sobota 19. března 2011

Sám si pustí pohádku....

Jeníček se neumí svléknout, obléknout, nechodí na nočník, ale úplně  sám si zvládne pustit pohádku na DVD.

To, co není pro život až tak důležité, to zvládne "levou zadní".

Vlastně to zvládá lépe než jeho babičky... :-)
Ty mají s puštěním pohádky na DVD problémy a někdy se jim to nepovede ani po několikerém vysvětlování.
Když odcházím k lékaři, visí na lince papír, kde je několika kroky napsáno, JAK se pouští televize a následně i DVD....

Ale Jendovi tohle nikdo nevysvětloval. Nikdo ho to neučil.

A přesto to zvládá bravurně sám....

Nikdo mu však nesmí do jeho činností zasáhnout....

Pokud se do toho někdo vloží - sestry, já nebo tatínek.... s dobrou vírou mu POMOCI...
.....a nedej Bože, když zmáčkneme nějaké tlačítko na ovladači, tak Jenda pozná, že ten KROK neudělal on, dostane záchvat vzteku ... okamžitě to VYPNE a začíná to celé absolvovat znovu...od začátku....

Jenda si sám vybírá z obalu CD:
...člověk by řekl, že neumí číst, ale asi to tak doopravdy nebude pravda....
Někdy si říkám, že má asi fotografickou paměť...stačí mu jednou říct, co to je, on si to "vyfotí" a příště si to jen vybaví...


Něco pozná podle obrázku - např. pohádku O pejskovi a Kočičce, Broučky, Pata a Mata.... Něco asi podle nápisu. Jenda  neomylně ví, CO na tom DVD je.

Říká: "Jeník pustí Krtka číslo čtyži..." apod.
Myslím, že v tom jeho obale je tak 20 - 30 pohádkových DVD a troufám si říct, že by se mockrát nespletl, kdybych se ptala, CO tam je za pohádku....


Zvládne pustit TV, otevřít přehrávač...vložit CD...

...zavřít....
Chvilku počkat, než to "naběhne..."

....umí si zesílit nebo zeslabit hlasitost... A ještě si u toho pobrukuje..."číslo pět, šest, dvanáct....dvacet jedna..."

....umí si vyměnit CD...

....a zase to vypnout...

Dokonce si pamatuje, CO na kterém DVD je....
Včera "dovolil" Elišce, aby mu pustila DVD...chtěl  žlutou Hodinu zpěvu.

Říkal: "Eliško, pusť Pán čiči sluníčko".....
Eliška ji nemohla najít a pustila nenápadně červenou ...tak, aby Jenda barvu neviděl....a když to začalo, tak následoval Jendův vzteklý afekt s vypnutím televize....

No vida...a já sama si nepamatuji  ani jedno DVD, kterou písničkou nebo  pohádkou začíná....

V některých věcech ho člověk "chtíc nechtíc" musí obdivovat.. :-)

8 komentářů:

  1. Určitě si pamatuje ty názvy, autíci jsou vizuálně orientovaní, proto se dávají tiskací názvy ke kartičkám ve voksu, oni to prostě přečtou najednou, pamatujou si, jak to slovo vypadá...btw, to je řezník teda :-)

    OdpovědětVymazat
  2. jj, pamatuje si ty názvy...Tygr to taky takhle pozná..

    btw: http://www.youtube.com/watch?v=PYHrIK1SSSU&feature=related

    :D

    OdpovědětVymazat
  3. Má suprový televizní křesílko.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to presne ako píšeš- fotografická pamäť :)
    Môj synak ju má tiež dokonale vycibrenú, akurát ju používa na iné ciele :)
    Janík je borec , s týmito technológiami ochvíľu tie dietky predbehnú aj nás :D

    OdpovědětVymazat
  5. Říká se, že se dnes děti rodí s ovladačem na televizi v jedné a s počítačovou myší v druhé ruce. :-) Jeník je toho přímým důkazem a je moc šikovný. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, to je asi pravda. A taky proto jsem Jendu k PC ještě nepustila. Předpokládám, že kdybych ho sem jednou pustila, tak už se k PC nedostanu já. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Chytrá maminka :)
    Raději ven, než u pc. Vidím to sám na sobě :)

    OdpovědětVymazat
  8. S tímhle jsem taky bojovala....dcerka se lžící nenajedla,boty si neobula,ale pohádky znala,věděla,kde která je a hlavně,vždy se po zkouknutí musela vrátit do stejné kapsičky z které byla vzata..co mě rozbilo úplně bylo, že když jsme se přestěhovaly a já Terince postavila v novém domově její dětský pokoj úplně stejně jako byl ve starém,nebylo boha,který by jí tam dostal,než mi vysvětlila,že knihy v knihovničce nejsou srovnané tak jak byly ve starém....až když jsem za její pomoci narovnala knihy přesně tak jak byly původně,byla ochotna překročit práh....přiznávám, že já jsem si seřazení nepamatovala..ona naprosto přesně....

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...