čtvrtek 23. června 2011

Trocha gymnastiky nikdy neuškodí...

Dnes jsem se rozhodla, že vám do fotek nebudu "kecat".

Ono to možná vypadá, že jsem ukecaná, ale není to pravda.

A pokud si to myslíte, tak mě neznáte. :-)

Jsem tichý, uzavřený introvert, mezi jehož koníčky patří knížky, děti, focení a autismus....

A když to spojíme dohromady, vznikne z toho můj blog.

Můj odpočinek, moje relaxace, moje psychoterapie, moje radost, moje touha šířit informace o autismu.....

A tak dnes tedy "bez povídání"... :-)

Jen malá vsuvka nakonec....

Možná byste nevěřili, že Jenda začínal v 5 měsících s diagnózou DMO - spastická dětská mozková obrna v kvadruparetickém stádiu (tedy postižení všech 4 končetin).

Ještě v roce to vypadalo, že možná nikdy chodit nebude...

Cvičili jsme 2 roky několikrát denně vojtovu metodu, reflexní bodíky a cviky na balóně...

Vlastně ještě teď bysme měli cvičit, jenže už to nejde... Jenda mi při cvičení láme prsty a udržet ho nejde.... Někdy má víc síly než já.

...a tak tyhle Jeníčkovy "akrobatické" kousky jsou výsledkem naší píle...

A teď už.... pssst....

Mlčím...

Nic neříkám...

Jen poznámka "na okraj" ...


Betynka jako Jeníčkův hlídač nikdy nesmí chybět....

Ještě jsem zapomněla... :-)

Takhle se z boudičky dá sledovat i televize...
Tudíž kdybyste sháněli nějaké pohodlné "křeslo", Jenda vám určitě rád poradí....

A závěrem jedno velké poděkování naší Betynce:
Blíží se konec školního roku a s ním čas vysvědčení a rozdávání známek.....
JAKO canisterapeutický pejsek od nás Betynka dostává na vysvědčení velkou jedničku s hvězdičkou......

Betynko, jsme rádi, že tě máme....

41 komentářů:

  1. Je videt, ze Jenicek a Betynka jsou velmi dobri kamaradi. Risperdal uz zabral? Vas blog denne
    navstevuji, jste supr mamina. Velmi se mi libi fotecky. Tyhle posledni nemaji chybu. Prejeme pevne nervy. Posilame pohlazeni Jenickovi i mamince. H.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky, Jenda je přímo akrobat. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Amélko, to je přímo hadí muž..:) Asi má pocit bezpečí. Jinak já se bouřky taky bojím, a to jsem prosím dospělá...no co už se mnou. Hezký den. Peťa

    OdpovědětVymazat
  4. Janík s hlavou Betynky namiesto tej svojej ma absolútne dostal :D :D :D ako obrátená sfinga :D Je božský :) a Betynka taktiež!

    OdpovědětVymazat
  5. Včera jsem psala, že bych vám dala trochu síly, vy ji nepotřebujete od nikoho dostávat, vy máte tolik síly a lásky, že by jste ji mohla rozdávat celému světu, děkuji vám za všechny ty, kteří by si z vás měli vzít to vše krásné za vzor. A

    OdpovědětVymazat
  6. Annapos, moc děkuji za krásný komentář. Potěšila jsi srdce i dušičku, díky.

    OdpovědětVymazat
  7. Jeník s hlavou Betynky mě taky dostal :-D Dvě těla -jedna duše :-) Úžasné :-) Na to že měl být nepohyblivý ?? Skvělý výkon Jeníčka i maminky :-) (ani doktoři vše nevědí a tvoje píle musííí být odměněna )

    OdpovědětVymazat
  8. Jeníčkovi k svátku, posílám pohádku. Anna
    Tak ne neposílám, protože to nejde, tak vás alespoň všechny objímám.

