úterý 28. června 2011

Zmatek v hlavě

Jenda nechápe, když různé věci mají stejný název.

Když to vypadá JINAK, ale jmenuje se to stejně.

Má rád suché bramborové knedlíky.

Pořád opakuje:
"Co to je?"


Odpovím, že knedlík...

"Co to je?"
..."Knedlík...."
Je úplně vidět, jak mu to v hlavě "šrotuje" a pak vykřikne: "Není kedlík! Jeník bojí!"

Sní "normální" knedlíky, ale patky nejí, protože podle něj to není knedlík.
Vždycky je na talíři nechá.

A zmatek v hlavě mu udělaly i holky.
Eliška má od vánoc křečka. Jenže křečkovi dala jméno "Knedlík, Knedlíček".

Marně jsem ji přemlouvala, aby mu dala jiné jméno, že to Jenda nepochopí.

Odpověděla mi, že to je její křeček a ona mu může dát jméno, jaké chce...
Má pravdu. Už tak je omezuji kvůli Jendovi víc než bych chtěla, a tak jsem to dál neřešila.
Před nedávnem chtěla křečka i Šárka. Jenže to dopadlo podobně....

Křečkovi říká Mašlička....

A Jenda je zase zmatený...
Takže já Jendovi říkám - "To je křeček"... a jména neřeším.

Zrovna včera jsme šli po ulici...a ukazovala jsem Jendovi holčičku s mašličkou ve vlasech...
"Jeníčku, podívej, holčička má mašličku ve vlasech...." ????

On se zarazil, bylo vidět, jak přemýšlí....a jak se mu hýbou rty...v duchu si přeříkával to, CO já jsem řekla...(což dělá dost často)....
 Musela jsem se usmívat při myšlence, jestli si Jenda náhodou nepředstavuje holčičku s křečkem ve vlasech...
:-)

13 komentářů:

  1. Taky je mám rád a za studena. Jako dítě jsem je mlsal.

    OdpovědětVymazat
  2. Jen aby ten křeček jednou neskončil ve svíčkové.

    OdpovědětVymazat
  3. CHvíli mi trvalo, než mi došlo, že Pavel myslel knedlíky, ne křečky, tedy doufám :-)
    Pardon za černý humor.
    Jinak holek křečci jsou krásní.

    OdpovědětVymazat
  4. Po dvoutýdenní zdravotní přestávce se i já připojují k chvále Knedlíčka a Mašličky.
    A že je Jeník zmatený? To mnoho studentů bohemistiky asi taky. Čeština je krásná. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Můj synovec, má taky moc rád suché bramborové knedlíky a já zas nemám, stejně jako Jeník, ráda knedlíkové patky. ;-) Křečci, jsou moc roztomiloučcí, zvlášť, ten šedivý.

    OdpovědětVymazat
  6. Čeština je fakt zvláštní a hezká ... A Jeníček si zvykne(určitě -časem)... a my se aspoň zasmějem :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko, nestíhám ti nic napsat, jdu tě alespoň pozdravit. Dneska si mě s Jeníčkem pobavila, křeček ve vlasech, to by holčička koukala :o) A jinak, čeština mate mnohdy i dospělé :o)
    Měj se moc hezky, zdravím Helena

    PS: a jsem jako Jenda, patky taky nejím :o)

    OdpovědětVymazat
  8. No já bohužel mám ráda i ty patky:-( a studovat češtinu bych nechtěla ani náhodou.-)

    OdpovědětVymazat
  9. Doufám, že se Jendovi líbil roháček. Měl jsem pesa jména Čipi. Zkuste to jmeno

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezky jsi to napsala a krecka ve vlasech to by se snad i Jenicek zasmal.

    OdpovědětVymazat
  11. Amélie,
    tak mě napadlo s tím vařením - mě hrozně pomohl pomalý hrnec (crock pot). Prodává se i v Česku - a vaření super a zvládám s ním různá masitá jídla. Segedín, svíčkovou, znojemskou atd. - většinou stylem "vyklopím maso do hrnce, na něj nasypu zeleninu / koření, zaleju půlkou hrnku vody, otočím knoflíkem, odcházím s dětmi na procházku nebo jedu na výlet". Hrnec uvaří za 6 - 8 hodin, všechno maso je měkké, chutná to výborně - a nic se nestane, když ho nevypnu přesně - je úplně šumák, jeslit je zapnutý pět hodin nebo osm (kromě toho jsou hrnce s časovačem, které se vypnou samy). Možná by ti to ušetřilo trošku práce a starostí - mě to hodně pomohlo, jinak jsem pořád něco připalovala - tohle prostě (narozdíl třeba od cibulky na plotně nebo jíšky) počká, až budeš mít vyřešené všechny ostatní krize - a pak jen vypneš knoflík a servíruješ.
    Dá se v tom vařit současně s masem i příloha (brambory, rýže) - to já nedělám, páč mi vadí když je vše zmatlaný dohromady - ale na rýži mám rýžovar (poté, co jsem připálila i rýži v pytlíku) a servíruju zvlášť...

    A křečci jsou super... my momentálně máme na letním bytě křečka od sousedů... zřejmě se budeme se sousedkou střídat, a bude to putovní křeček, když jedny děti omrzí, půjde o dům dál - a pak zase zpět :-))
    sally

    OdpovědětVymazat
  12. Křečky máte krásné. :) Jak vnímá Jenda živá zvířátka, nemáte strach, že by jim mohl ublížit?

    OdpovědětVymazat
  13. My u nás doma patkám od knedlíků taky neříkáme knedlíky :) Když se mamča ptá, kolik chci knedlíků, tak řeknu, že žádný a dostanu samé patky :D (já je mám naopak ráda)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...