úterý 15. října 2013

Vzdělávací karty - Abeceda



V jako vrtačka.... Z jako zajíc...



T jako telefon...


Po počátečním nezájmu, kdy Jenda zahazoval kartičky, zavíral oči...




..kdy odmítal spolupracovat...



..a bral mi karty, aniž by se na ně podíval...



...schovával obrázky, otáčel karty na druhou stranu...



...dělal blbiny...


...nebo si zacpával uši...



...tak se mi nakonec podařilo ukázat mu pár písmen a pojmenovat co je na obrázku...


Pořád lepší něco než nic...


Dřív se muselo říkat na jedno písmeno vždy totéž slovo, třeba M jako maminka, netoleroval nic jiného. Pro každé písmeno měl jediné slovo. Dnes už přežije i jiné verze M jako míchačka, mašle, most ap.
Při prohlížení kartiček jsem většinou mluvila já, Jenda nechtěl. Ale rozesmál mě, když jsem před něj položila písmeno E a Jenda vyhrhkl: E jako SÝR.
(slovo ementál nezná)

4 komentáře:

  1. Teda... Vy jste pokročili... !!! Já zírám... !!! Zkuste nejdřív "P" jako prasátko.
    Anebo "J" jako jahůdky, co jste mu dávala na ledničku. Anebo postavičky z
    jeho oblíbené pohádky, či hry. Možná to pro něj tímto způsobem bude více
    stravitelnější. Ale i tak. Je tu pokrok jako hrom !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, Jenda uměl písmena ve třech letech, tehdy NIC jiného v knihách "nečetl". Uměl J jako Jeník, P jako pivo, B jako babička, T jako Tadeáš ap. Pak ho na delší dobu zájem o písmena opustil, teď to zkoušíme znovu.

      Vymazat
  2. Možná by bylo přínosnější, kdybyste nějakým způsobem zapojila do hry Čuníka, anebo dudlíky.

    OdpovědětVymazat
  3. Jeníček je zlato šikovný. E jako sýr, to je moc milé. Asi myslel E jako "Ementál" ;-). To mi připomnělo, že před spoustou let běžel v televizi pořad Kolotoč a při výběru písmenek lidi hlásili "S" jako "Soňa", "M" jako "Marie" a jedna paní vyhrkla "K" jako "Tatínek" (pak se smíchem vysvětlovala, že tatínek je "Karel"). ;-)
    Moc jsem se zase rozpovídala. Jen jsem chtěla napsat, že mám z Jendy radost, jeho pokroky sleduju už dva roky a moc vám oběma fandím.
    Vivi

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...