neděle 17. března 2013

S dědou je prima


S dědou je prima.
 I proto se konečně po šesti letech začínám NĚKAM těšit na návštěvu.


Děda si ke mně klidně sedne na zem a to má bolavé kyčle, takže to pro něho určitě není nic snadného...


 ...klidně počká, až se vyblbnu, nebo až se zatočím dokola...


Nevadí mu, že si koušu ruku, že opakuju jednu větu stokrát dokola nebo že třepu ručičkama...


 Posílá si se mnou míčky nebo autíčka...


...trpělivě se mnou "sedí" u iPadu, i když ho dřív nikdy neviděl....a kolikrát neví, co s tím....


Toleruje moje poskakování... věčné brebentění a  spoustu rituálů....
Jen ten větrák na záchodě už přede mnou začíná schovávat.... že by mu ten ZVUK vadil? A já ho tak miluju.


Děda vůbec neřeší, že vyskočím jak čertík z krabičky snad stokrát za čtvrt hodiny.




Dědeček je moc prima.


O autismu nepřečetl nikdy ani řádku, ale má mě rád.
Normálně, prostě RÁD.

Klidně mi koupí meloun, vypeckuje ho a nakrájí mi ho do misky na kousky. Ani maminka mě takhle nerozmazluje. Bodejť, u ní mám tvrdou výchovu. Drezíruje mě jak cvičeného opičáka. Představte si, že jsem se dokonce naučil popřát DOBROU CHUŤ a odnést po sobě misku do dřezu! (jinak by mi nedala iPad)
Ta máma neví, co všechno po mně chtít...U dědy nemusím. Děda za mě misku odnese sám:-)


Dědeček mě má rád právě takového, jaký jsem...
Neřeší autismus, nesnaží se mě změnit, ale přijímá mě takového, jaký jsem... a to je to, co potřebuji.

Nezměním se, vždycky budu autista. Maminka říká, že  SNAD "slušně vychovaný autista"....noo, to si ještě rozmyslím.
Když ono je tak strašně těžké dodržovat všechna ta vaše divná pravidla, příkazy a zákazy. Kdo si to má všechno pamatovat?

Občas budu kluk příjemný, hravý, usměvavý a milý  a občas zlobivý, protivný, uječený, vzteklý a tvrdohlavý.
Ale pořád jsem to já.  Nádherná dušička hladovící po lásce.
Po bezpodmínečné lásce.



Děda mi sám od sebe nachystá jídlo a pití.


Ví, co mám rád a neřeší, že to třeba není zdravé.
Hranolky a kuře, to bych mohl jíst pořád. Maminka má radost, že asi po třech letech jím zase maso.
Jak jsou ti lidé divní, když se radují z toho, že někdo sní maso....


Dědeček mi nalévá svoji limonádu a šibalsky se na mě u toho usmívá. Ví, že maminka tu žlutou, perlivou vodu nevidí ráda, ale od toho máme přece dědečky, aby nás rozmazlovali.
A ten můj děda mi udělá všechno, co mi na očích vidí.


Občas pozlobím i babičku, aby věděla, že mě má...


...nebo si vlezu do dědečkova křesla a sleduju pohádku....


Ale vy už mě znáte. Jsem hyperaktivní a u všeho vydržím jen pár vteřin...
A tak se děda o své křeslo nemusí bát.
Ví, že na jednom místě dlouho nevydržím.


Když je v místnosti moc lidí, tak si zacpávám uši a nikdo mi neříká, že se to nedělá.


U babičky a u dědy je prima.


Na blbinky mě totiž užije a dědu s babičkou naštěstí taky.
Jsem MOC rád, že je mám.


Mít dědu s babičkou je velký DAR.

17 komentářů:

  1. Jeníčku, jsem moc moc ráda, že máš takového úžasného dědu. Važ si toho a pořádně si chvíle s dědou užívej. Krásně se na ty vaše společné fotky kouká, je z nich cítit láska:)

    OdpovědětVymazat
  2. Mila, dekuji ti za navstevu. Vazne jsi me prekvapila. Vubec to nemusis zverejnovat. Vlastne to pisi tobe. Myslivam na vas, sice bez komentaru, ale vim o vas. Moc ti drzim palce v zivote. Jsem rada, ze jste radi. Misa z Francie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo. I já na TEBE myslím. Vlastně na spoustu dalších blogerů. Jen nemám čas navštěvovat vaše blogy. Jen občas někam nakouknu.

