středa 30. března 2011

Jeníček se učí malovat...

Dnes nemá Jenda náladu.

Nééé že by ji jindy měl... :-)

Ale dnes mu budiž odpuštěno.

Vyhání mě se slovy: "Di pič...Nech Jeníka...Di pokoje, mamko zlá, hnusnáááá"...apod.

Teď se přede mnou zavřel do ložnice a pouští si na přenosném DVD přehrávači film: "Nová vesmírná odysea"... Vůbec mi to nepřijde jako naučné DVD pro 4 leté dítě, ale dnes se s  ním nebudu prát...
A vesmír má rád...


Dnes ho nechám na pokoji, jak mě o to od rána důrazně žádá.

Alespoň se vyřádím na blogu... :-)

 Můj koníček, můj relax, moje zapomnění na stres a problémy....

Je toho tolik, co bych chtěla napsat, a nestíhám.

A dnes.... "díky" zánětu středního ucha, mi to půjde hladce....

Všechno zlé je k něčemu dobré. :-)

Dnes Jendu do úkolů nutit nebudu... nejde to.

Vložím tedy pár starších fotek...

Má právo na odpočinek...ale jen proto, že má teplotu. :-)

Jendu nebaví malovat, když opominu ty jeho "pavouky"...Nesnáší pastelky, ale miluje fixy...

K mé velké nelibosti, protože pak máme počmárané cokoliv...od zdí, stolu, ubrusu ap.

A tak jsem mu vymyslela úkoly... Nafotila jsem denní situace, po nocích zmenšila, vytiskla obrázky, zalaminovala ..

A jak nám to jde...
Jenda si u toho cvičí i slovní zásobu.

Tedy povídám já, on většinou nic neříká (pokud mi zrovna nenadává), ale vím, že díky své fenomenální paměti si to bude pamatovat...

Spojuje různé dvojice:
Má tam např...
- poklička...na hrnec...
- rozházené kostky...a komín z kostek...
- konev na zalévání...kytička...
- nůž... brambory (krájet)...
- pasta...kartáček na zuby...
- malá stříkačka...velká stříkačka....
- bota...na nohu....
- mašinka...na koleje...
- sirky a svíčka...
- dudlík...pro Jeníka...
- televize...ovládání....
- sýr...struhadlo (nastrouhat)....
- hrnec... vařečka (míchat)...

Protože miluje pavouky, tak asi nejvíc ho baví zalaminovaná pavučina....
A protože je zalaminovaná, mohu to pak setřít...a Jenda ji může dělat třeba 20x dokola...

Dudlík v pusince (nebo na stole) a odměna v podobě gumových bonbonků nesmí chybět...

Ještě utřít a může začít znovu:

Sice už zničil x fixů, protože drží špatně tužku (a moc na to tlačí)...a správně si tužku do ručičky vložit nenechá...ale i tak jsem ráda, že maluje, že se učí soustředit a že si cvičí pozornost.



Zbožňuje úkoly s písmeny ...

....a také s čísly....
....některé jsou jednodušší, některé složitější...
Když chce a soustředí se, s čímž má často potíže, tak zvládne i ty složité...
Někdy nemá náladu a neuděláme nic...

Ale to, co má "okoukané", to ho brzy přestává bavit, a tak už abych vymyslela zase něco jiného....

11 komentářů:

  1. Marci ty jsi opravdu moc šikovná.
    Mohla by jsi to hned vyučovat.
    Jeníček má skvělou mámu.
    Hepča

    OdpovědětVymazat
  2. A budu se opakovat, jsi skvělá....

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, motivuješ Jeníka opravdu šikovně. Smazávací pavučina je perfektní.

    podívejte na klučinu
    jak maluje pavučinu
    smazat zas ji není potíž
    usnovat lze proto totiž

    OdpovědětVymazat
  4. Úkoly jsou opravdu skvělé. Do teď by mě nenapadlo, že se dá na zalaminované úkoly psát stíratelnou fixou pořád dokola. :-)
    Možná by pro Jeníka byly dobré takové ty fixy, u kterých se zasune hrot, když se na ně příliš zatlačí. Dělá je firma Maped.

    OdpovědětVymazat
  5. Ty asi nerada spíš :D :D :D toľko skvelých úloh! Si fakt šikulka!

    OdpovědětVymazat
  6. Amelko, já úplně zírám! Jeniček má veliké štěstí, že tě má! Jsi úžasná máma.
    A k tomu jídlu - pokud mohu soudit, stolování je problém ve spoustě rodin i když jsou děti "zdravé". Moje vlastní zkušenost je ta, že těžko přinutíme dělat děti něco, co sami neděláme... ve výchově není nad příklad! Ale to tobě vykládat nemusím.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. super nápad, asi taky pořídím laminovačku:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Napadlo mě ještě jedno - zkus Jeníčkovi vyfotit, jak má držet pastelku, totiž fixu :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Nikuliq...musela jsem se zasmát nad Tvými slovy: "Ty asi nerada spíš "... :-) Opak je pravdou, miluji spánek. Jen mě okolnosti (a výroba kartiček, úkolů, režimu, deníčků ...) nutí zůstávat vzhůru déle, než bych si sama přála. Ale pevně věřím, že to jednou přinese to správné ovoce...

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...