    OdpovědětVymazat
  9. Fotky jsou vše říkající, Betynka je trpělivá fenečka, Jeníček šťastný a veselý a ty Amelko, za objektivem fotoaparátu, doufám, také.Když tu denně pročítám tvoje příspěvky, pokaždé mám myšlenky, jak ti alespoň na chviličku ulevit od starostí. Škoda, že jsi tak daleko, jinak už bych ti zvonila u dveří s "o číslo větším pelíškem, aby se tam vešli oba! Měj co nejhezčí a nejklidnější víkend, Radka

    OdpovědětVymazat
  10. Chudinka ta čubička,je trápená dítětem,které jí jen ubližuje,kupte mu železného slona a ne křehkého maltéze :-(

    OdpovědětVymazat
  11. JE MI JASNÉ,ŽE KOMENTÁŘ NEPROJDE.......CHUDÁK PES,CO BYL KOUPEN PRO DEBILA DEBILEM!!!!!Zavřete do klece toho trapiče a ne pejsánka do koupelny!!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Tím debilem myslíte mě a mého syna?! Děkuji za láskyplné oslovení, vypovídá o vás víc, než byste řekl(a)....

    OdpovědětVymazat
  13. A jé, zas nějací intoši..hleďte si lidí a nechte toho antropomorfizování!!!!!

    OdpovědětVymazat
  14. Spousta zvířat je trápena tím, že se nudí...to je nepřirozené. K čemu psovi gauč, když chce vzrůšo? Naše canisterapeutka říká, že když doma vyndá postroj pro psa, všichni čtyři se hrnou do předsíně, protože se těší, že se pojede za prací. A ta práce, to jsou mentálně postižené děti, takže jsem si jistá, že ty psy to baví!

    OdpovědětVymazat
  15. to Dáša:

    Rozdíl bude asi ten,že já mám raději zdravé pejsánky než postižené retardy!!!Ze psa je fajn kámoš,z retardy jen přítěž státu.
    Takže pejsánek ať leží na gauči a o retardu ať pečuje jeho rodina když chce,není nutné trápit kvůli tomu psa.
    Stačí,že vysávají stát a věčně něco nutně potřebují...auto,kočár,pleny,léky,příspěvky,důchody,lázně,integrace do zdravých kolektivů,otravovují věčně s něčím.

    OdpovědětVymazat
  16. Milý anonyme, v marné snaze zatáhnout mě do slovíčkaření se pouštíš na půdu blbům nebezpečnou..tak snad jen poznámka, takovéhle dítě se může narodit každému, takže memento fatum...

    OdpovědětVymazat
  17. anonyme:běž si zachranovat týrané zvířata a tuto rodinu nech žít v klidu bez tvého hadího jazyka,jseš omezenec jak duší tak i mozkem.

    OdpovědětVymazat
  18. Jeníček není žádný retarda!!! Je to prostě chlapeček, co funguje jinak. No a? Betynka ho miluje. A Ty zjevně nejsi žádný pejskomil, když to nevidíš. Anonyme hnusnej. :-(((

    OdpovědětVymazat
  19. Přeji všem hezký den...normálně tady nepřispívám, jen už několik týdnů pročítám tento blog...a tentokrát musím zareagovat...

    Pro anonyma...
    Jsem v šoku, jak zlí lidé mohou být...až se nedejbože ve Vaší rodině narodí "retard"(vaše označení je děsné) a někdo Vám ho bude nazývat debilem, věřím, že Vám z toho nebude dobře...
    Jeníček je trochu jiný, ale jeho maminka pro něj dělá vše co může, aby z něj vyrostl slušný a citlivý člověk...dělá to dobře a já si myslím, že Vy jí nesaháte ani po kotníky...

    Pro Amélii:
    Nenechte se vytáčet zlými a omezenými lidmi...
    Pro svého syna děláte opravdu moc, jste silná žena a zvládáte vše výborně...
    Přeji Vám ze srdce, aby se Vám dařilo na všech frontách...Magda

    OdpovědětVymazat
  20. Marci, nemáš takové anonymní omezence na svůj blog vůbec pouštět. Jestli je někdo přítěží, tak to jsou právě oni. Že se dotyčná osobo nestydíte, je to hnus!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  21. Marci, udělala jsem si kolečko do kuchyně, ale musím se ještě k tomu omezenému anonymu vrátit.