      Vymazat
  3. Mne pride deda ako desny kludas, ten pocit jako z vaseho dedu mam u asistentky v Mathiskovej skolke, jako by im chybala ta cast mozgu kde sa produkuje stres. Nechapem ako to dokazu.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherný príspevok. Dedo naozaj vyzerá, že ho nič nerozhádže a vlastne ani nemá čo. Z fotiek vidieť len pohodu. ... a určite si ju mala aj ty. Ahoj, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky ho rozháží parádně. ASI od nich očekává "dospělé" chování a ony se chovají jako dvě typické puberťačky. Ale Jendu zvládá:-)

      Vymazat
  5. to je supeeeeeeeeeeeeer:-))

    OdpovědětVymazat
  6. Dědeček je prostě správný děda,tak jak to má být.A to je moc a moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  7. Jeníčku, naprosto souhlasím! Babička s dědečkem jsou VELIKÝ DAR!!!! Dnes už se totiž moc babička a dědeček nenosí a i když je máme, tak kolikrát ještě pracují a nebo prostě nechtějí hlídat po celé dny svá vnoučata, chtějí mít svůj život. A tak malé děti vychovávají tety v jeslích, cizí chůvy, nebo kamarádi našich rodičů. A tak si moc važ toho, že své milující prarodiče máš. ;-)

    Amélko, to je tak krásný článek! Úplně se mi svírá žaludek. :-)
    Jeníček je šikulka, jak už umí parádně přát k jídlu a sám po sobě odnášet nádobí! Vidíš to, jak se tvá výchova vyplácí a i když ti někdy krvácí srdce, je ti smutno, je moc dobře, že nepolevuješ - vím, že si tu hraji na brouka Pytlíka (všechno znám, všechno vím), ale vidím jaké ohromné pokroky Jeník dělá. ;-)

    Měj se moc hezky. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Máme úplně stejnýho dědu, trochu možná víc akčního, ale také jen jednoho, který má zájem. Babička si s prckem moc rady neví, tak aspoň ten děda vždy ví, jak na něj. Nevadí mu, že naše bláznivé dítko po něm skáče, až ho bolí svaly, že ho nutí běhat pod stolem a hrát si na pejska, ví, že před dědou může kdykoliv předvádět, že se neumí obléci ani sám najíst, protože děda mu na to rád skočí a sám ho oblékne a klidně i nakrmí, když maminka zrovna nekouká. Děda také kupuje malému hranolky a nezdravou Colu, když maminka není poblíž a tak to má asi být. Takže vím, o čem je řeč a přeji vašemu dědovi ještě hodně sil do budoucna, Jeníček ho jistě bude ještě velmi potřebovat.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děda akční není, ale díky Bohu za čas, který Jeníčkovi věnuje.

      Vymazat
  9. Tak to je asi to nejkrásnější vyznání, co jsem kdy četla... Jendo, máš obrovské štěstí, že máš takovou mamku a dědu s babičkou... milují Tě pro Tebe samého a to je obrovské... držím Ti palce, ať s nimi můžeš být co nejvíc a co nejdéle. Měj se krásně a pozdravuj mamku, že jí moc moc děkuju za její milé komentáře u mě na blogu!!! L.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc krásně si to napsala. Vlastně teď po přečtení ani nevím co napsat:-)

    OdpovědětVymazat
  11. Tenhle článek mě docela dojal. Líbí se mi, jak když je s někým s kým ho to baví, vydrží se asi nějakou dobu chovat... bez hysterických scén apod. a vypadá veselý... a že u něčeho chvilku vydrží.
    A je dobře že si můžeš chvilku odpočinout;)

    OdpovědětVymazat
  12. Je to nádherné , krásné , je moc prima , že ho opravdi dědeček bere takového jaký je a nesnaží se ho změnit .
    Že má dědu a babičku a cítí se s nimi dobře .
    A gratuluji , že jsi ho naučila uklidit po sobě misku do dřezu :-) To já bratra nemohu naučit dodnes a myslím , že se to ani nikdy nenaučí a tak chodím a vše po něm uklízím :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den, jsem rodič autistického syna a rád bych Vás touto cestou pozval na webinář o možných příčinách autismu. http://sokolvysoka.webz.cz/12_13/web.pdf
    Ve webináři se dozvíte následující informace:
    Příčiny vzniku autismu z pohledu naturopata
    Jak detekovat příčiny autismu naturopatickými screeningovými metodami Naturopatické detoxikace příčin autismu
    Výsledky těchto technik u autistických dětí

    Honzátko

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den, posílám prolink na mimořádný webinář AUTISMUS a jeho příčiny, jak jsou detekovatelné naturopatickými screeningovými metodami
    http://medicaherba.wiziq.com/online-class/1272357-autismus
    Webinář je bezplatný a začíná 18.6. 19.30, učebna je otevřena od 19.10.
    Ve webináři se dozvíte následující informace:
    - Příčiny vzniku autismu z pohledu naturopata
    - Jak detekovat příčiny autismu naturopatickými screeningovými metodami
    - Naturopatické detoxikace příčin autismu
    - Výsledky těchto technik u autistických dětí

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...