sobota 7. září 2013

Animal lotto - Scotchi


Jako odměna za úkoly slouží pomazlení s oslíkem u Šárky v posteli. Jenda si tam dokonce bere i svoji milovanou růžovou deku. Je zvláštní, jak se mu u Šárky líbí. U mě v posteli se mu tak nelíbí, možná je na něj spodní palandě moc tma? Rozhodně to není světlé a příjemné místo.


Poslední tři dny mě Jeníček příjemně překvapil.
Normálně nechce dělat úkoly, ale co mě napadlo dělat je u psacího stolu v pokoji Šárky, tak to jde jako po másle. A poslední tři dny se večer - úderem 19:20 Jeníček sám hlásí o úkoly. Sám se ptá, jestli půjdeme dělat úkoly k Šárce.


Šárce to nevadí. Pokaždé se jí jdu zeptat.  A ve své podstatě se ve svém pokoji poslední týdny moc nezdržuje. Dala si matraci k Elišce na zem a "pečou" teď spolu. Šárka tam tráví dny i noci. Jsem za to moc ráda, protože se dlouhé roky hádaly a škorpily.


Takže každý večer po podvečerním pobytu před domem (rituál v 18:30 h.) děláme u Šárky úkoly.


Jeníček úkoly plní s nadšením, s úsměvem a bez protestů.


Je vidět, že mu chybí pevné místo, které by měl jen pro sebe. Psací stůl. Koutek, který by byl jen pro něj, jen pro jeho úkoly.
Ale psací stůl bohužel (zatím) nemá ani Eliška, natož Jenda. Jeho stůl by ani nebyl kam dát. Než půjde do školy, budu to muset nějak vymyslet.
Jenda ví, že v obýváku si hraje, v kuchyni se jí...ale úkoly ani na jednom místě plnit nechce.


Stačilo tak málo - změnit místo, najít klidný koutek, kde nikdo není a které nemá spojené s jídlem ani hrou...


Tentokrát Jeníček hledal zvířecí mláďátka:
Já jsem zvířata pojmenovávala a Jeníček přikládal kartičky na podložku. Kartičky jsou na suchý zip. Tento princip zná Jeníček od tří let a má ho nejraději.






..žádné protesty...


...jen pilná práce...



 Rozsvícený glóbus patří k rituálům při strukturovaných úkolech.


Jendu fascinuje a mně to nic neudělá, když mu ho pokaždé rozsvítím...


Přeji vám krásný víkend.
Doufám, že nám ho nikdo nezkazí...



14 komentářů:

  1. No vida, jak to jde. My děláme úkoly na posteli a malý se o ně taky hlásí, asi prostě jde jen o to, nechat dítě dělat úkoly, kde chce a kdy chce. Akorát když kreslí, trvám na sezení u stolku, jinak mi je to fuk. S prostorem máme také výrazný problém, také nevím, kde bude dělat úkoly do školy, snad to vymyslím. Jinak super, ať to Jendovi vydrží, teď to půjde jak po másle.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Je skvělé, že Jedna plní úkoly s nadšením. :) Osobně by mě nikdy nenapadlo, b čem může být zakopaný pes. :) Až teď, když čtu, že má obývák s kuchyní spojený s hrou a jídlem, mi to došlo. Ale hlavně, že máte jasno. :)

    Potěšila mě i ta věta o holkách. :) Je fajn, že k sobě našly cestu. Mějte pěkný slunečný den.

    M.

    OdpovědětVymazat
  3. Že by Jeníček věděl, že už je září a nastal čas učení? :-) To je ale perfektní, když si říkám sám a o úkoly a ještě ho to baví! Super pokroky dělá!

    OdpovědětVymazat
  4. A nešlo by, ze by holky byly spolu v pokoji napořád? Honza by měl svůj pokoj a ty klid v obýváku.

    OdpovědětVymazat
  5. Jeníček je vlastně skromný kluk, když mu stačí chvilka v Šárčině útulné posteli. A Šárka si zaslouží pochvalu za toleranci a pochopení. Máš Marcelko hodné děti, určitě se na nich podepisuje tvá výchova plná lásky a trpělivosti. :-) Ještě zítra má být hezký letní den, pak se to má pokazit do přeháňkova, tak si ho všichni pěkně vespolek užijte.

    OdpovědětVymazat
  6. Amélko, děkuji za Tvé milé komentáře a časté návštěvy u mne na blogu. Recept na sušenky je odsud: http://kitchenette.cz/print_recipe/64 Doporučuji při pečení dělat opravdu velké mezery a větši-hrubší kopečky. Rozteče se to a rádo se to připaluje ale jsou fakt vynikající. Já jsem pekla v plynové troubě, takže i proto se mi možná tak moc roztekly.
    Napadá mě, rajčátek máme u nás doma dost a určitě by Jeníčkovi udělaly radost...nejste náhodou z okolí Brna? To by ještě to cestování mohly přežít. :-) Ráda bych vám všem tím udělala radost. Přeji vám krásný den. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žížalko, díky za recept. Z okolí Brna bohužel nejsme, ale děkuji za nabídku.

      Vymazat
    2. Škoda. Nevadí. Tak doufám, že vám všem budou chutnat sušenky. :-)

      K.

      Vymazat
  7. ahojky, máš na blogu plno zajímavých her a pomůcek, je to dobrý tip jak pro maminky s dětmi s postižením tak i ostatní... kde je sháníš nebo kde čerpáš náměty k činnostem...
    jinak jsem dala sestřenici na tebe kontakt a bude si brát tvoji knihu - její synek je též autista.
    já hltám každý tvůj článek... mám dvě dítka, syna s poruchou imunity a dcerku s mírným pohybovým problémkem, ale je malá, tak se to snad srovná...
    držím ti pěstičky at vše zvládáš, vím, jaký je to občas boj-ale ty děti za to stojí;-)
    gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, jsem ráda, že je o knihu zájem. Něco najdu zde: http://a-toys.cz/cz-kategorie_326034-0-orchard-toys.html
      http://www.scotchi.cz/
      http://www.autismus-a-my.cz/
      Něco nám půjčí Raná péče, něco si vyměním s kamarádkama, něco dostaneme darem. Je toho plno, bohužel většinou příliš drahé.
      Třeba tohle vypadá taky zajímavě. http://www.autismus-a-my.cz/drevene-hracky-a-hry/1959-drevena-vkladacka-trideni.html
      Nebo tohle: http://www.autismus-a-my.cz/knihy-pro-deti/2641-i-book-poznavejte-s-nami-elektronicka-edukacni-kniha.html

      Vymazat
  8. Nevím, jestli je to dobrý nápad, ale mohl by ten stolek být vyklápěcí připoutaný ke zdi. Přes ten by byl v rovině se zdí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. NÁPAD JE TO SKVĚLÝ, ALE není NIKDO, kdo by to přidělal...a zatím ani nevím KAM...

      Vymazat
    2. Pokud takový existuje ke koupi, rád ti ho do zdi přidělám, mám v Praze vrtačku.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...