čtvrtek 28. března 2013

Šlehačka

Paní učitelka říká:
- "V pondělí bude šlehačka!"
- "K obědu? !!! ALE já nejdu do školy. To budeme mít k obědu šlehačku? Není to divnej oběd?"

(Paní učitelka měla na mysli, že kluci budou chodit s pomlázkou a šlehat dívky)


- "Nechtěla by Eliška psát blog? Moc hezky píše." (napsala mi kamarádka)
- "Jak to může vědět? Tys jí ukázala moje sešity?? Ona snad viděla, jak píšu? Kdys jí ukazovala, jak píšu? A to jsem psala perem nebo propiskou? Kde mě viděla psát?
- "Já jsem myslela SLOH..."
- "JAKEJ SLOH? Ona snad četla moji slohovou práci? Byla u nás ve škole? Nebo kde jsi jí to ukazovala?"
- "No třeba jak jsi psala hezky článek o neviditelné výstavě..."
- "...a ona snad viděla, jak ho píšu? Vždyt to jsem psala přes počítač....jak z toho může poznat moje písmo...??
 Vždyť škrábu jak kocour...."




8 komentářů:

  1. Myslím, že až nyní, po čtení Eliščiných hlášek co uveřejňujete poslední dobou chápu celou tíhu a celý význam toho, co myslíte slovy "autisté žijí v jiném světě" a "autisté vnímají jinak"...
    Staňka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staňko, díky. Proto píšu blog - abych informovala o autismu, abych ukázala, že autisté myslí JINAK a že i když nás stokrát za den vytáčejí (a ti nemluvící nám neřeknou proč ječí..), tak za to nemohou a nedělají to schválně. ONI OPRAVDU nechápou. Eliška je chytrá dívka s nadprůměrným IQ a přesto denně stokrát narazí..děti se jí smějí a sebevědomí klesá. Cítí se mizerně a frustraci si vybíjí na matce...pssst. NIc jsem neřekla.

      Vymazat
  2. "Hnede rozpustene vlasy, ruzovy kamen zaveseny na striebornej retiazke, dlhe volne cervene tricko, snehuliak, bez krku ale zo salou" Toto su slova asi 12rocneho kluka ktory chodi s Mathisom v autobuse, sedi hned u dveri a povedal mi to ked som pomahala Mathiskovi do autobusu. Vypadal uplne normalne, vobec na nom nebolo nic co by aspon naznakom pripominalo ze slo o autika, jedine to ze siel do skoly autobusom pre poztizene deti.

    OdpovědětVymazat
  3. Já vím, že to bude kruté, ale nemůžu se nesmát.. Takhle napsané to vyzní fakt šíleně.. ale dělala jsem v úsp a vím, jak je to ubíjející, když ty, jakožto neautista, to chápeš a dítku musíš vše dopodrobna vysvětlit, protože on ty souvislosti prostě nevidí.. Jen jediné, Amélie, máš můj obdiv, že stále, i přes to všechno, zvládáš.. jsi prostě úžasná...

    OdpovědětVymazat
  4. Slehacku jsem ted taky nepochopila :-D. A nepomaha ji treba vedomi toho, ze kdyz je neco - doslovne vzato - absolutni nesmysl, ze je jasne ze je mysleno jinak a ze to ma nejakou (vnitrni nebo vnejsi) souvislost? A kdyz to, co nekdo rekne, ma nejaky kontext, je to lepsi? (Kdyz treba reknu - Dedecek vypravel pohadku tak pekne a poutave, ze mu vsechny deti celou dobu visely na rtech, je asi jasne, ze je to nejaky preneseny vyznam :-)). (I kdyz ho treba nemusim presne rozlustit nebo pochopit) I kdyz me v prvni vterine taky casto napadne ten doslovny, hlavne pokud to rceni neznam, coz mi pak prijde vtipne :-). Ale stokrat za den...jejda :-/

    OdpovědětVymazat
  5. Já to s tou šlehačkou taky nechápala:)))
    jestli oni se ti Eliščiní učitelé nevyjadřují divně - posledně háčko/háček a teď šlehačka:)

    OdpovědětVymazat
  6. Šlehačku jsem tentokrát pochopila, protože jsem si ji dala do souvislosti s velikonoci. Ale důslednost Eliščina mě znovu pobavila(a stejně tak si dovedu představit tvé věčné souboje s chápáním těchto abstraktních výrazů a pojmenování). Nojo, to je těžký. Jak by vnímala třeba slovní spojení "pomněnkové oči, zlaté vlasy, letání v myšlenkách...) fakt je to docela záběr, některé zdánlivě jednoduché věci jsou náhle složité a nepochopitelné.

    OdpovědětVymazat
  7. :D vždyť škrábu jak kocour :D To já taky. Pobavila jsem se.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...