sobota 15. ledna 2011

Kelímky z oslavy

Každý rok dělám holkám narozeninovou oslavu.
Už když byly malé holčičky, zvala jsem jim kamarádky z Dětského centra, ze školky a později ze školy.....
Eliška má narozeniny v létě, tudíž oslavu pojímáme jako "zahradní party" - s balonky, s girlandami, venkovními soutěžemi a koupáním v bazéně...
V tomhle to má Šárka těžší, protože má narozeniny v lednu.

A to si na zahradní party netroufnu. :-)

Ještě loni si pozvala kamarádky k nám domů. Přípitek a dort holky zvládly v obýváku a pak se na hry a soutěže přesunuly do pokojíčku.
Loni na tom byl zpočátku roku Jenda o něco lépe než teď...
A tak jsem se děsila, jak to dopadne, až Šárinka řekne, že si pozve kamarádky domů.....
A když Šárka přišla s tím, že její narozeniny vycházejí na středu a že si to chce oslavit s dětmi přímo v ten den  na tanečním kroužku, spadl mi kámen ze srdce.
Koupila jsem jí dětské šampáňo, brambůrky, tyčinky, bonbony a ona tu oslavu zvládla sama ve své režii.
Dort s housenkou přivezla babička v pátek...

V první chvíli se zdálo, že páteční oslava s babičkou skončí fiaskem...Jenda byl verbálně agresivní - nadával babičce, vyplazoval na ni jazyk... a já vím, jak to mé mamince nedělá "dobře"...
 Ale komu by se líbilo přivítání:  "Babko zlá, hnusná, babku nemám lád"???...zvlášt když přijedete autobusem, táhnete se s dortem, s dárky a s bonbonkama dlouhý kus pěšky ...
Eliška zrovna taky neměla tu správnou náladu, nechtěla se fotit a už vůbe ne usmívat a nakonec odešla naštvaná do pokojíčku, protože jsme jí nedovolily vzít si čokoládu z dortu před focením....
Jako kdyby nemohla tu minutku počkat...

Jendovi se pak naštěstí zalíbily kelímky, které měla Šárka na oslavě a když jsem je umyla a vysušila, sloužily mu jako "nová hračka"....


Skládal si je do řady....

Díval se přitom na televizi...

...zvládl i váleníčko s dudlíčky...

...i záchvat vzteku, když jsem si DOVOLILA na něj promluvit....


...řval: "TICHO, NEMLUV na Jeníka, mamko zlá, hnusnáááá.... !!!!!"
Tak jsem na něj nemluvila ....


...a jen sledovala tu dlouho řadu kelímků vedoucí až k Betynce....

Pár minut si vydržel hrát....

...a když začal kelímky rozhazovat po celém obýváku, byl čas odvést pozornost zase někam jinam....

17 komentářů:

  1. Dobry den,
    myslite si, ze vulgarni nadavani babicce nebo Vam je projevem autismu? Prominte, ale mne to prijde jako nevychovanost. Nemyslim si, ze sebepostizenejsi dite ma pravo nadavat sproste svym nejblizsim nebo komukoliv jinemu.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Všechno nejlepší Šárince k narozeninám.U nás se taky dělají dloooouhé řady.

    OdpovědětVymazat
  3. Šárce přeji všechno nejlepší k narozeninám. Ať ji ta narozeninová mašinka pomyslně přiveze hodně zdraví a štěstí :o)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marci a spol.
    Preji krasne a hodne Sarce vse nej-nej-nej k narozeninam. Mejte se a drzte se :-))) Lucie

    OdpovědětVymazat
  5. všechno nejlepší :-)k narozeninám

    OdpovědětVymazat
  6. myslite si, ze vulgarni nadavani babicce nebo Vam je projevem autismu? .....

    můj syn(3 roky) není autista a zkouší ...zmetku ...tý vole...poseru...když je hodně zlostnej ..hovado ...
    zní to hrozně -ale co ??? Tahle slova se naučí okamžitě ! Stačí že to zaslechne -vidí jak se kolem zarazej a hned je -středem - pozornosti :-( a pamatuje si že to má použít -kdykoli-se to nejmíň hodí :-(

    co s tím ? z pozice síly -to z něj vytloukat ??? to asi není moc výchovné u kteréhokoliv svéhlaváka -natož u autíka ...

    mám dva dospěláky a (bylo mi 17 ..) a facka byla řešení ... a stejně to říkali ...
    a bylo vždycky vidět _JAK TÍM CHTĚJÍ DÁT NĚCO NAJEVO !!

    ..dá se to taky vzít ...jako že chtějí být nerušeni ! ve svém prostředí ... a rušíš ? bum ! předvedu se !! abys dal pokoj !!!

    anebo jen nevím jak se chovat -je změna -tak se ukážu :-( i negativně :-)

    ale chápu i váš názor :-) vytlouct a srovnat do latě ...bude chvíli ještě poslušné ...

