžívá....
K razítkování využíváme to, co má rád - čísla, písmena, pohádkové motivy a mašinku Tomáš.
Dva "nezbytní" dudlíčci u toho nesmí chybět... :-)

Při lepení ozdobiček na stromeček se raději patlal v lepidle, ale s pomocí Elinky nakonec stromeček dodělali.

Myslela jsem si, že hotový výtvor pošleme babičce, ale protože jsem ho neprozřetelně nechala na stole, aby lepidlo zaschlo, tak z toho nic nebude...
Jenda už měl výtvarných aktivit plné zuby a obrázek zničil....
Nevadí, tak zase příště....

3 komentáře:

  1. Je super vidět..jak se posouváte...z řvoucího a válejícího se dítěte..k dítěti..co se trošku začíná něčím bavit. A zapojení Elišky je fajn nápad...držím pěsti a fandím..

    Dva divoši

    OdpovědětVymazat
  2. Tady je hezky vidět, jak mu to doma svědčí. Je nemocný, má kašel, a tak jsme už 4 dny nebyli MEZI LIDMI, žádné obchody, žádná pošta, žádná canisterapie...jen oblíbená TV, knihy a občas nějaký úkol...a mám doma šťastné dítě.

    OdpovědětVymazat
  3. já to znám Peta je také rád doma.
    Teď by chtěl jít ven, ale nedokáže to.
    A vadí mu to, že nedokáže jít ven.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...