úterý 22. března 2011

Jak jsme zabránili útěkům na procházce 1.

Akce kšíry se nevydařila.

Během února si Jenda zritualizoval utíkání na procházkách a z našich vycházek se začala stávat noční můra.

Sundala jsem z půdy kšíry po holkách, koupila jsem vodítko na psa....a...

Ani během několika dnů se nám nepodařilo vyjít na procházku.

Jenda ječel jak tur, pral se se mnou při navlékání kšír, kousal, kopal, o verbální agresi pomlčím...

A venku bud ječel, schovával se za sloup nebo se válel na zahradě po zemi...

Ale neudělal jediný krok.

K tomu, že bysme takto vyšli na procházku, jsme se ani nedopracovali.
A tak jsem to vzdala.


Jediný, kdo z toho měl radost, byla Eliška...získala nové, natahovací vodítko na procházky s Betynkou.
Chtěla ho již dříve, ale kvůli psovi se mi nechtělo utrácet tolik peněz....

A protože se nám 3 dny nepovedlo dojít na nákup, ale přesto jíst musíme, tak jsme po tomhle jednom marném pokusu dojeli na nákup autem....
Nikdy nezneužívám výhod pro zdravotně handicapované občany, ale tentokrát jsem zaparkovala na místě "pro invalidy".
Podruhé za celý rok jsem využila volné místo a podruhé jsem dostala od místních spoluobčanů vynadáno...

Zvládli jsme sice nákup, ale "horko těžko"....

Jenda se válí po zemi, leze na kartony s mlékem, shazuje věci a řve u pokladny, ale budiž.
K autu už jsem táhla tašky s nákupem a k tomu ječící vzteklé dítě...
Ano, takhle na první pohled vypadá můj syn...jako rozmazlený kluk.... Nemá svou psychiatrickou diagnozu napsanou na čele.

Pral se se mnou v autě, nechtěl se dát připoutat, štípal mě do ruky...a přihlížející paní měla "prima" připomínky....
Zakončila to tím, že to je DISKRIMINACE - dávat kartičku komukoliv a že by měli na úřadě přehodnotit pravidla pro přidělování kartičky... :-(

Paní neví, že to normálně nedělám, a i když máme právo stát na místě pro postižené občany, normálně parkuji jinde ... zaparkovat 2x za rok tam, kde mám právo, snad není až tak velký luxus.

Věděla jsem, že Jenda je rozrušený a naštvaný akcí s kšírami a že když zastavím 100 metrů od obchodu, tak mi těch 100 metrů neujde. MUSELA jsem zastavit hned před obchodem...
A jedinou diskriminaci bych viděla v tom, že kartička pro handicapované spoluobčany připomíná člověka na invalidním vozíku - tedy fyzický handicap. A myslím si, že by tam měl být jiný obrázek. Nějaký, který by označoval i psychické postižení.

Takhle mají asi místní lidé pocit, že když nemám dítě na vozíku, tak nejspíš zneužívám výhody, na které "nemám právo"...

5 komentářů:

  1. Milá Amelie, tak já bych ty ctihodné spoluobčany potřebovala sem k nám. V podstatě kdykoliv, když jdu kolem parkovacího místa určeného pro hendikepované občany, parkuje tam auto, které za sklem nemá značku žádnou...Tady by mohli nabrousit svůj "ostrovtip".
    A jinak, někomu vysvětlovat nic nemusíš, někomu stejně nevysvětlíš!
    Přes všechny překážky, co ti život pod nohy klade, ti přeju krásné jaro!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Marci, náš Maty má komplexní srdeční vadu, když mu není dobře, tak mu dělá taky problém ujít těch 100 metrů. Ale na první pohled na něm není NIC poznat a lidé mají ty řeči stejně. Takže já si myslím, že jiný obrázek by to stejně nezměnil. A kdoví, jestli ty průkazky nakonec nezruší :-(
    Jinak doufám, že se vám brzy podaří vyjít na procházku a Jeníček bude třeba zase počítat lampy nebo něco podobného. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. To už je prostě česká mentalita, vidět jen to, co "je" špatně, případně jen to, co a proč(?) to nemám já.
    A někomu to opravdu nevysvětlíš, protože pokud vůbec poslouchá, tak nevnímá, neslyší, nechce.
    Tady by možná pomohlo vytisknout vizitky s odkazy na AS, případně na tento blog a těmto uraženým a chytrým je dávat do ruky, ať se obeznámí sami, pokud by tedy chtěli.

    OdpovědětVymazat
  4. Ameli, já tě obdivuji. Já bych to asi duševně nevydržela a paní chytla pod krkem. Na parkovací místo máš nárok a nikomu se nemusíš zpovídat. Lidé se starají o co nemají. Už tak máme hodně starostí s našimi dětmi, úlev od státu je pomálu a ještě se za to snad stydět? Ach jo....

    OdpovědětVymazat
  5. ...přidávám se ....taky bych ai paní chytla pod krkem :-D Ignoruj to a parkuj tam pokaždé ...stejně maj řeči -tak co ? :-D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...