pátek 3. června 2011

Létající lodička

Jenda má ve zvyku se vším házet.

Hlavně na zahradě.

Pokud je na chvilku bez dohledu, lítá všechno možné - od plastových židliček, aut, hraček na pískovišti, přes tenisové rakety holek, boty, které někdo nechá u balkonových dveří...cokoliv.


Je mu jedno, jestli je to měkké nebo tvrdé...

Marně vysvětlujeme, že se hází jen míčkem nebo balonkem....


Dnes měl na "programu dne" házení plastovou lodí....

Měl z toho takovou radost, že jsem jen stála opodál a snažila jsem se ho moc nerušit....

Občas jsem na něj zavolala, aby utekl na stranu a chránil si hlavu.

Dávala jsem pozor, aby se netrefil do oken nebo aby něco nerozbil....

Jeníček je takový náš hyperaktivní a stále akční človíček, který nedovede být chvíli v klidu.....

Ke konci Jenda naložil do lodičky své oblíbené kytičkové dudlíčky....

...a pak i oni létaly vzduchem....

Musím říct, že i přes další podobné "lumpárničky" jsme prožili na zahradě pohodové odpoledne....

Holky byly "schované" u počítače a ven se jim nechtělo....

Nikomu se nic nestalo, okna zůstala celá a radost z Jendy jen sálala....
Říkala jsem si, že má "víc štěstí než rozumu", když si u toho neublížil....... :-)

Zvládl kličkovat a utíkat před padající lodí....
....a krásně se u toho nahlas smál.....

Ta jeho šťastné úsměvy mluví za vše......

7 komentářů:

  1. Milá amélie musela jsem si zablokovat blog kvůli holkám tak jsetli budeš chtít pošly mi tvojí mailovou adresu aby jsi ke mě mohla. akinoma

    OdpovědětVymazat
  2. Akinomo: amelie00@ email.cz (bez mezery)

    OdpovědětVymazat
  3. Na Váš blog jsem narazila poměrně nedávno, pročítala jsem starší záznamy a samozřejmě i tyto nové :)
    A je na nich strašně moc vidět, jaké dělá Jeníček pokroky, vážně! Bez takové maminky, jako jste Vy by to nedokázal :)
    A jen tak, k nápadu s tričky.. První jsem netušila, o co jde a proč, říkala jsem si, že to je zvláštní, ale poté, co jsem došla k článku, kde to vysvětlujete je naprosto chápu a je to fakt dobrý nápad, protože okolí tohle nedokáže posoudit a dítko pak vidí jen jako jedno z dalších rozmazlených aniž by vědělo, jak se věci doopravdy mají... Takže tohle je takové "elegantní" řešení :)
    Ještě další věc, co mi proletěla hlavou, někde jste psala, že Váš manžel Jeníčka v některých věcech nechápe, např. ohledně toho, že nejí u stolu a tak... Mám kamaráda který, nechci tvrdit, že má podobnou poruchu, to netuším, ale rozhodně se často projevuje dost podobně a podle jeho chování myslím, že i když sám má podobné návyky a svoje pravidla, u jiných by jiná pravidla nejspíš pochopit a akceptovat nedokázal.. Jakoby mu chyběla nějaká empatie či ohleduplnost.. Nemyslím to nijak zle, nebo negativně, jen se mi u pročítání toho článku tohle vybavilo.. :) Jo, a taky si strašně potrpí na časové vyjádření, nestačí mu říct, že se sejdem třeba za týden, za dva, že uvídím, kdy budu mít čas, potřebuje znát přesnou dobu, mít plán.. A toho se já zas bojím, vázat se na určitou dobu, co když mi do toho něco vleze... Ale to už jsem zase někde jinde :)

    OdpovědětVymazat
  4. Azazelo, máš super postřehy a super názory. Ano, i můj manžel má na 99 procent poruchu autistického spektra, tedy AS (Aspergerův syndrom) - empatie nulová, city nic moc, ohleduplnost k ostatním na bodu mrazu...ale to na tento blog nepatří. Děkuji za komentář. Kdybys chtěla, klidně napiš mail. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Hezky si hraje. Sice občas nestačil uhnout, ale polétavé hraní mu dělá radost, to je vidět.
    Možná by mohl vyzkoušet udělat padáček z látky či kapesníku, ten by mu neublížil určitě. Ale musel by se naučit ho házet do výšky. Ty těžší věci létají samy. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásně napsáno a ten rozzářený dětský úsměv za nějaké ty lumpárny určitě stojí. Na vaše stránky jsem narazila už před nějakým časem a máte můj obrovský obdiv, je vidět, že se Jeníčkovi věnujete a že roste (nemyslím teď ani tak věkově a fyzicky, ale spíš duševně) a je spokojený ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Krásně nafoceno, to obdivuju , když něco dělám i ve školce, nestíhám naprosto fotit..nemám pak jednotlivé kroky nějaké činnosti

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...