    Takže vážený anonyme, nevím, jestli jste muž nebo žena, ale s jistotou vím, že jste paskřivec, nechci tu používat sprostá slova. Paskřivec je pro vás ale moc lichotivé. Jeníčkovi nesaháte svým chováním ani po kotníky!!!!!!!!!! Už to, že se skrýváte za nějakého anonyma svědčí o vaší srabosti!!!! Dělá vám dobře ubližovat druhým???? Myslím, že byste se měl léčit a to co nejdříve, jinak nadělá ve společnosti takové škody, které se ani nedají vyčíslit!!! Jste asi hodně zlý člověk, jestli se vůbec o člověku dá mluvit. Ani to zvíře vám nesahá po kotníky. Přeji vám hnusný den, tak jako ho děláte ostatním!!!!

    OdpovědětVymazat
  22. Vyzývám anonyma,aby napsal své plné jméno a adresu,abychom se mohli setkat a aby mi řekl do očí ,co zde o postižených napsal.Ve své ubohosti si ten DEBIL neuvědomuje,že třeba zítra se nabourá v autě a bude mrzák na doživotí a bude taky "vysávat" stát.A když se třeba trochu náhodně přitopí třeba v bazénu,tak z něho bude idiot na přístrojích a nebude se moct ani sám vychcat.Uvědom si primitive(bohužel nijak jinak tě zatím nemohu oslovit,po tom co jsi zde předvedl),že to ,že jsi se narodil(a)zdravý(á),neznamená ,že to tak musí být celý tvůj život.To platí pro všechny.Spácháš pak sebevraždu aby jsi nevysával stát jak říkáš??A jak to uděláš,když budeš mírně řečeno třeba duševně mimo?To ,že si takové věci neuvědomuješ,že hranice zdraví je tak tenká a ty se můžeš každou chvíli ocitnout na straně,kterou teď vulgárně osočuješ,tě staví do role těžkého omezence.Neponižuj se tu před námi takhle primitivním způsobem,škodíš tím jen sobě a ne postiženým!!Kapišto!!
    Nicméně,kdyby jsi přemýšlel hlavou,tak TENTO STÁT VYSÁVÁ JEHO VLASTNÍ VLÁDA,bohužel postižení z toho nemají nic...chápeš vlastně co se v našem státě děje,nesmíš sledovat jen podplacené informační média,ale přemýšlet vlastním mozkem PANE CHYTRÝ.
    Je slušnost se pod vlastní názor podepsat,alespoň nickem..Divím se Amelii,že to jsem pustila,ne za názor,ale za toho anonyma.
    Pro Amélii:
    je to vyloženě provokatér(ka),takových nudících zlých lidí se na internetu najde spousty.. nechtějí diskutovat a mají radost z bouřlivých naštvaných komentářů ostatních.Prosím nedělejme jim tu radost,s jídlem roste chuť a bude to ještě horší...Holt anonymita je zápor internetu.Je tak lehké napsat pár agresivních slov na jakémkoliv blogu,diskuzi apod.A pak s úšklebkem čekat na reakce.Myslíte si,že mu jde o štěstí Betynky,chacha..
    Opravdu by jsi asi neměla do svého soukromí pouštět lidi,kteří se za svůj názor ,ať už je jakýkoliv stydí podepsat.
    Tohle je můj názor.
    Mirek-tatínek od Sárinky

    OdpovědětVymazat
  23. Debil
    synonyma
    blb, blbec, vůl, idiot, kretén, dement, pitomec, hovado
    tak přesně toto všechno jste milý anonyme vy :-D
    a ještě ke všemu srab, jelikož se za svoje slova ani nedokážete podepsat :D a na každou se vaří voda a doufám, že ve vašem případě se uvaří velmi rychle...
    Marci ♥.♥.♥

    OdpovědětVymazat
  24. Mirku, normálně anonymy na blog nepouštím, ale to neznamená, že nechodí. Chodí - buď jako komentáře nebo mailem. Jen jsem vám chtěla ukázat, jací lidé jsou mezi námi a třeba zdůvodnit, proč někdy nemám chuť psát....

