středa 19. ledna 2011

Jak vyfotit dítě na průkazku.....

Dnes jsem se zasmála tak, jak už dlouho ne.

Normálně jsem dostala několikaminutový záchvat smíchu.
Byla jsem na úřadě a oni mi (jen tak ...jakoby NIC) řekli, ať nechám Jeníčka vyfotit na průkazku ZTP/P.

Hahaha.
To se LEHCE říká, ale hůř provádí.
Jak to mám udělat, to mi neřekli. Manuál k dítěti taky nedávali.

Představa, jak jedu po sněhu a ledu autem 20 km do Fotolabu, kam Jenda nebude chtít ani vejít....
Pokud tam vůbec vejde, nejspíš nepůjde dozadu za plentu, nesedne si na židličku a nebude se dívat do připraveného fotoaparátu, který drží nějaká CIZÍ paní.

...Ta představa byla úplně absurdní....
Tudíž jsem to ani nezkoušela....

A tak jsem jsem poprosila, jestli můžeme udělat fotku DOMA sami.
Snad... ale zblízka..zepředu a s bílým pozadím....


To se lehce říká. Ale vysvětlete TOHLE autíkovi....

Zkoušeli jsme motivaci - oblíbenou televizí, bonbonky, lízátkem, plyšáčkama...vším možným i nemožným...NIC.


U zdi stát nebude - dobrovolně ani násilím....nehledě na to, že není bílá....Ale pořád lepší něco než nic, ne?


Zkoušeli jsme dát na opěradlo gauče bílou plenu jako pozadí...ALE PLENA tam "nepačíííí" a Jenda ji okamžitě serval....
Nevyšel pokus číslo jedna...

....dva....

... tři....ani padesát....
... Tak třeba by při modelování?
Dělala jsem různé grimasy a opičky a Jenda ani mrknutím oka nedal najevo, že tam "jsem" a že bych ho třeba "zajímala"....

A co takhle při televizi?
Taky ne...Jenda se otáčel, mrskal sebou jako rybička, válel se po zemi i po gauči, nadával, že ho rušíme...a SKUTEK UTEK....
Další nápad...
Zkusíme to tatínkovi na klíně....

Manžel  si dal bílou plenu před obličej, aby nebyl vidět.... a Jenda ji strhl několikrát dolů.....
"Nedělej tašidlo (strašidlo)!!!!"
"Nepačíííí..."

Udělala jsem snad 100 fotek a ani "JEDNA jediná" fotka není vhodná na průkazku.
Když jsem viděla tu poslední fotku, dostala jsem záchvat smíchu.
Taťka jako strašidlo, "zavařený" fotoaparát.... a výsledek nulový....

Jak to dělají jiní rodiče????
Jak mám vysvětlit na úřadě, že neumím vyfotit svoje dítě?

Jediný nápad je ...vyfotit ho nenápadně zítra při hře, ale to nebude bílé pozadí....
Vadí to? Nebo nevadí?

20 komentářů:

  1. Posledni fotka je nejlepsi ! A nemuzete Jendu vyfotit treba pri hre - nenapadne a potom to ve fotoshopu nebo nejak "obrezat" a dat tam bile pozadi? urcite to jde
    Petra

    OdpovědětVymazat
  2. ...Díky za radu....to mě vůbec nenapadlo...Neznám takové "čachry" s fotkama. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ami, musela jsem se smát, i když to asi k smíchu moc nebude, až budou chtít na úřadě Jeníčkovo foto. My jsme Sárinku k fotografovi dotáhli, ale taky to nebyla sranda. Měli jsme fotky typu - Sárinka křičí, Sárinka si drží ruce na obličeji, Sárinčeny vlasy apod., hrozně jí vadil ten blesk. Až šlo hodně do tuhého a já prohlásila, že ji raději namaluju, podařilo se ji zázrakem vyfotit, sice je tam ubrečená, slzy jak hrachy, ale podařilo se. Co poradit? Já bych to zkusila ještě jednou přes tu oblíbenou pohádku, i když vám to nešlo. Jeníček by musel ale sedět dál od televize. A pozadí? Nevím, třeba bílé prostěradlo. Aby si na něho zvykl, promítat na prostěradlo třeba pohádku nebo na něho malovat nebo něco přidělávat, třeba obrázky,fotky, slizáky. Broukům namalovat na prostěradlo cestičky, ale raději dole. Těžko se mi radí, Jeníček má jiné zvyky, ale třeba tě něco z toho zaujme, jsi nápaditá. Tak držím palce ať se to podaří.

    OdpovědětVymazat
  4. Amelie, poslala jsem Vam mail. Stahla jsem si jednu z fotek na zahrade do pocitace a upravila ji v jednom z programu ktery pouzivame v praci. Oblicejik Jenicka se da vykopirovat a nakopirovat na bile pozadi. Staci jedna rozumna fotka z profilu. ty prukazkove jsou male, takze by to snad vadit nemelo. Jarka

    OdpovědětVymazat
  5. Já ti tu Ami radím složitě a přitom Petra má pravdu. Možná i v obyčejném prográmku "Kreslení" to pozadí půjde v pohodě spravit.

    OdpovědětVymazat
  6. Ami, poalala jsem ti mailem, co vytvořil z fotky Jeníčka náš Jirka. Ale myslím, že právě tuto fotku z článku Nejkrásnější slova na světě, můžete na průkazku klidně použít i bez úprav. Aspon u nás na průkazku ZTP fotku niják zvlášt neřešili. Když byl Jirka malý, tak ho vyfotit byl taky docela kumšt.

