pátek 1. března 2013

Mozaika s pirátem


Nedávno jsem v obchodě (v Dobříši) viděla mozaikové obrázky.


Moc se mi líbily. Jediný problém byl ten, že většinou na nich byli LIDI - princezny ap.


Hledala jsem zvířátka, auta nebo něco podobného, ale neuspěla jsem.


Jediný pirát mě zaujal.
Jeníček má doma z LEGA pirátskou loď a piráta "přežije", i když je to člověk.


Jenda měl podle barvy lepit malé čtverečky.


Pěkně pracoval a neprotestoval.


Nechal si to v klidu vysvětlit a ukázat....



Na čepici nalepil pár černých čtverečků...




...na plachty bílé a na kalhoty modré čtverečky.


Čuník poctivě hlídal odměnu.



Jeníček pracoval celých sedm minut se zaujetím a pěkně se soustředil.



Nevztekal se, ani když mu to nešlo.


Je to taková "titěrná" práce, ale jemu to nevadilo.




Jeníček nalepil asi 15 čtverečků, a pak už nechtěl.
Na první pokus paráda.


Jako odměna byla pohádka na DVD.

Včera byl náročný den. Byla tu paní z PPP. Jenda se chvíli schovával v ložnici, chvíli v pracovně, chvilkama hrál na iPadu nebo se díval v ložnici na pohádky, nebo se schovával pod stolem.
Měla jsem tu bratra, aby Jendu hlídal, když budu s paní z poradny mluvit, ale Jenda ho pěkně zlobil.
Nejdřív otravoval Elišku, pak lil na mého bráchu pití, strkal do něj, kopal mu do židle a opakoval pořád dokola nějaké echolálie.
Hlavně:
- "pustíme tam kocoula, ten Maltina vyšťoulá!" (Maltin je hnusnej, tlapnej, Maltin smldí...)
- "pustíme tam kocoula, ten Maltina vyšťoulá!"
- "pustíme tam kocoula, ten Maltina vyšťoulá!"
- "pustíme tam kocoula, ten Maltina vyšťoulá!"
...a když to slyšíte potisící během půl hodiny, pak vám to pěkně leze na nervy....

Ke konci se Jenda válel v obýváku po zemi a chtěl, aby šla paní pryč....
Naštěstí paní z PPP je zvyklá, léta pracuje s autisty, tudíž jsem jí nic nemusela vysvětlovat, ani jsem nemusela omlouvat Jendovo chování...věděla která "bije"...

Vyplnila test školní zralosti a pak jsme se dohodly  na odkladu školní docházky.
Jenda na školu zatím nemá.
Bude to lepší pro něj i pro mě.
Už tak mám starostí až nad hlavu.

11 komentářů:

  1. ale v pohadkach uz lidi snese, ne? vim, ze jsi psala o mrazikovi a myslim ze o certech s kteryma nejsou zerty :-). je sikovnej a jde dopredu. ostrihat ho strojkem asi nepripada v uvahu, ze ne? ze by odpadlo "trauma" pro vas oba z cesani. Ale zase asi by tech vlasu byla skoda...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrazíka měl jednu dobu rád, teď už ho nemusí. Lidi jak kdy...většinou sleduje raději zvířátka, lidi spíše v animovaných pohádkách - inspektor Gadget, pan Krbec nebo Sněhurka, ale má rád Krkonošské pohádky nebo Ronju, dceru loupežníka.

      Vymazat
  2. Ahoj Amelie, ta mozaika s pirátem vypadá dobře, měla by úspěch i u našeho synka. Já jsenom žasnu, co máš pořád nápadů na hraní, zabavování atd. Určitě jsi inspirací pro mnoho maminek. Opatrujte se. Slávka

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Já ti nevím. Před pár dny. Mám se mrknout do archívu na datum fotek? :-)

      Vymazat
  4. Je užasný , jsou to sice malé krůčky , ale časem to bude jen lepší a lepší , je šikovný , 7 minut se tomu věnoval bez vzteku a to je uspěch . Čítám tvé články již delší dobu a řekl bych , že je to pokrok, věnuje se věcem které by před rokem třeba neučinil . Jsi užasná Máma a s tvou láskou , péči a trpělivostí z něj vyroste báječný mladý muž .

    OdpovědětVymazat
  5. Mozaika s pirátem je super! Je to úžasný, máte neustále nové a nové nápady, jak Jeníka rozvíjet. A musím říct, že se vám to báječně daří. Nemůžu si pomoct, ale miluju fotky soustředícího se Jendy. :-)

    Mějte pěkný víkend. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Teda klobouk dolů, ty čtverečky mi připadají hodně titěrné.Jeníček je pašák,že u nich vydržel takovou dlouhou dobu a ještě v klidu. Je na něm opravdu znát velké zlepšení a pokroky.
    Kam na ty zajímavé hračky a pomůcky chodíš? Takových nápadů! Máš můj obdiv.

    OdpovědětVymazat
  7. mozaika vypadá zajímavě.. snad to Jendu bude bavit i nadále :-) no.. taky netuším, kam na ty nápady a inovace chodíš :-) chvála ti :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Sestřih je úžasný :-) Moc to Jeníčkovi sluší :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...