čtvrtek 17. března 2011

Jiné dítě

Musím se přiznat, že básniček mám v šuplíku víc, ale vzhledem k mému pošlapanému sebevědomí, jsem dosud neměla moc odvahy je sem dávat, ač napsané jsou již delší dobu.

Ale svými pozitivními ohlasy vnášíte úsměv nejen do mé duše, ale i na moji tvář a dodáváte mi odvahu psát dál.

Chtěla bych se omluvit, že nepřijímám "pozvánky" na Badoo, Netlog, Facebook...ap., které mi chodí na mail.  Opravdu to není v mých silách. Možná..někdy...časem...ale teď to nejde...
Není čas...
Vážím si vašich pozvánek a odmítnutí není výrazem neúcty, jen akutním nedostatkem volného času.
Děkuji za pochopení.

A moc vám všem děkuji za všechny milé a pozitivní komentáře.
Jsem ráda, že JSTE.



Jiné dítě

Jiné, jiné je moje dítě,
často mu v duchu říkám: "Miluji Tě".
Jiné je a přesto krásné,
nad jeho nápady člověk často žasne.

Rozbíjí věci, často něco ničí,
jeho chování ostatním se příčí.
Lidé posílají na něj čerty,
nevědí, že autista nechápe žerty.

Nesnáší pohlazení, objetí,
když křičí, ptám se: "Co je Ti?"

Ke štěstí mu stačí dudlík a televize,
do budoucna nepříliš lákavá vize.

Do své ulity schovává se rád,
i přes časté nácviky neumí si hrát.
Bojí se kotle, bouřky, lidí,
vím, že autismus mu nikdo nezávidí.

Úzkosti vkrádají se mu do duše,
kdopak, kdopak mu asi pomůže?

8 komentářů:

  1. Milá Amelie,
    smekám před Tebou. Vůbec nemusíš mít "pošlapné" seběvědomí ba naopak. Můžeš / lépe / musíš být na sebe právem hrdá!!!! Obdivuji tě, jak vše zvládáš a ještě se podělíš se svými zkušenostmi s autismem. Díky Tobě jsem pochopila chování mého manžela, který nemá diagnostikován AS. Moc mi to pomohlo. Myslím, že moje 4 letá dcera vykazuje určité znaky AS.
    Díky
    Myslím na V8s
    Petra

    OdpovědětVymazat
  2. tvářičce Amélky i její duši
    šťastný úsměv tak moc sluší
    piš, piš dále svoje písmenka
    ať vznikne další článek
    nebo krásná báseňka

    Hezké veršíky napsané s láskou a pochopením pro Jeníka. Hladí a pofoukají nejen Tvoji dušičku, ale dávají radost i Tvým čtenářům. A souhlasím s Petrou - ano, právem můžeš být na sebe hrdá!

    OdpovědětVymazat
  3. tak to je poprve co ctu basnicky o postizenem ditku. Amelie, vy jste skvela zenska. Vas na rukou nosit a zlatit, a stejne to nevystihne podstatu toho jak jste skvela. Jenik ma sveho Andela strazneho ve Vas. A Vam preju, abyste zazivala vice stesti (treba uz tim, ze se nebudete podcenovat ci shazovat). Jarka

    OdpovědětVymazat
  4. Amélie,
    žádnou sebekritiku. Vždyť si jí vůbec nezasloužíš. Si skvělá ženská, skvělá máma a je obrovská škoda, že ti to doma ti tvoji chlapi nedokážou říct. Chtěla bych všechno zvládat jako ty! Chodím se k tobě nabíjet. Piš dál! Jsi skvělá a neboj aspoň mi ti to určitě budem opakovat, zasloužíš si to!!! A básničky jsou to kouzelné.
    T.

    OdpovědětVymazat
  5. Marci, ve Vašem případě opravdu není pošlapané sebevědomí na místě. Naopak. Pište a básněte dál.

    OdpovědětVymazat
  6. Marcel, akorat jsem objevila tohle (skrz facebook pani Jany Makovcove) http://www.ztracenapisnicka.cz/ cituji: "Akce je pořádána na podporu osvěty autismu. Pomáháme lidem porozumět autismu a lidem s autismem porozumět světu".
    Myslim, ze tohle je uzasna prilezitost pro cloveka, s basnickym nadanim, jako ses Ty :) A muj hlas budes mit urcite :)

    (onlouvam se za to tykani, ale nejak nejak mi to k internetovemu svetu patri :) )

    OdpovědětVymazat
  7. Marti, tykání mi nevadí..tykají mi tu skoro všichni. Děkuji za odkaz na stránky...jen na písničku si tedy netroufám....Ale MOOOC děkuju.

    OdpovědětVymazat
  8. Martino, mrkla jsem na ty stránky a musím říct, že se mi ta akce moc líbí. Zkusím se s tím POPRAT a dám vám všem vědět. :-) Je to super možnost, jak dát lidem vědět o AUTISMU víc ...a to je to, oč tu běží. Dííky!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...