neděle 27. března 2011

Chlebová prasátka

S jídelníčkem je Jenda na štíru.
Už několikrát jsem o jídle psala, tak jen stručně.
Jí JEN pár suchých potravin.
Už asi rok a půl skoro nic nejí.
K snídani Kinder řez, na svačinu Brumík, k obědu suchá kolínka, suché brambory,  piškoty, kukuřičné křupky, sem tam musli tyčinka, slané tyčinky,  odpoledne hranolky jako rituál v obchoďáku, večer Brumík...Občas kulajda, bramborová kaše nebo suchý bramborový knedlík. Žádné maso, žádné omáčky, pokud možno nic teplého...

Počátkem loňského roku mě to trápilo, zkoušela jsem všechny možné i nemožné způsoby, jak obohatit Jendův jídelníček, dodávali jsme vitamíny v tabletkách. V lékárně jsem zkusila koupit nějaké Nutridrinky za drahé peníze ..a Jenda je stejně nechtěl...

Přes léto to je lepší, Jenda sní jahody, borůvky, maliny a meloun....
Ale ted přes zimu to byla tragédie.

A tak jsem se zase rozhodla využít jeho zálib - čísel, prasátek a hvězdiček.
Koupila jsem vyhrajovátka na cukroví ...prasátko a hvězdičku.


Jablko sní Jeník  výjimečně, chleba  už dlouhé měsíce nejedl vůbec.
Minulý víkend jsem holkám nazdobila k večeři chleby s máslem...Šárka měla teplotu, tak dostala večeři do postele...
Zkusila jsem dát i Jeníkovi.

Chleba se ani nedotkl, ale vykrájená prasátka a hvězdičky z jablek snědl...
....huráááá...

A tak jsem to zkoušela dál....
Zprvu nechtěl jíst....

Ale po 6 dnech se mu povedlo sníst všechna chlebová prasátka.
Jako odměna mu tady slouží očička prasátek = lentilky. Nesmí si vzít lentilku bez chleba...
Chvíli se vztekal, ale pochopil...

Využila jsem Jendovy opakující se otázky...

J: "Jaký tam bude číslo?"

Já: "Až sníš prasátko, tak tam bude číslo dvanáct.... nebo třináct..."

A Jenda jí, dívá se u toho na televizi a sleduje HODINY...


Sice nejí u stolu, ale to už mi nevadí...

Pokud ho budu nutit sedět u stolu, nebude jíst vůbec...

A podobně se mu povedlo vypít jahodový Actimel...zase nějaké "vitamíny" navíc... :-)

Jsem ráda, že snědl "nové" potraviny... i když v křesle a u televize.....

A věřím, že se nám brzy podaří přidat i další potraviny, i kdyby formou zvířátek, autíček, měsíčků nebo houbiček...

8 komentářů:

  1. Vida k čemu nejsou dobrá vánoční vykrajovátka.
    Docela mi to připomenulo jednu z mých raných vzpomínek, kdy jsem taky nechtěl jíst. Máma rozkrájela namazaný krajíc na "rybičky", sedla si ke mně a začala mi něco vyprávět a jen tak mimochodem mi strkala do pusy kostičky chleba. A já poslouchal a žvýkal, až byl talíř prázdný.
    Ozdobený chleba bych možná tehdy slupnul taky sám. :)
    Je jen dobře, že si Jenda zvyká.
    A čím se bude zdobit řízek? :) Držím pěsti a jistě přijdou i další nápady.
    Hezký zbytek neděle!

    OdpovědětVymazat
  2. Amélie,ty jsi šikovně nápaditá :o).
    A Jeník šikula,že jedl!

    OdpovědětVymazat
  3. Amélie,
    dnes jsem dočetla posledních pár příspěvků na tvém blogu. Neuvěřitelné! Hrozně moc tě obdivuji!
    Jsi taková bojovnice, tolik toho zvládáš, děláš navíc, tak úžasně se staráš o všechny své děti! A hlavně ta trpělivost s Jeníčkem!! Moc držím palce a obdivuju tě.

    OdpovědětVymazat
  4. Perfektní :-) Ještě že Ti nedocházejí nápady :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Mutile, čím se bude zdobit řízek? :-)
    Zatím nevím, ale kdyby byla naděje, že sní MASO, tak mu ho ozdobím třeba kečupem nebo šlehačkou, to je jedno...čímkoliv, jen aby to snědl.. A vykrájím mu z řízku klidně i zvířátka...

    OdpovědětVymazat
  6. Já občas kreslím kečupem autíčka a mašinky na vaječné tousty. :-)
    A co šunku, to je skoro maso a má barvu jako prasátko. :-) Kdyby ty chlebová prasátka byla růžová, třeba by Jeník ochutnal. ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. Určitě využiju..malá s jídlem a jeho pestrostí zlobí, díky za nápad!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...