středa 4. září 2013

Puzzle ze dvou kousků


Puzzle ze dvou kousků...
...a jako odměna nikoliv bonbónek, ale tentokrát válení se v posteli Šárky


Jenda v poslední době nechce plnit úkoly.
Bonbóny už jsou málo motivační. Jsou okoukané.


Vím, že se rád válí u Šárky v posteli.
Šárka to nevidí moc ráda ...prý jí to tam Jenda rozrochní...ale snažila jsem se to dát zase do pořádku...


A tentokrát se Jenda nečertil u úkolu.
Se zájmem si prohlížel obrázky...


...a po chvíli váhání se do toho pustil.


Potřeboval nápovědu, ale to nevadí. Jsem ráda, když "pracuje"....a pokud je to se zaujetím, tak tím lépe.



Nejdřív jsem ho nechala rozkoukat a ukazovala jsem mu, kde CO JE...



Bylo vidět, že ho obrázky zaujaly.


Pak jsem to otočila a kladla jsem otázky tak, aby Jenda musel ukazovat.... (tohle mi málokdy prošlo...Většinou se Jeníček cítil do něčeho tlačen a manipulován a vztekal se...)

Vím, že obrázek mi Jenda sám nepopíše, ale tahle metoda je (občas) účinná.


A světe div se, Jeníček tentokrát bez řečí ukázal.
Např.:
- KDE je motýlek...




- Kde sedí ptáček na želvě....



- Kde je Krtek...


...nebo třeba trpaslík...


Našel i konvičku na zalévání.


Spočítat květy na kytičce nechtěl, tak jsem mu pomohla...

Ani jsme tentokrát k úkolům nepotřebovali tolik přemlouvání jako jindy....

Je to šikovný kluk a dělá pokroky....
....a možná i to je odpověď pro radílky, které mi radí dát syna do ústavu... Myslíte, že by mu tam věnovali tolik času?
Jak by tam asi prospíval?
To nejsou otázky,  na které bych očekávala odpověď, já ji znám ....

Krásný den přeji....

13 komentářů:

  1. Myslím, že je za vámi vidět velký kus práce. třeba i na tomto puzzle. Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  2. Jeníček je strašně hezkej a šikovnej kluk. Samozřejmě, kdybyste ho dala do ústavu, zcela jistě byste měla klidnější a jednodušší život a snad byste ani tolik neplakala. Jenže on není kus krabice, kterou lze zahodit, když se nám nelíbí.
    Ani není kus hadru, který můžete vyhodit.
    A za svou situaci nemůže, je v ní nevinně...
    Na to, kolik má diagnoz... motoricky to vypadá naprosto v pořádku. A to se každému dítěti s DMO nepovede, i když má třeba normální intelekt.
    Taková úprava není obvyklá. Tyto děti nedělají pokroky rychle a hned. Často se stává, že dlouho dlouho je jejich stav stejný a po určité době se obrovským skokem posunou ve vývoji. I když to u Jeníčka mnohdy nevypadá zrovna růžově, neházejte flintu do žita. On má ještě spoustu spoustu času na to, aby se ten stav dostal co nejvíc do normálu. Jistě je to pro Vás strašně těžké, ale není to beznadějné. Přeji Vám mnoho sil na zdolávání překážek, na které při Jendově zdravotním stavu budete narážet. Ale dát ho do ústavu, když za nic nemůže? Připadalo by mi to vůči němu jako podlost. A myslím si, že by se mu
    moc stýskalo. Určitě by to pro něho nebylo dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Motoricky? Na první pohled v pohodě, ale nezvládá to, co jeho vrstevníci. Do schodů a ze schodů chodí za ruku nebo se drží zábradlí, nelyžuje, nejezdí na kole, ale nezáleží na tom...Taky nechce chodit pěšky, říká, že ho bolí nohy, ale tady nevím, zda to není jen auti odpor:-P Flintu do žita určitě neházím:-)

