pondělí 14. března 2011

Tlačítka, tlačítka a zase tlačítka....

Jeníček rád "něco" mačká...

Když byl malý, miloval hrací piáno, zvukovou knížku, rád hraje na klávesy a už delší čas má v oblibě mačkání tlačítek.
Po skončení  návštěvy u mojí maminky, Jendovy babičky, ho musím hlídat, když opouštíme její byt...protože Jenda vyběhne ze dveří a žene se k těm dveřím naproti a mačká zvonky... Už 3x jsem se omlouvala.... že "já nic, já muzikant..."

 I na ulici míval Jenda období, kdy mačkal vypínače...Nevím, proč si někdo místo zvonku dává vypínač...:-)
Vypínače Jendu dlouhou dobu fascinovaly....

Ještě dnes má často blikací období.... často svítíme skoro v každé místnosti..a to převážně za bílého dne.

Několikrát se stalo, že mi vypnul pračku a zapomněl mě o tom informovat...a já jsem marně čekala, až pračka dopere prádlo....

Ted se jeho tlačítkový zájem přesunul na televizi, video, DVD přehrávač a podobné "lahůdky"...Divím se, že ty přístroje ještě fungují, protože Jenda je schopen přístroj během minuty vypnout a zapnout snad 20x....

Podobného zájmu se těší dálkové ovládání na televizi , ale i to na plynový kotel, které je přidělané na stěně...

Kolikrát tady mrzneme, než zjistím, že si Jenda zase "hrál" a topení vypnul....

Zvláštní je, že jen jednou se mu podařilo mamince udělat radost a přitopit.... :-)
Vytopil náš obývák na příjemných 22,7 st. Celsia, což se tu normálně nepoštěstí.....
Většinou asi  nastaví ovladač na noční teplotu a teprve, když mám ruce jako dva rampouchy, tak mi dojde, co se stalo...
A 17-18 st. není ta správná teplota v obýváku. Alespoň pro mě ne....

Snažím se Jendův "nutkavý" zájem převést jinam, a tak jsem mu pořídila 2 kalkulačky a od jedné známé dostal "vypínač"...

Je tak šťastný....


Mačká si..a prozpěvuje: "Hedna a nula, nula a hedna (jedna)...

"Číslo čtyři, čtyži, čtyži....."

Když po něm něco chci, volá... "Jeník ještě udělá devítku"....

A tak ho nechám a se zaujetím sleduji jeho spokojený výraz ve tváři....

Když začne strkat čumáček příliš blízko, a nebo do kalkulaček buší pěstičkou, tak "oblíbené hračky" schovávám zase na jiný čas...
Dostává je JEN za odměnu... :-)

7 komentářů:

  1. jedna, dva, tři, čtyři
    Jenda čísly hýří
    lepší mačkat kalkulačku
    než-li vypnout mámě pračku

    Možná, že z Jeníka bude zručný elektrikář nebo matematik. A nebo úplně něco jiného a teď si jen rád hraje. Pokud nebude pracovat u raketového vojska, tak je ta jeho záliba v mačkání knoflíků celkem neškodná, snad až na případné opravy vašich elektrospotřebičů. Ale i to se dá přežít. :)
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  2. Jeníček je úžasně nadšenej a spokojenej :-) Jak málo stačí k dětské radosti :-D (jen ten dudlík už se mi na něm nelíbí :-( ...ale asi to bude pěknej boj ...zbavit ho tohodle rituálu -když je to problém i u dětí -které na rituálech tolik netrvají :-))

    OdpovědětVymazat
  3. je krásně vidět, jak je Jeníček šťastnej a to je moc dobře.
    To mi připomíná Petu, když byl malej. Moc rád si hrál ve 3 letech s kalkulačkou a také uměl už ve 3 letech všechna čísla. Když jsme chodili venku, tak si četl čísla s SPZ aut.
    Také si moc rád hrál s kartami, počítal si obrázky na nich.
    Hepča

    OdpovědětVymazat
  4. No tak na jaře už vám zmrznutí nehrozí, Amelko..Jenda vypadá jako každý zaujatý chlap:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Gebasko, problém by nebyl "vzít mu dudlík"... Jasně, následovaly by dny, týdny, možná měsíce řevu (a agresivity), ale to jsem si už zvykla. Problém je JINDE. Jenda má tendenci si ubližovat...a když nemá dudlík, kouše si ruku do krve... Takže je-li otázka dudlík nebo prsty do krve pokousané? Pak vítězí dudlík.

    OdpovědětVymazat
  6. no vidíš ...to mi vůbec nedošlo :-( rozhodně dudlík :-)) jen že na některých fotkách se tak hezky usmívá a přes dudák to není tak pěkné :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za pochopení. A přesto doufám, že do školy s ním nepůjde. :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...