    OdpovědětVymazat
  25. Chvíli tu člověk a nebyl a žasne! Bohužel nic není jednobarevné. Rovnováha existuje a proto je logické, že i tam, kde se scházejí lidé chápaví, plni pochopení a obdivu, fandící a podporující, musí se pak taky objevit někdo, kdo je zlý a omezený. Chápu i Evíka, ale pojmenovávat tohoto jednotlivce názvy, které vlastně vznikly kdysi dřív, právě jako pojmenování nemocných lidí je nefér vůči těm postiženým. Zřejmě je to jen lidská troska, která si jen snaží jedovatě zkránit dobu běhěm čekání na konec svého nudně nenaplněného žití.
    Milá Amélie, věřím, že takováto sdělení jsou krutá a bezcitná, ale ty víš, že máš Jeníka, své blízké i nás tady na blogu a že vlastně díky těmto jednotlivcům si alespoň my všichni opakovaně uvědomujeme o co jsme bohatší! A to tito lidé nikdy nepochopí a bohužel ani nepoznají.

    OdpovědětVymazat
  26. Mila Amelie, nechcela som pisat komentare, ale neda mi to - Vas blog je uzasny, lebo mate uzasne deti a prosim nenechajte sa znechutit priblblymi komentarmi a pokracujte v tom, co robite! Myslim, ze mate pred sebou este velke veci a zelam Vam i Vasim detom vela trpezlivosti, energie, lasky a humoru (s nim to ide vzdy lahsie)! Ste vyborna mama a ste mi velkou inspiraciou! Mozete byt na seba i na Jenicka pravom hrda! strasne vam drzim palce a obdivujem Vasu silu.

    OdpovědětVymazat
  27. Marci ber to tak, že je to vlastně chudák...většinou takový zlí lidé jsou svým způsobem hrozně nešťastní, většinou jsou sami, nikdo je nemá rád a proto kolem sebe kopou...A tebe, holky a Jendu má rádo mraky lidí a nikdy nebudete sami ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  28. Viktórie, moc děkuji za milý komentář.
    Evi, neboj, já si z toho anonyma nic nedělám, mám ho na háku. :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Pro Anonyma: zkus příště napsat své jméno, nebo se za ně stydíš? Můžeš mít výhrady, ale nemusíš být sprostý. A tvůj komentář byl skutečně sprostý, neskutečně hovadský a ubohý.
    Jak už tady kdesi padlo, jestli někdo tuhle republiku vysává, je to vláda. Tak to laskavě neházej na postižené lidi, ani lidi bez práce a na kohokoliv jiného.

    Pro Amélii: máte můj obdiv, jste statečná ženská a zatraceně to nemáte lehké. Jeníček je krásný usměvavý kluk a já mu přeju, aby ty poslední prášky zabraly a žilo se mu líp. Je vidět, že usmívat se umí (a směje se krásně, rošťácky) a na těchto fotkách dokázal, že je přímo "hadí muž".
    Přeji vám výdrž, trpělivost a taky odměnu v dalších úsměvech vašeho chlapečka. Co nejvíc pohodových dnů!

    OdpovědětVymazat
  30. Anonym se tu už neukáže,podstata jeho činu již byla splněna,reagovali jsme na jeho bludy.Každý z nás by ho v "poho" uplácal argumenty v přímé debatě,či diskuzi... :-))
    Marci,víme tu asi všichni,že Betynka nijak zřejmě netrpí,to by jsi určitě nedovolila,jen ten **** to asi nepochopil.
    A ty keci o vysávání státu mě fakt dostali...
    dle odborníků je roční korupce 40-60 miliard kč a někteří hovoří až 100 miliard ročně!A kdyby tohle nebylo,tak by žádné reformy nebyly ani zapotřebí.Kolik stojí stát nemohoucí?Tuto rozkradenou částku rozhodně ne.Ne nadarmo se říká,že úroveň státu se pozná dle toho, jak se dokáže postarat o ty potřebné a slabé...
    Ale naše vláda se stará jen o sebe a své bohaté kámoše..Ale konec politiky.Ten anonymní vůl mě celkem iritoval..
    Přeji hezké sny Jendovi,Amélii a všem rozumně smýšlejícím lidem..
    Mirek-tatínek Sárinky

