čtvrtek 2. prosince 2010

Procházka ve třech....

Nějak nám doma docházely základní potraviny....
Už 7. týden čekám na nové auto, a tak nakupuji jen to, co uvezu na kočárku...
A nejspíš i kdybych auto měla, tak se posledních pár dnů stejně nevypravím. Jízda po sněhu a ledu není moje hobby.
Manželovi se o víkendu na nákup nechtělo, a tak jsem požádala svého bratra, aby v úterý přijel a pomohl mi s nákupem i s kočárem on...
Už tu nebyl ani rohlík, ani jediné vajíčko, ani jahodový actimel pro Jeníka...

V té sněhové kalamitě nemám šanci dojet s kočárem do města a zpátky  a táhnout ještě těžké tašky s nákupem.  Je to docela daleko, kopce a spousta sněhu. Mohla bych vzít boby, ale Jenda nechápe, že má slézt tam, kde není sníh - na silnici, na úsecích posypaných kamínky, na některých chodnících nebo v obchodě - buď sedí nebo nesedí...ale na povel slézat nebude.... Nenechá si "poroučet"... A když ho sundám násilím, tak už si tam nesedne a bude se válet po zemi...
Brácha tedy přijel... Jenže Jeník je zvyklý na procházku JEN ve dvou... Věděl to dopředu, ale někdy ani kartičky nejsou všemocné...

Odmítal se nechat obléct, válel se po zemi, odmítal udělat jediný krok v kombinéze.... Domlouvání nepomáhalo, motivace čímkoliv také ne...tak jsem ho popadla a násilím jsem ho odnesla do garáže...tiskl se ke zdi a ječel: "Bolí noha, Jeníka bolí noha" apod....

Nechtěl na boby ani na kočárek. Zase jsem použila fyzickou sílu a násilím jsem ho posadila a připoutala na kočárek.... Ted mu jsou 4 roky (skoro), ale co budu dělat, až mu bude 7 - 8 let...Co budu dělat, až ho neuzvednu? To zatím fakt nevím...
Ještě chvíli Jeníček ječel jako siréna....vadilo mu všechno - to, že brácha vezl kočárek, že mi nesl tašku..."To je maminkyyyy..."
Ječel, když viděl, že jsou venku některé  stromy na zahrádkách obalené igelitem nebo špagátem ..."Nepačííí, neděláááá, nedáváááá.."....

Nakonec se uklidnil a nechal se mým bratrem vézt... Dokonce si myslím, že se mu líbilo, jak brácha leckde nemohl projet a zápasil s kočárem....
Na poštu jsem je s sebou brát nechtěla a říkala jsem si, že to pár minutek spolu venku vydrží....

Než jsem přišla, tak  Jenda zkopal na zem deku, nánožník...3x si vyzul boty.....a když mu chtěl je brácha znovu obout, tak nakopl i jeho...chudáka... :-( Brácha ještě není zvyklý na to, že přitahujeme pozornost a bylo vidět, že mu ta "publicita" nedělá dobře....
Nakoupila jsem 2 plné tašky základních potravin - brambory, mouka, vejce, čaje, piškoty, přesnídávky.... a Jenda řval mezitím (s bráchou) ve frontě na hranolky....


Cestou zpátky už toho měl Jenda plné zuby : hranolky trvaly dlouho, pak byly horké..a všechno bylo špatně....
Řval jak na lesy...ale nakonec se nám ho po několika minutách povedlo utišit lízátkem, které nosím prozřetelně po kapsách...


Domů jsme dorazili zpocení a zničení....
Už aby bylo teplo.... Tohle se nedá dlouho vydržet.
... A tak ...sláva nákupům...
....s autíkem a  ve sněhových kalamitách....

2 komentáře:

  1. No teda, Ameli, máte to ťažké... Možno sa Jeník do tej doby, než bude mať 8 upokojí...
    Myslím na vás
    Meggie

    OdpovědětVymazat
  2. Autismus, je na celý život, dá se regulovat některými medikamenty, ale dávat dětem léky pro své pohodlí, Amelie nechce, o tom jsem přesvědčena, že se snaží vše zvládat, pomocí lékařské pomoci, jen co je nutné, má to velice těžké, tyto děti neznají pocit láskyplného opětování, jejich rituály jsou obtěžující a složité, jen maminka která dítě miluje obětavě, je schopna to vydržet. Když potom čtu některé neurvalé kritizující komentáře, chce se mě plakat a je mě smutno z lidí, co lehce dokážou ublížit, aniž by se trochu zamysleli.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...