pondělí 14. ledna 2013

Šárka měla narozeniny



Na víkend jsme měli návštěvu.


Přijela moje maminka s manželem...


...a dovezli Šárce dort k narozeninám.


Víkend byl náročnější než obvykle.
Jeníček mě potěšil, když ve čtvrtek před usnutím řekl, že se na dědečka "stláášně těší":-)


Jenda měl z dědečka a babičky velkou radost, ale množství lidí má vždy vliv na jeho chování.


Čím víc lidí, tím více autistických projevů.


Už v sobotu odpoledne mi maminka řekla, ať jim najdu spoj domů, ale nakonec jsme to ustáli.


Bylo to fajn.
Vašek mi opravil postel a Jendovi jídelní židli.
Hned bylo vidět, že je chlap v baráku.


Šárince bylo v sobotu 13 let.


Jako správná puberťačka se nechce učit, odmlouvá, neposlouchá, trávila by čas jen u mobilu, s mp3 nebo na facebooku....


Ale jsem strašně ráda, že ji mám.


Mít jen ty dva autisty, tak si myslím, jak jsem neschopná matka ...a že neumím vychovat své děti...


...a Šárka mi ukazuje, že tomu tak není.


Nemá to mezi dvěma autisty jednoduché.
Naopak. Má to velmi, velmi těžké. Když ji nezlobí jeden, pak zákonitě druhý.
Snažím se, aby ji zlobili co nejméně, ale i tak je mi jí někdy moc líto.

Proto jsem byla v létě moc ráda, když trávila týden u kamarádky, týden u koní a na táboře.
Na jednu stranu se mi po ní stýskalo a na druhou stranu jsem byla ráda, že poznává jiný (normální) život.
Přes to všechno, co si s autistickými sourozenci zažívá, tak doufám, že je má (aspoň trošku) ráda a že se budou i v budoucnu mít všichni rádi.


Dnes mi Šárka udělala velkou radost.
Přišla jsem ráno do obýváku a na stole byla snídaně - rohlík s máslem a se šunkou, nakrájená okurka. . V první chvíli mě napadlo, že holky vstaly pozdě a nestihly se najíst. Ale když jsem uviděla hrnek s bílou kávu, sklenici vody s citrónem  (moje oblíbené pití) a vedle Jendovu misku s okurkou, nakrájeným jablíčkem a lahvičku se šťávou, pochopila jsem, že Šárka mně i Jendovi nachystala snídani.

Je skvělá.

Tímto jí ještě jednou přeji hodně zdraví, štěstí, lásky, spoustu radostných chvil, hodně kamarádů a co nejvíce úsměvů na tváři.
Snad ví, že ji mám moc ráda....i přesto, že na ni nemám moc času.

24 komentářů:

  1. Milá Šárko, přeji ti hodně dalších let ve zdraví a pohodě. Ať jsi hodně šťastná a ať se ti splní všechna přání. Jsem ráda, že jsi:-) Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Šárce přeju všechno nejlepší. :-) Hodně štěstí, zdraví. Je úžasná, přesně jak píšete. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Šárínce přeju k narozeninám všechno nej nej nej , strašně moc jí to na fotkách sluší je z ní krásná mladá slečna a to že opravdu hodná jde vidět z pohledu těch jejích úžasných kukadel..mějte se krásně Dita

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný dort! Jsem ráda, že jste to nakonec zlvádli, i když to dalo asi všem zabrat. Dodatečně Šárce přeju vše nej nej nej!

    OdpovědětVymazat
  5. Šárce všechno nejlepší! I když se s ní život nemazlí, je vidět, že je to skvělá holka. Můžeš na ní být právem pyšná!

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Šárko, i já ti přeju všechno nejlepší! A jsem moc rád, že dovedeš svojí mamince udělat radost. Vím, že to se sourozenci nemáš vůbec snadné! Tvoje maminka to má ale ještě mnohem těžší. Každá malá radost, každá drobnost, se kterou mamince pomůžeš, každé hezké slovo, které si s maminkou řeknete, to všechno má nesmírně vysokou cenu a je moc důležité. Až ti bude jednou o dvacet let víc, pochopíš to! Přeju ti tedy nejen všechno nejlepší, ale hlavně touhu, abys ty sama byla lepší a lepšÍ! Bůh ti v tom pomůže, když budeš chtít!

