středa 2. října 2013

Malování


Jeníčkovi se v posledních měsících vůbec nechce malovat.


Musím ho dlouho přemlouvat a většinou nezabírá žádná motivace.


Dřív maloval alespoň auta a pavouky, občas kytku, teď nechce kreslit nic.


Po dlouhém přemlouvání sice něco namaluje, ale vůbec mě neposlouchá....Nezajímá ho, co by měl malovat.
 Chtěla jsem, aby namaloval člověka, abych věděla, jak ho nyní vidí a na jaké úrovni v kresbě postavy je...Ptala se mě na to totiž nedávno paní z SPC a já jsem nevěděla...


Jenda čmáral bez rozmyslu. Chtěl to mít rychle za sebou.



Vztekal se, několikrát zahodil fix a dělal u toho blbosti.


Na chvíli se soustředil jen tehdy, když (podle něj) maloval "písmenko S"... :-)


Nejdřív si udělal "pomocné tečky", jako vídá v knize, a pak to obtáhl...


A tak jsem se přizpůsobila já jemu. Napsala jsem pár písmenek...



...a to se Jeníčkovi líbilo.



Nakonec jsem přidala i pár čísel...a Jenda si je pospojoval "po svém".



Postavu, auto ani sluníčko jsem z něj nevydolovala.
Tak třeba jindy.




A krásné předlohy na malování od Markéty Jinochové jsem zatím odložila stranou.
Ještě musí nějaký čas počkat, až se Jendovi bude chtít.


Zrovna podle nich malovat nechce.


5 komentářů:

  1. Tak to máme nastejno, paní psycholožka chce aby Matýsek nakreslil postavičku a on " nene " a nakreslí auto.... :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Náhodou - ty obrázky mají logiku :o)))), - vrtulník má všechno, co má mít, myš má krásná ouška, - tělíčko protáhlé, ani ocásek jí nechybí :o))), na jiném obrázku vidím delfína , - jen nad prvním obrázkem dumám, - žeby nějaký pták na vlastní pohon? Jo, - šikula je Jeníček, - jeho kresby vypovídají, že je všímavý ke svému okolí......
    Vzpomínám si, že když jsem chodila do školky, chtěl po mně dědeček taky ať nakreslím postavu- babičku :o))). "Nejdřív ty", řekla jsem mu. A dědeček maloval :o))) kolečko mělo být hlava, od kolečka svislá čára, což mělo být tělo, - a na jejím dolním konci obrácené V, coby nohy. Ruce pod kolečkem jen čárky, na konci s pěti malými čárkami. Smála jsem se, že tak babička nevypadá, - vyškubla jsem mu tužku s tím, že ho naučím, jak se kreslí babička - a místo svislé čáry, coby těla, jsem nakreslila elipsu, - spokojená že teď už má babička i bříško :o))). Jak by reagoval Jeníček, kdybys nakreslila podobnou postavu a "zapomněla " nakreslit třeba ruce, nebo prsty... aby měl Jeník radost, že přišel na "chybu" a naučil tě, jak to má správně být ?
    A jak je tobě,holčičko, - ulevilo se ti trochu, nebo ještě stále bojuješ s nachlazením? Je mi to líto, - musíš být hodně vyčerpaná. Dávej na sebe pozor, teď je už počasí ošidné. Hezké, klidné dny přeje Bára.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Báro, děkuji za optání, už je mi líp. Přesně takhle "musím jít" na Jendu - něco nakreslím a on mi občas řekne, co tam chybí...někde jsem o tom dokonce psala: http://auticekjenicek.blogspot.cz/2013/08/jenda-pohadky-na-notebooku.html
      U postavy nám to však nefunguje. Nesnáší, když maluji lidi...

      Vymazat
  3. S tím bych se netrápila :o))). Paní z SPC dobře ví, že Jeník se lidem raději vyhýbá, - tak proč po něm chtít, aby je - ještě k tomu s nadšením a rád - kreslil, když mu společnost lidí nedělá dobře. Příjde čas, kdy Jeník překvapí a nějakou postavu přikreslí třeba k autu, či pejskovi. Až SÁM bude chtít. Paní může z jiných Jeníkových kreseb posoudit, jaký kus cesty Jeník ve vcelku krátkém čase s tvou vytrvalostí, trpělivostí, důsledností, láskou a péčí ušel.Co všechno už pod tvým vedením zvládá.......Tak proč zrovna postava?
    (Jeník má rád čísla. Z osmičky by byl krásný sněhulák :o)))), - to je taky postava, ne? - Jen mě tak napadlo :o))) )
    Klidný víkend přeje Bára. Těší mě, že je ti lépe, - ona i rýma dovede člověka pěkně potrápit...

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mi syn nekreslí "na přání". Kreslí, co chce a většinou je to dost odfláklé, i když ho to docela baví, ale někdy velmi překvapí. Někdy je jeho dílo tak dokonalé proporčně a tak, že by mi ani nikdo nevěřil, že to kreslil on. Opravdu to nechápu. A vybarvování ho nebaví už vůbec, omalovánky u nás tedy fakt nefrčí. Takže bych se tím netrápila, pokud třeba má rád čísla, ať kreslí čísla, jde o trénink grafomotoriky, takže nevadí, co mu půjde, hlavně že se naučí psát.
    Lenka

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...