pondělí 11. března 2013

Co je na flešce?

Dnes přišel švagr a chtěl půjčit flešku.
Nevěděla jsem, kolik volného místa na ní holky mají, zda tam něco je nebo ne, a tak jsem šla za Eliškou položit zdánlivě jednoduchou otázku:

-"Eliško, prosím Tě, CO je na té flešce?"
Odpověď mě šokovala. Jako často při hovoru s mou dcerou.


- "Já nevím, nějaký nápis. Emtec nebo co."
- "Cože?!"
- "Nápis programy."
- "Ale co je uvnitř té flešky?"
- "JAK to mám vědět? Copak jsem ji vyráběla? Nějaké dráty? Monočlánky?"
- "Eliško, je to přece tvoje fleška. TAk co je na ní (hernajs)?!!"
- "Nálepka!"

- "Pomoooc!!! Jednou mě stejně odvezou..."
- "Co je? To je blbá odpověď?!"

Volám z pokojíčku Šárku.
- "Šári, prosím Tě, co je na té flešce?"
- "Filmy." :-)

23 komentářů:

  1. Tak tento článek mě rozsvítil v duši a rozesmál v srdci! Takové krásné a čisté odpovědi:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tak je to pořád, malé srdce. Desítky situací denně. Potřebuješ jednoduchou a stručnou odpověď a dozvíš se úplně něco jiného a někdy to rozebírá "půl hodiny".

      Vymazat
  2. u nezúčastněného čtenáře to vyvolá úsměv - pobavení ale chápu že pro vás účastníka je to někdy na hlavu a k pobavení až s odstupem času

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proto si říkám, že bych to měla zaznamenávat, protože s odstupem času se tomu člověk pak zasměje, ale v těch reálných situacích to k smíchu často nebývá.

      Vymazat
  3. To je dobré :-DDD. Tahle odpověď by mě asi úplně odrovnala. Eliška ale odpovídala přesně na otázky :-)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je na tom to úžasné. ONI odpovídají na to, na co jsou tázáni, ale MY chceme slyšet něco jiného. My předpokládáme, že oni myslí jako MY, ale oni myslí doslovně...
      A proto je fajn, že jsou i mluvící autisté, díky nimž máme trošku ŠANCI pochopit ty nemluvící.

      Vymazat
  4. Chvíli jsem přemýšlel...
    Pochopila by otázku "Co je NAHRÁNO na flešce?"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ano, doufám, že ANO. Ale to Tě asi v první chvíli v rychlosti nenapadne....

      Vymazat
  5. Za špatnou otázku špatná odpověď, tak se nediv. :D
    To si ji nemůže koupit?

    OdpovědětVymazat
  6. Mám dotaz: Co to je ta "fleška"? Třeba to Eliška také nevěděla? (Vypadá to jako foukací harmonika...) Jiřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to Eliška ví moc dobře CO TO JE. Často ji potřebuje do školy, nosí na tom úkoly, referáty a prezentace.
      http://usb-flash-disky.heureka.cz/kingston-datatraveler-101-16gb/

      Vymazat
  7. Marc by sa mi este smial, ake pitome otazky mu to davam, k comu mi to je?
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to se taky kolikrát ptá, a já pak jdu do mdlob:-p

      Vymazat
  8. Tak to je velice krásný rozhovor. S chutí jsem se zasmála. :-) Přeju hodně štěstí, sil a humoru. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic jiného než brát to s humorem nejde, jinak by své autisty člověk "uškrtil":-)

      Vymazat
  9. Také mě to pobavilo. Doufám, že se nezlobíš? My v tom nejsme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě že se nezlobím. Víš, co je nejhorší, že tomu "dítěti" se to kolikrát stane i šestkrát za hodinu, když s ní mluvím. Občas se zkouším vžít do její kůže - žít s mimozemšťany na neznámém ostrově. Jaké to asi je?

      Vymazat
    2. jejda, to zni vtipne, ale chudak, nekdo kdo nema o autismu ani paru pak asi musi mit pocit, ze si dela srandu...a to si aspon ty nejbeznejsi slovni spojeni nepamatuje? prece jich musela za svuj zivot slyset silene moc? me treba NEKDY v prvni vterine taky napadne doslovny vyznam, ale pak to z kontextu pochopim a dojde mi,ze doslovne to asi nebude to prave :-). taky jsem vzdycky hodne cetla, tak snad i diky tomu vetsinu spojeni znam...ja AS temer urcite (doufam) nemam, ale treba casto nechapu ironii, mam vcelku nezvykle zajmy, nemam rada zmeny, ale prezivam je vetsinou celkem v klidu, obvykle je mi z nich nejak smutno a mam tendenci premyslet, co mi kdo rekl a jak to asi myslel. taky si nekdy pripadam jako mimozemstan, a to z hodne vzdaleny planety. pocit je to prinejmensim zvlastni, pokud tedy mluvim za sebe. neboj Elisko, NIKDO neni dokonalej a kazdej ma a nekdy (casto) dela male nebo vetsi chyby. ale kdyz nejde o zivot nebo o zdravi, tak se vubec nic hrozneho nedeje. nejsi v tom sama. ale neboj, kdyz se se svymi strachy budes umet aspon trochu bojovat, bude lip, uvidis :)

      Vymazat
    3. Já myslím, že největší problém je, že Eliška nečte. Nebaví ji to. Též by pomohlo, KDYBY sem chodila tchýně na návštěvu, kdyby si ji brali na víkend, na prázdniny a povídali si normálně o životě, o všem možném. Já na ni nemám tolik času, kolik bych si přála. Přece jen péče o Jendu zabere většinu mého času... Ale bude líp, věřím tomu. I Eliška se nauší chápat soustu souvislostí a dvojsmyslů.

      Vymazat
    4. Aha, tak to je skoda, urcite by ji to pomohlo. Ono totiz kdyz to VIDIS v kontextu, je to hned neco jinyho. To ja jsem desny knihomol a mrzi me ze na normalni knihy nemam ted moc casu, jenom lezim v ucebnicich :-(. Tak pokud ji nebavi cist, co zkusit audioknihy? Maji je snad v kazdy knihovne :-). Tvoji tchyni nechapu, babicky prece bezne rady vidi (slysi)sva vnoucata, maji jim rikat pohadky,hrat si a rozmazlovat je a tim privadet rodice k silenstvi...neumim si predstavit, ze to muze byt diametralne jinak :-( *M

      Vymazat
    5. A nebaví Elišku čtení právě proto, že tomu textu nerozumí? Může to být pro ni docela chaos...
      Četla jsem o dívce s AS, která řekla, že ty nesmysly číst nebude, že tomu nerozumí, a tak se sama pustila do psaní knížky, kterou bude chápat.

      Vymazat
  10. Hezkýýý!
    A přesně takto dochází k nedorozumění.
    Možná pomůže zeptat se, co je na té flešce nahrané. Ale to jednoho hnedle nenapadne... .-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...