středa 30. ledna 2013

Jenda miluje české písničky


Jeníček má rád české lidovky.
Odmalička jsem mu zpívala a to byly chvíle, kdy se občas na chvíli ztišil.
I teď mu zpívám v koupelně, když ho češu. Nesnáší česání a často u toho pláče.
Ale zpívání většinou zabírá a pomáhá Jendovi tu nenáviděnou "činnost" přežít. Kolikrát už nevím CO zpívat a vymýšlím si písničky z našeho života ...jen zazpívám to, co se ten den stalo. Legrační je, když to chce Jenda druhý den znovu a já už si to nepamatuju.


Kolikrát si sedneme do postele a čuník mu zpívá písničky.


Tehdy je Jenda milý a občas i přítulný kluk.


To jsou chvíle, kdy cítím, že mě má rád.


To jsou chvíle, kdy se občas odvážím vzít do náruče své dítě a dech se mi tají posvátností toho okamžiku.


Tentokrát jsme četli u stolu.


Nevěděla jsem, jak Jenda na první zpívání obrázkových písniček zareaguje, tak jsem to zařadila do programu každodenních "domácích úkolů".


Jenda trpělivě a pozorně naslouchal a se zaujetím si prohlížel obrázky.


Od tří let jsme najeli na obrázkovou komunikaci a od té doby se s Jendou lépe domluvím.


Vnímá svět pomocí obrázků. Obrázky mu pomáhají porozumět "našemu" světu.


Čuník dvakrát přezpíval všechny písničky a Jenda neprotestoval.



Od té doby máme "zpěvníček" v ložnici v posteli a Jenda si ho nosí sám.


Miluju to jeho: "Čuňajs, zpívej..."


Oční kontakt s čuníkem je úžasný.



Čuník zpíval tyto písničky:
Pec nám spadla, Jede, jede poštovský panáček, Ovčáci čtveráci, Pod naším okýnkem, Pásla ovečky...



..., Já do lesa nepojedu, Utíkej Káčo, utíkej a Skákal pes.



Obrázkový zpěvník je super.


Zkusila jsem to, Jendu to baví, tak mohu objednat další.


Je to "jen" pár zalaminovaných stránek, ale stojí to za to.



http://www.piktik.eshop-zdarma.cz/g62.P%EDsni%E8ky+I..html

8 komentářů:

  1. Zpěvník je úžasný :-) a vy dva s Jeníkem a Čuník taky :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Písničky mají kouzelnou moc, to je pravda. Já takhle vyrostla na písničkách Suchého a Šlitra. Jako mimčo jsem měla cvičit vojtovku, řvala jsem při tom, tak mi mamka pouštěla jejich hudbu, to prý se mnou cvičit šlo. Asi od té doby je miluju :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Marci, to je krásné jak umíš s Jendou pracovat! A ten jeho věrný a milovaný čuňas - jsem zvědavá, zda mu vydrží napořád.

    OdpovědětVymazat
  4. To je moc krásný článek - písničky nás provází celým životem, Jeníčkovi navíc pomáhají - to je bezva, Amélko! Moc vám držím palečky.-) Tvá V.-)

    OdpovědětVymazat
  5. Krasny spevnik, to by som mohla spravit aj Mathiskovi, aj o ma rad pesnicky. My mame obrazkovy len jeden a aj to kupeny.
    Inak aj ja som Mathiskovy vela speivala ceske a slovenske ludovky. Aj teraz to ma rad.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
  6. Babička mi taky zpívala a dlaší též,vše si pamatuji a vzpomínky jsou to milé.Také občas pějil,ale lepší je,kdy okolí je ve stavu mírně podroušeném :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Prohlédla a přečetla jsem to jedním dechem. Nemám slov, snad jen že obdivuji, držím palce. Úžasné...

    OdpovědětVymazat
  8. Přečetla a prohlédla jsem to jedním dechem. Hudba je neuvěřitelná kouzelnice a Vy, Amelie, jste úžasná.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...