      Vymazat
  3. Dobrý den, u tohoto příspěvku mi bylo tak nějak mile. Čtu Vás již dlouho - téměř denně, nikdy jsem nekomentovala, ale často na Vás myslím. Na to, jaký máte nelehký život (i když je mi jasné, že kdo nezažil, nepochopí...). Dnes mi to ale nedalo a mám potřebu komentovat - o Jendu se staráte moc dobře, pokroky jsou evidentní a i když možná ústavy nejsou již to, co bývaly, rozhodně domov a rodinu nenahradí! Držím Vám palce (pěsti), ať je už jen lépe :-)
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  4. To je skvělé! A na fotkách vypadá tak zaujatě a soustředěně :-) Skvělá práce!

    OdpovědětVymazat
  5. No, já jen vidím, že zatímco na Janově rituálech se nesmí změnit NIC, tak on se už rozhlíží a klidně zasahuje do soukromí Šárky, ta si přála mít svůj kout,kousíček soukromí, a najednou její postel slouží jako motivační odměna pro Jana. Co to bude příště?
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tož:-P Do soukromí nikdo nikomu nezasahuje. Vynášíte své soudy zbytečně. Šárky jsem se ptala, jestli tam můžeme být. Je to jen pár minut (Jenda déle u úkolů nevydrží) a v době, kdy byla Šárka u Elišky v pokoji a dívala se na televizi. Nikoho jsme nijak neomezovali.

      Vymazat
  6. Nejradši mám ty chvíle , kdy nás naše děti něčím překvapí, co by jsme od nich nečekali....a jde vidět že Jeník byl u plnění úkolů v pohodě. Tak jako my dospělí i oni mají své dny. U nás jsou také dny sluníčkové a zatažené :-) ..a proto píšeme naše blogy, abychom se ve chvílích beznaděje podívali na to, co vše jsme za tu dobu dokázali...přeji krásný sluníčkový den

    OdpovědětVymazat
  7. Máš pravdu,nevěnovali by se mu tolik kolik zaslouží.Jsi skvělá.Asi je to hodně časově náročné.Ale nejspíš se to vrátí v radosti i z drobných pokroků.Přeji vám všem hodně takových krásných malých radostí:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Paráda! Jeníček překvapil. Je to moc šikovný kluk. :) A nejen on... :)

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý večer. Já jen, že jsem sama nemocná... Chtěla jsem vědět, co rozhoduje o tom, jakou nemocí člověk onemocní a
    s jakou intenzitou nemoc propukne.
    A na níže uvedené stránce jsem se konečně dozvěděla, co všechno
    může ovlivnit vznik nemoci. S tím, co je zde napsáno, musím bohužel dost souhlasit, neboť jsem sama zastávala tytéž názory, jež jsou na této webové stránce popsané jako chybné.
    Dávám sem ten odkaz, protože si myslím paní Amálko, že by Vám mohlo přečtení té stránky hodně pomoci. A také je to proto, že jsem chtěla nemoc zkoumat z několika úhlů pohledu,
    tedy nejen z té tělesné stránky, což mi bylo vlastně umožněno. Nuže tedy, tady je internetový odkaz:

    http://www.novadoba.estranky.cz/clanky/svet-kolem-nas/a_-lazarev_-diagnostika-karmy-_cista-karma---modla-schopnosti_.html

    Snad to někomu hodně pomůže...

    OdpovědětVymazat
  10. Zase sis poradila a našla pro Jeníčka novou motivaci, jsi nevysychající studnice nápadů, aspoň tak na mě působíš, ale tuším, že to nedáváš "levou zadní". O to větší musí být tvá radost, když se zadaří tak, jako v tomto případě u skládání puzzlí. :-D

    OdpovědětVymazat
  11. NO,do ústavu? to snad nemyslí někdo opravdu vážně!! Marci,jen ty musíš vědět,jak se Jeníkovi věnuješ,ale když to sleduji již hodně dlouho,je šikovný a pokroky jsou teda hoooodně veliké.Držte se oba v pohodě.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...