sobota 12. ledna 2013

Poznávej svět kolem sebe


Tentokrát jsme se před spaním začetli do knihy "Poznávej svět kolem sebe s Medvídkem Pú"...


Čuník nesmí nikde chybět...a to ani u čtení knih.


Nejdřív mu Jenda ukazoval obrázky v knížce...



 ... a potom jsem ukazovala pro změnu já.


"Co je správně a co špatně?"


"Smí Medvídek v noční košili do sněhu?"



"Chodíme se koupat s brynďákem okolo krku?"


"Mají zvířátka správná trička? Jak to patří správně?!


"Jak si můžeme rozhněvat kamarády?"



"A jak si je zase udobříme?"


Někdy vidím, že je to na Jendu příliš těžké" a tehdy komunikuji jen s čuníkem, abych Jendu nenaštvala a neodradila od "náročných" témat...



I tak vím, že mě vnímá a že mnohé v něm zůstane, aniž bych se obracela přímo na něj.


Kapitola "pocity" se mi moc líbí.


"Jak se cítí medvídek, když se pohádá s kamarády?"


"Je Ijáček smutný, když stojí na dešti, nebo veselý?"




"Jak se cítí prasátko, když se schovává pod postel? Čeho se asi bojí?"


"Je prasátko smutné nebo veselé?"


Takové a podobné otázky zkoušíme za pomoci různých knih.
Tyto postavičky jsou Jeníčkovi velmi blízké a obrázky jsou krásně barevné, tudíž tuto knihu má Jenda moc rád.


Knihu máme po holkách a kolik "parády" ještě nadělá....

5 komentářů:

  1. To s tym Ijackom ci je na dazdi vesely alebo smutny. Ja by som bola na dazdi smutna ale nas Mathisko by ziaril stastim.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenda je na dešti smutný, mně déšť nevadí. Zrovna na této otázce mu mohu říct, že každý mý jiný názor. Každému se může líbit něco jiného (stejně tam to platí o výběru pohádek či jídla). Učím ho akceptovat názor druhých lidí. Ne, zatím mu to (moc) nejde, ale někteří lidé to neumějí ani v šedesáti. Mí autisté na to přijdou dříve:-)

      Vymazat
  2. Amélko,
    tuhle knížku máme doma také a u dcery byla jedna z nejoblíbenějším :-)
    Je moc hezky napsaná a ilustrovaná!
    Klidný víkend!

    OdpovědětVymazat
  3. Medvídka Pú, jsem nikdy nepřečetla, zdála se mi divně napsaná, ale tato knížka je moc prima. Je krásně ilustrovaná a děti se z ní můžou hodně naučit. Zdá se, že Jeníčka zaujala a jak říkáš, i když někdy komunikuješ s prasátkem, Jeníček poslouchá a určitě si bude i hodně pamatovat.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...