    OdpovědětVymazat
  7. Podobný problém som riešila pred rokom, keď som mala ísť na vyšetrenie do Prahy a potrebovali sme pas pre drobca. Odfotený ale musel byť na úrade, takže som tam s ním išla s poriadne malou dušičkou. Po ceste som mu kúpila jeho obľúbený motoristický časopis (taký poriadne drahý) a ten chvalabohu zabodoval. Celý čas si ho prezeral, ani si neuvodomoval, že som ho strčila do fotiacej kabínky a časopis som mu dala tak, aby sa pozeral do fotoobjektívu. Našťastie tam bola milá pani úradníčka a všetko prebehlo veľmi rýchlo. Fotka bola potom veľmi vydarená, ale či by sa mi to podarilo aj druhý krát....neviem. Treba vystihnúť aj "dobrú" náladu dieťaťa, to je asi najhlavnejšie a potom ho zaujať niečím, čo má rád. Teda aspoň ja to tak robím. Nie je samozrejme jednoduché, ale však to viete...........

    Zuzana a Maťo

    OdpovědětVymazat
  8. http://photo.uloziste.com/?fotka=5211a9eb62c9a70b.jpg&d=d07a26bed18b22b4&size=0
    tady se podívejte jak lze krásně odstranit pozadí z fotky a zrovna i na tomto záběru je jeníček moc hezky. Já nejsem machr na photoshop, ale např moje sestra ano, jestli chcete tak ji zkusím o to požádat (tedy během dne). Tanzi

    OdpovědětVymazat
  9. Mám dvacetiletého autistického syna s těžkou ment. retardací. jeho fotky na průkazky byl (a je) také vždy děs-běs.
    Ale musím říct, že i policajti u občanek přihmouří oko, když zrovna objekt nespolupracoval a fotka nesplnuje vše jak má.
    Ale proč píšu. Toto je nejnádhernější foto které kdy můj syn měl
    http://photo.uloziste.com/?fotka=c9c4a4d57bf6d6e5.jpg&d=da916a61840474bd&size=0
    Foceno také na průkazku ztp/p. Absolutně nespolupracoval. Seděl na takové té klavírní točící židličce a většina fotek byly jen čmouhy jak se točil :) a pak se podařil tento záběr! A nikdo by z té fotky nepoznal, že ho z jedné strany "zuřivě" drží upocená matka a z druhé už s nervama na krajíčku otec. :)))
    Fotka se nám tak líbila, že jsme si ji nechali zvětšit a dodnes ji mám zarámovanou.

    OdpovědětVymazat
  10. Tanzi, ta fotka je náádhernáá. Nedivím se, že ji máte zarámovanou. Všem děkuji za rady i za pomoc. Jsem ráda, že vás mám.

    OdpovědětVymazat
  11. sestra to odpoledne (nebo večer) udělá, lépe by se ji to dělalo z originální fotky z fotáku. Pokud máte, tak pošlete na můj mejl tanzik@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Amelie, taky nemáme fotku od fotografa,nešlo to. Prošla jsem všechny fotky na PC, vybrala tu nejlepší, dala do formátu průkazkového fota a vytiskla barevnou tiskárnou. V pohodě mi to na úřadě vzali, řekla jsem jim, že Betka je autistka a prostě víc nelze. Průkazku jsem zalaminovala a vypadá to úplně jako foto :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Marci,
    ale za ten Jenikuv usmev na posledni fotce to stalo, ze ?? :-)))))
    Ja vim, ze Vam to moc legracni neprislo...Tatinek s plenkou je fesak :-))
    Jeste ze je zde kupa sikulek a fotku upravi. Diky Bohu, za hodny lidicky...
    Mejte se vsichni fajn.
    Lucie

    OdpovědětVymazat
  14. už jsem ti to poslala, zkoukni to

    OdpovědětVymazat
  15. tedy pardon za tykání, to je síla zvyku..snad nevadí - byla bych ráda.

    OdpovědětVymazat
  16. Tak nakonec butete mit Amelie celou sbirku fotek s bilym pozadim, ze budete resit, kterou vybrat. :-). Taky jsem se bavila u tatika strasidla, a na te posledni, jak se tam jenik smeje, ta je moc pekna. Takze vlastne vznikl pekny serialek. Jarka

    OdpovědětVymazat
  17. Bombová foto story :D
    Taťko s plienkou je feši(vetička nedelej tašidlo ma dostala :D ), a Janík s jazýčkom, a s úsmevom cez pol tváre ....
    Som si teraz vybavila ako sme sa fotili na preukaz my :D Aj keď Niki s cudzími ľuďmi až taký problém nemá, takže sme sa smelo vybrali do fotolabu :) Aj tak to bol nezabudnuteľný zážitok !!! Ale na preukaze je nakoniec krásny, aj keď trošku smutný.
    Ktosi tu písal aj o cestovnom pase, to sa u nás musí absolvovať po novom na polícii, to Niki s vypätím všetkých síl zvládol tiež bravúrne, je tam vyrehotaný ako lečo v záchvate smiechu a úplne okuzľújúci :)

    OdpovědětVymazat
  18. Moc vám všem děkuji za rady, za maily i za upravené fotky. Vybrala jsem dvě a paní z úřadu si dnes z toho jednu vzala...tak ...a máme průkazku. Díky vám.

    OdpovědětVymazat
  19. zdravím,já mám dilema ted na pas máme rok na to zatím ho mám psaného v pase ,jinak u nás na prukazku nemuselo být s bílým podkladem stačil vyfocený malý našikmo seděl na křesle obestřihla obličej a bylo ,jinak to u nás nejde taky

    OdpovědětVymazat
  20. Bych jim ho tak klidně vyfotila ubrečeného, aspoň úřednice uvidí, jak si užíváš.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...