    OdpovědětVymazat
  31. Jak můžou být někteří TAK HNUSNÍ ??? Nemám slov a přidávám se ke všem milým komentářům :-))
    Všichni už vše hezké napsali :-)A na anonyma kašli -kdo ví co je to zač :-)

    OdpovědětVymazat
  32. MARCELKO, JE DOBŘE, ŽE TYHLE HNUSNÉ KOMENTÁŘE NEMAŽEŠ A ZVEŘEJŇUJEŠ. JENOM TAKHLE NA NĚ NEBUDEŠ SAMA. MÁŠ TU PODPORU VE SPOUSTĚ HODNÝCH LIDIČEK, KTEŘÍ VĚDÍ MOC DOBŘE, JAK VZÁCNÝ A OBĚTAVÝ JSI ČLOVĚK A POMŮŽOU TI VYPOŘÁDAT SE S TAKOVÝMI UBOŽÁKY...
    MÁM TĚ RÁDA!

    ANONYME: BOŽÍ MLÝNY MELOU!!!!

    OdpovědětVymazat
  33. Milá Absinko, MOOC Ti děkuji za náádhernou větu:
    MARCELKO, JE DOBŘE, ŽE TYHLE HNUSNÉ KOMENTÁŘE NEMAŽEŠ A ZVEŘEJŇUJEŠ.
    Jsem ráda za každý komentář a moc si jich vážím.
    Ale tenhle mě "dostal". :-)

    Jsi asi jediná, kdo mi to napsal.
    Jasně...většinou to mažu, ale jediný, koho to pak deptá, jsem já... Asi někdy moc přemýšlím a užírám se pak věcmi, které bych možná měla hodit za hlavu. Většinou to zvládnu sama, ale někdy mi to nejde, a pak nechám proklouznout nějaký anonym na blog.
    Chodí mi i podobné maily...a já tady pak někdy brečím...

    Jasně..zase by někdo řekl, nedávej na blog mailovou adresu, ALE: Já si píšu s mnoha lidičkama s AS, s matkami autistů, kteří nechtějí být vidět na blogu, s lidmi, kteří se bojí projevit veřejně a já je chápu.
    A za ty lidi s AS, díky kterým mohu nahlédnout do života mých autistů, jsem moc vděčná. Některé věci se pochopit nedají a teprve tehdy, když mi ti lidé napíší pohled svůj, pohled z jejich strany, pak mám šanci to pochopit.

    Mám ted pár úžasných přátel, ale jen díky tomu, že jsem našla odvahu a dala do profilu svůj mail...
    Nemůžu ho smazat. Odřízla bych od sebe ty úžasné lidičky - hlavně s Asperg. sy, kteří si se mnou povídají.

    JAK se to říká? Všechno zlé je k něčemu dobré. Anonym ublížil jen sám sobě, projevil své pravé já. Já díky němu poznám, jak úžasní, milí, chápaví, empatičtí a tolerantní lidé chodí na můj blog a dokonce mi anonym zvedá návštěvnost. Takže:
    ANONYME, díky.

    OdpovědětVymazat
  34. DĚKUJU MARCELKO :-)
    PROČÍTALA JSEM KOMENTÁŘE A ČETLA JICH PÁR, KDE BYLO NAPSÁNO, AŤ SEM TY ZLÉ, ANONYMNÍ NEDÁVÁŠ. TO MĚ ZARAZILO.

    KDYŽ JE BUDEŠ ČÍST JEN TY, NEZVEŘEJŇOVAT, BUDEŠ NA NĚ SAMA, SAMOTINKÁ.
    PROTO JSEM BYLA RÁDA, ŽE JE ZVEŘEJŇUJEŠ. SICE JE ČÍST MUSÍŠ I NADÁLE, ALE ŘEKLA BYCH, ŽE PAK NEMAJÍ ŠANCI TĚ DOSTAT, UBLÍŽIT, POKOŘIT.
    NAOPAK! VRHNE SE TOTIŽ NA NĚ SMEČKA TVÝCH VĚRNÝCH, KTEŘÍ VĚDÍ, CO PRO ŠÍŘENÍ OSVĚTY O AUTISMU DĚLÁŠ A HLAVNĚ, CO DĚLÁŠ PRO SVÉHO NEMOCNÉHO (NE NEVYCHOVANÉHO A ZLÉHO!!) SYNKA.

