neděle 20. března 2011

Lahve do kontejneru

S blížícím se jarem chtěly holky sundat kola z půdy....
Jenda pořádné kolo ještě nemá.

Plánuji se na jaře podívat do nějakého bazaru a kolo s přídavnými kolečky mu pořídit.

Dlouho jsme cvičili vojtovu metodu a některé cviky bysme měli cvičit i dnes, ale nejde to - "láme" mi u cvičení ruce.... a někdy mám pocit, že má možná má víc síly než já.  Občas zvládneme pár cviků na balóně a to je tak asi všechno.
Zatím však Jenda "neušlápne" ani tříkolku. Ale myslím, že se to na jaře nebo v létě naučí.
Když bude chtít. :-)

Zato má rád odrážecí motorku a staré kolo bez šlapek, které je ještě po Šárce.
Občas zkusí koloběžku...

Jako batole měl odrážedlo od neurologa zakázané, tudíž ho ani teď nemá k dispozici neustále, ale jen občas za odměnu....

Neumí se sám smysluplně zabavit a když už nevím, "co s ním", půjčím mu plastovou motorku....a Jenda pak na ní jezdí okolo domu  - za odměnu dostává želatinové bonbonky.....


Včera s ním chtěla Šárinka jezdit na zahradě na kolech...

Jenda nechtěl, plakal, bál se na kolo sednout, vyháněl nás pryč....

Tak jsme si ho nevšímali a on se po nějakém čase odhodlal a na kolo - odrážedlo ...si sedl...


Na zahradě mu to šlo pěkně, a tak jsem toho využila a poslala jsem děti na malý "výlet"... :-)
Na konci naší ulice, nedaleko od nás, jsou kontejnery na tříděný odpad....

Stála jsem u plotu a dívala jsem se na ně... Hlavně proto, abych mohla zasáhnout, kdyby se dělo něco, co by se dít nemělo... Ale Jenda si asi připadal "důležitý", tak ani neměl čas zlobit. :-)


Šárka dostala tašku s plastovými lahvemi a obaly od mléka....
Jendovi se zpočátku moc nechtělo, ale vidina KOKOBOUKA, jak čokoládovému bonbonku hezky říká, byla silnější...

Zvládli to super...
Odvezli lahve, Jenda se pár minut zabavil....

 Pak převzal bonbony ....

......a hezky se se Šárkou rozdělil....




Krásně se učí třídit odpad, synáček můj... a ani neví, že "pracuje"...

3 komentáře:

  1. Šikula! Pěkné fotky, je vidět, že měl Jenda dobrý den:-) Co se týká vojtovky, někde jsem četla, že se prý pro děti s autismem nedoporučuje.

    OdpovědětVymazat
  2. Ta poslední větička mi připomenula pohádku Lotrando a Zubejda - "Hlavně nepracůj!" :)
    Jeník tedy moc nepracoval, hlavní dřinu udělala Šárinka, ale Jenda si mohl zapamatovat, kam že patří plasty, hezky se projel a ještě se rozdělil se sestrou o kokobouky. Příjemných pár minut pro všechny.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...