sobota 11. června 2011

Dětská psychiatrie

Včera mě Jeníček příjemně překvapil.

Návštěva na psychiatrii byla parádní...tedy v rámci Jendových možností....
Včera ani nevytíral vlastním tělem!
Ale abych začala od začátku.

Akce začala pečlivou přípravou, nesměla jsem zapomenout jídlo, pití, pleny, ubrousky, náhradní oblečení, plyšáka, kočárek a za odměnu, že to "přežije", tradičně lízátko.

A taky cestovní proužek.

Řekla jsem Jeníčkovi, že pojedeme k paní doktorce. A on nenásledoval křik jako jindy, ale zajímavý rozhovor.
Jenda se zeptal: "Menuje paní dotolka?" (Jak se jmenuje...?)
XY...
"Bude Jeníkovi dělat?" (Co bude Jeníkovi dělat?)
"Nic, paní doktorka si bude povídat s maminkou."
"Bude Jeníka léčit? Jeník nece léčit!"
"Nebude"...
"Jeníkovi neteče klev?" (Jeníkovi nepoteče krev?)
"Ne".
"Bude dívat do ouška?" (Asi si pamatuje zimní návštěvy na ORL)
"Ne, nebude se dívat do ouška".
"Bude povídat?"
"Ano, bude si povídat s maminkou"...

A bylo.... :-) V pohodě jsme dojeli do nemocnice vzdálené 20 km.
Bez kočárku jít nechtěl, ale to nevadí...

Nevím, jak to paní doktorka udělala, zda to bylo schválně nebo náhodou, ale v čekárně NIKDO nebyl.

Vypadalo to, že jsme v budově sami... :-)
Paráda.
Dívala jsem se na dveře a paní doktorka normálně ordinuje do 12 hodin. Většina doktorů v okolí má na dveřích ceduli, že posledního pacienta berou půl hodiny před koncem ordinační doby a my jsme šli do ordinace vlastně až po skončení "pracovní" doby.

Jendovi se nelíbila stará budova...

...ani ponurá chodba....

...pofňukával, že se bojí pavučin, které byly na zdi i na stropě...

Klepal se strachy....
A chtěl jít domů.

Pak ho na chvilku zaujala díra ve dveřích....

Když ho díra omrzela, tak se pomalu sunul k otevřeným dveřím....

Vypadalo to, že uteče, ale nakonec jsem ho přemluvila ke skládání jeho oblíbených čísel.

Sedl si na lavičku a  pár minut se bavil čísly...

Čísla jsou silný magnet a Jendova oblíbená "hračka". :-)

V ordinaci postával v rohu, plakal a chvilkama se třepal, odmítal se podívat na hračky, na plyšáky, nechtěl ani autíčka.
Ale intenzita Jendova projevu byla taková "mírná".... na "naše poměry".
 Zkrátka jsme si s paní doktorkou mohly chvíli povídat.

Jindy ...třeba na neurologii, Jeníček tak vyvádí, že není slyšet vlastního slova.
Po chvíli se uklidnil, sedl si mi na klín a skládali jsme tužky a fixy do řady.
Asi zjistil, že se mu opravdu NIC neděje, jen si povídám s doktorkou a přestal se bát.

Paní doktorka byla moc hodná, milá, měla takový klidný hlas.
Ptala se na chování doma, mezi lidmi, ve školce, na sebeobsluhu, na spánek ap.

A závěr byl: Zopitin na spaní nedávat, antidepresivum Zoloft pomalu a postupně vysadit (zatím jsme snížili dávku) a dostal nový lék Risperdal  - kapky - 2x denně....
Lék jsem sháněla ve 2 lékárnách a nikde ho neměli. Objednali nám ho a v pondělí si pro něj mám jít.
Od úterka tedy vyzkoušíme účinky nového léku.

Na internetu se píše:
PROČ UŽÍVAT RISPERDAL?
RISPERDAL se používá k léčbě skupiny poruch zvaných psychózy. Jsou to poruchy mozkové činnosti týkající se myšlení, pocitů a(nebo) chování jako je zmatenost, narušené vnímání (např. slyšení hlasu někoho, kdo není právě přítomen), neobvyklá podezřívavost, odcizení se společnosti a silný sklon soustřeďovat všechen zájem na sebe i následně narušený duševní stav, bázlivost a napětí.
RISPERDAL se používá také v dalších případech, obzvláště k léčbě poruch chování typu slovní nebo fyzické agresivity, chorobné podezřívavosti, neklidu a bloudění lidí, kteří pozbyli duševní kontroly (např. lidé s demencí), pokud tyto stavy mohou ohrozit nemocného nebo jeho okolí.
RISPERDAL může být rovněž používán k léčbě poruch chování vyznačujících se útočností, vznětlivostí a sebe-poškozováním u rozumově zaostalých nebo průměrně inteligentních dětí, dospívajících a dospělých.

Takže to vypadá, že by to mohla být ta správná volba.