    MÁŠ OBROVSKÉ SRDÍČKO, KTERÉ JE SCHOPNÉ DÁVAT LÁSKU 24 HODIN DENNĚ.
    A PROTO UVEŘEJŇUJ A NA TY ZLÉ, POMLOUVAČNÉ SKETY NEDEJ; TY JSI TEN, KDO DĚLÁ TU SPRÁVNOU VĚC, NE ONI!

    PS:VŠAK ONO JE TO ZASE BRZO PŘESTANE BAVIT, KDYŽ ZJISTÍ, KOLIK LIDÍ JE SCHOPNO SE ZA TEBE PRÁT :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Abso, děkuju. Ty víš, JAK vykouzlit úsměv na mých rtech...

    OdpovědětVymazat
  36. ubohost anonyma je bezbřehá...a o vysávání státu by se dalo polemizovat...víte, že když je dítko v ústavní péči,dostává ústav minimálně desetinásobek toho, co dostává maminka na péči o dítko s handicapem doma....ale péče o dítko v ústavu není desetinásobná...a o každou tu pomůcku musí maminka doslova prosit,předkládat příjmy rodiny, dokazovat,že pomůcky jsou používané pro dítě...měla jsem to štěstí, že jsem mohla podnikat v oboru kynologie(výcvik služebních psů mi pomáhal,že jsem mohla charitativně pomáhat a cvičit psy pro hendikepované) a že tahle práce se dala skloubit s životem mých dvou holčiček,z toho jedné autistky...takže do Terezčiných 18ti let jsem jedinkrát nežádala ani o korunu,protože bylo věcí mé osobní cti, že jsem schopná holčičky uživit sama,pak se situace změnila,Terezka musela být zbavena svéprávnosti,naše bytová situace se změnila a já byla nucena nastoupit kolečko po sociálních odborech...a jen jsem zírala,nikdo si ani nevšiml,že jsem ze státu tolik let peníze netahala,ale každý mi dával "sežrat" jak stát vysávám,ale bylo nutné do budoucna řešit Terezčinu situaci,tedy ID,protože nebyla schopná práce a péče o ní se stupňovala....napadlo někdy někoho se zamyslet nad tím, že to co má jeden poslanec jako základní plat na měsíc, z toho žije mamka s autíkem rok:-).....jsou to jen postřehy za těch 20 let,..nikdy bych neměnila,jsem pyšná na to, co jsem s dětmi dokázala...a Marcelko,ty buď taky..buď pyšná na svoje báječné děti,na ten obrovský kus práce co jsi dokázala s Jeníčkem...buď pyšná sama na sebe,že jsi to nevzdala....a na všechny ubohé anonymy kašli,nestojí ani za vteřinku tvého vzácného času:-)

    OdpovědětVymazat
  37. Eriko, děkuju. Moc hezky jsi to napsala. Jsi pilná čtenářka mého blogu. Moc si toho vážím.

    OdpovědětVymazat
  38. Super, že ses nevzdala, nelekla diagnóz a šla do boje! třeba Jeník někdy zase na cvičení začne spolupracovat:)
    Jen občas dej na blog i anonyma, at se trouba předvede - tobě se uleví, my si zanadáváme...
    e-mailových adres můžeš mít víc a opravdu vážně brát jen tu úplně soukromou, pro nejvěrnější!
    Jo a ktomu tvému tvrzení, že nejseš ukecaná - i za tu tvou "neukecanost" jsem ráda, protože se dozvím i něco mimo fotky!

    OdpovědětVymazat
  39. Vsechno uz tu na adresu anonyma asi bylo receno, ale presto si myslim, ze dalsi povzbudiva zprava nemuze byt na skodu. Kdych si nekdy mela vybrat: jestli mit dite jako je Jenicek nebo omezence typu anonym - Jenicek by to vyhrat v tisici z tisice pripadu. =)

    OdpovědětVymazat
  40. Ethneo, ted jsi rozesmála Ty mě. Dík!

    OdpovědětVymazat
  41. Zvířata jsou pohlazení na duši. Nedokážu si už život bez zvířete vůbec představit.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...