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím Marci a Šárce přeji vše nejlepší...roste z ní krásná slečna! Přeji celé rodině krásné zimní dny!

    OdpovědětVymazat
  8. Šárko,i já si dovoluji popřát vše nejlepší,hodně zdravíčka,štěstíčka a pohody.
    Šárko,je vidět,že umíš udělat mamince ohromnou radost i s maličkostí,jako je třeba v neděli ta snídaně.Moc ji pomáhej,Vaše maminka si to moc zaslouží,máte všichni tři úžasnou maminku,to se hned tak nevidí.Měj se Šárko moc hezky a do další 13,jen to nej,nej.

    OdpovědětVymazat
  9. Šárince všechno nejlepší! Je to krásná holka...

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný dort,krásná oslavenkyně.Tak dodatečně vše nej,nej,nejlepší!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Sarka je nejen moc hezka, ale i hodna. Gratulaci posilam nejen ji, ale i mamince k takove dceri.
    Hana

    OdpovědětVymazat
  12. I já přeji Šárce vše nejlepší k narozeninám a hodně splněných přání do a od života.

    OdpovědětVymazat
  13. ŠÁRKA JE HVĚZDA.
    Moc jí fandím. Moc držím palce. Ať najde vždycky správný směr a cíl. Ať nikdy nemá mamince za zlé, že - že vlastně co... že víc pozornosti věnuje sourozencům... Šárka je hvězda první velikosti. Je krásná. Je skvělá. Moc moc moc přeju jen to nejlepší.
    Veronika

    OdpovědětVymazat
  14. Myslela jsem , že je Šárka starší. Je to moc hezká slečna.
    Přeju jí jen to dobré :)
    Moje Šárka taky umí podobným způsobem dělat radost....

    OdpovědětVymazat
  15. Šárka všem děkuje za komentáře a za přáníčka k narozeninám.

    OdpovědětVymazat
  16. Šárka je krásná holka, maminko povedla se ti. A ten pohled u toho velkého dortu i o ni hodně mluví.
    Dodatečně Šárko hodně štěstí a ať ti ta třináctka přináší jen samé radosti. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Všeeeeeechno nejlepší přejeme dodatečně krásné slečně Elišce. Tina

    OdpovědětVymazat
  18. Přidávám se také k přání všeho nejlepšího k Šárčiným narozeninám. Na fotkách jí to moc sluší,je to kočka!

    OdpovědětVymazat
  19. Šárka vypadá starší, je to fakt velká slečna. Tož všechno nejlepší!

    OdpovědětVymazat
  20. Připojujeme se ke gratulantům a i my, Ti Šárko, přejeme k narozeninám hodně štěstí, zdraví, lásky a pohody a hlavně splnění všech Tvých přání :-D

    OdpovědětVymazat
  21. "Jako správná puberťačka..." :) jak je vidět, že akceptuješ i to, co druzí akceptovat moc nechtějí.
    Dodatečně jí přeji vše nej, aby byla šťastná, zdravá a prožívala lásku s vámi všemi!

    OdpovědětVymazat
  22. I já se připojuji ke gratulacím, Šárka je skutečně moc hezká slečna!!! A má dobré srdce, jen tak dál! :-) Zuzka z Brna

    OdpovědětVymazat
  23. Dodatečně vše NEJ k narozkám! Šárce to na fotkách moc sluší.

    OdpovědětVymazat
  24. Šárce to moc sluší, už je to velká holka. Zajisté to nemá jednoduché, ale věřím, že tomu rozumí a ví, že se musíš věnovat především sourozencům. Ty malé chvilky, kdy jste spolu sami šťatsné se zajisté vrývají do srdce nejen tvého, ale i jejího. :) Málokdo by zvládal to, co zvládáš ty. Rozhodně nejsi neschopná matka. Ba naopak a já doufám, že Šárka ví, jak moc ráda ji máš.. a co pro ně pro všechny děláš. :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...