    OdpovědětVymazat
  7. Jeníček nechce upoutat pozornost. On o naši pozornost stojí co nejméně. Reaguje tak na nějakou změnu, na vyrušení v jeho rituálech, když má strach, úzkosti nebo když ho k něčemu nutíme. Není to projev nevychovanosti. Příjezd babičky je velká ZMĚNA a přesto jsme rádi, že od fyzické agrese přešel JEN k té verbální, i když ani to není "ideální". Ale jak říká paní psycholožka...u autisty není na výběr mezi dobrým a špatným chováním...ale mezi špatným a ještě horším...Pořád je lepší pár "nevhodných" slov, i když i ta zabolí, než když reagoval fyzickou agresí.
    Ano, u Jendy je AGRESE projevem AUTISMU:
    http://nemoci.vitalion.cz/aspergeruv-syndrom/
    Aspergerův syndrom je také charakterizován výbušností, agresivitou při neúspěších a neporozumění, nutkavým chováním (obsedantností) až puntičkářstvím, tvrdohlavostí až revoltou.

    A i přesto doufám, že v budoucnu z něj vyroste citlivý mladý muž, který ví, že se NIKOMU neubližuje - fyzicky ani slovně.

    OdpovědětVymazat
  8. Nakonec oslava dopadla dobře ... docela :o) Přeju také vše nejlepší oslavenkyni!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Amelie ,děkuji za návštěvu mého blogu.....pěkně jsem se tady u Vás začetla.....díky za nahlédnutí do Vašeho života...

    OdpovědětVymazat
  10. Všechno nejlepší oslavenkyni! Já mám také narozeniny v lednu a letos prvně je hodlám slavit ve velkém :-). Budou kulaté a naštěstí mám možnost je uspořádat v rodinném centru :-). Ale je fakt, že zahradní party by byla super! To se mi ale nepoštěstí...

    A děkuji za komenty :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Vždy je nejvíc chytrý ten, kdo o tom nic neví.
    Mě když můj modrooký anděl poprvé řekl, že mě zabije, jsem špatná máma? Když nechce obejmout, je to náznak toho, že je u nás citové prázdno.
    Včera na ČT1 zrovna byla reportáž o Aspergerovi a maminka řekla skvělou větu:"ten kluk vypadá tak normálně, že nikdo nemá představu, jak se mu ty nálady mění"
    Marci mého syna viděla, no viděla, když vylezl z pokoje, snad mi dá za pravdu, že vypadá jak ťuňuňu andílek...než se naštve...
    Takže chytrá paní, přijeďte si třeba na týden a pak házejte moudra o výchově...
    Magda

    OdpovědětVymazat
  12. ..citové prázdno??????????????
    (a ty holky máš jak přes kopírku:-)))))
    Magda

    OdpovědětVymazat
  13. mám aspergera doma a dokáže být verbálně agresivní do aleluja. Vím, že si to nesmím brát osobně. Samozřejmě mu říkám, že takhle nesmí mluvit.
    Je doma na ID a lidé neznalí věci, si myslí, že se doma fláká a stačil by ně něj bič a malý dvůr. Kdyby to bylo tak jednoduché a čitelné.
    Není.

    OdpovědětVymazat
  14. msedláková - můžu Vás poprosit o pár informací do mejlu? jezabel13@seznam.cz.
    např. jak jste "trestala?" Zní to divně, ale snad dáte za pravdu, že přednášky jsou s nulovým efektem. U mého 7iletého syna pomohl až PŘÍSNÝ zákaz tří jeho nejmilejších věcí. pak "pochopil", že se zlobím, že udělal něco špatného. Udělali nám koktejl, že vysocef.aut., pak asperger, pak dětský aut....

    OdpovědětVymazat
  15. Ale jak říká paní psycholožka...u autisty není na výběr mezi dobrým a špatným chováním...ale mezi špatným a ještě horším...Pořád je lepší pár "nevhodných" slov,

    Je zajímavé kde ta "nevhodná" slova slyší,když venku s nikým nemluví,do školky nechodí a předpokládám,že doma snad v tomto tonu nekomunikujete.TAK KDE TEDY SLYŠEL "babko hnusná" a podobné zajímavé obraty které používá.
    Prostě kde přišel ke slangu kopáče silnic?

    OdpovědětVymazat
  16. Nemusela bych na slova anonyma reagovat. Do školky Jeník občas chodí. A kde to slyší? Asi jako jiné děti. Na hřišti nebo od svých sester. Jsou v pubertě a pokud jim Jenda něco udělá, tak jim nějaká "nevhodná" slůvka uniknou...řeknou mu, že je "zlej a hnusnej" a on to po nich opakuje. Má velmi dobrou paměť.

    OdpovědětVymazat
  17. ...Je zajímavé, kde ta "nevhodná" slova slyší.... ?! Mně na tom nic zajímavého nepřijde. Při dnešní procházce se podobnými slovy, vlastně ještě horšími..."Ty vole" bylo asi nejslušnější, bavili 2 dospělí muži v obchodě...Můj syn je autista, ale není hluchý...stačí, aby to jednou slyšel...Tak pevně doufám, že ty 2 pány zrovna nevnímal. Já ano a věřte, že slovník kdejakých dospělých je horší než slovník dětí.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...