Tímto Jendu moc chválím. Bylo to po dlouhých letech poprvé, kdy jsem z návštěvy u doktora nepřijela zpocená, zničená, unavená, ale s úsměvem na tváři.
Moc si přeji, aby to byl konečně ten správný lék a aby se Jeníčkovi alespoň trošku ulevilo.

15 komentářů:

  1. Marcelko, moc zdravím. Kolikrát, když člověk čeká zase to nejhorší, vyjde vše s lehkostí, že člověk žasne. Moc držím palce, atˇ Risperdal je ta správná volba a Jeníčkovi a Vám se uleví. Vždytˇ tohle je pro oba tolik vysilující... krásnou sobotu Martina mamajupikova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Amálko, tak to mám obrovskou radost!! A budu na vás myslet, aby to bylo to pravé, a pomohlo to. :) Krásnou sobotu přeji. ♥♥♥ Peťa

    OdpovědětVymazat
  3. moc jsem na vás myslela, jak jste dopadli.
    Držím palce, aby to mělo úspěch. Jeníček byl moc šikovný :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na tento příspěvek jsem moc čekala! Přeji, ať výměna léků a p.doktorky je ta správná a Jeníčkovi ať se uleví. A tím i vám i celé rodině! Třeba vše půjde postupně lépe a lépe!
    Držím pěsti!

    OdpovědětVymazat
  5. I já se přidávám k chvále Jeníka, že si s výletem k pí doktorce takhle poradil. Snad je o nějaký ten den rozumnější oproti těm jarním návštěvám a tak mu stačilo se jen zeptat a ne rovnou plakat a nervovat se.
    Paní doktorka byla moc šikovná, že si vás pozvala mimo obbyklé ordinační hodiny. Už jen to značí, že je moc hodná, vnímavá a pravděpodobně četla v tomto blogu o předchozích návštěvách a peripetiích s nimi spojenými. Snad pomůže a nové léky taky.

    OdpovědětVymazat
  6. Marci, já mám takovou radost! Zvládli jste to úžasně, Jeníček je moc šikovný a přeji aby další návštěvy doktorů byly minimálně podobné nebo ještě lepší. Opravdu to vypadá, že léky budou ty pravé. Třeba si pak užiješ trochu klidu. :-) A překvapilo mě, že se pavoukolok bojí pavučin. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. moc přeju, a´t vám nový lék pomůže, ty úzkosti jsou opravdu pro jeníka i vás všechny těžké:-(

    OdpovědětVymazat
  8. Samozřejmě, že pavoukolog. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Amelie!!
    Jendu také moc chválím a posílám moc moc pozdravů...
    Jeníček to krásně zvládl!!
    Zrovna dnes jsem Ti odpovídala na Tvůj komentář u mně a psala jsem Ti, že věřím, že to bude lepší a teď čtu takové dobré zprávy!
    Tak ať nový lék pomůže, moc na Vás myslím!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  10. Najprv by som sa chcela poďakovať za tvoje návštevy u mňa a za tvoje komentáre. Chodievam na tvoj blog a je mi ťažko niečo napísať. Som schopná napísať len toľko, že vyjadrujem veľký obdiv za to, ako zvládaš výchovu chorého syna. O autizme som prvý raz počula až vtedy, keď sa stala na Slovensku vražda autistického chlapčeka. Možno si o tom niečo počula, aj keď je to už asi 12 rokov. Z tohto posledného príspevku sa mi zdá, že ste natrafili na správnu doktorku. Želám vám to!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Amélie,krásně to Jeníček zvládnul,mám velkou radost,je to super!!!!doufám,že to tak bude i nadále a že nové léky hezky zaberou:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Je dobre ze navsteva u doktorky dopadla dobre a drzim palce aby novy lek pomohl a Jenikovi bylo lip.

    OdpovědětVymazat
  13. taky držím palce, marcelko, a´t vám ten lék sedne

    OdpovědětVymazat
  14. Třeba se i tak blýská na lepší časy -zase o krůček dál.Ale i tak přeji aby se našly ty správné léky a Jeník mohl naplno ukázat co v něm je.

    OdpovědětVymazat
  15. Dobry den Amelie, na Vas blog jsem se doklikala uplnou nahodou. Jen Vam chci napsat, ze lek Risperdal zacal uzivat muj vnuk ve 3 letech, kdy byl diagnostikovan jako autista. Bohuzel ale v 6 a pul letech se k autismu zjistila jeste i diagnoza mukopolysacharidoza/Sanfilippo. Lek Risperdal ale uzival stale. My si neumime predstavit zivot bez Risperdalu. Jemu pomahal. Zklidnil se. I kdyz se behem jeho zivota musely davky Risperdalu s pribyvajicim vekem zvysovat. Ale jen nepatrne. Kazde dite je jine a jinak reaguje ve sve nemoci na ruzne leky.
    Preji Vam, at je vas kloucek v pohode a klidnejsi. To co popisujete jsme prozivali take. Helena

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...