středa 17. července 2013

Kartičky přímo na míru


Nedávno jsem dostala od jedné milé duše mail.


Nabídla mi výrobu kartiček přímo na míru, podle potřeby.


Před pár dny mi obrázky přišly domů, tak jsem je zalaminovala a ukazovala jsem je Jeníčkovi.
Obrázky má rád, věděla jsem, že s tímto uspěju.
Díky obrázkové komunikaci, se kterou jsme začali v jeho dvou letech, začal chápat náš svět a následně i mluvit.
Bez obrázků byl v našem světě ztracený.


JEN po Jeníčkovi nesmím chtít, aby něco říkal ON. Odmítá na povel mluvit. Odmítá odpovídat na otázky.
(Ale už to vím a netlačím na pilu. Zeptám se, zkusím to a když vidím, že by šel do afektu, tak obrázky komentuji já.)

Takže nakonec povídám JÁ co tam je.
Probrali jsme ovoce, zeleninu, jídlo a pití.
V porozumění je Jenda asi na úrovni dvouletého dítěte, takže stačí velmi jednoduché věty: "..voda, Eliška pije vodu. Džus - Jeníček má rád jablečný džus. Kdo má rád džus? Ty...


Nejvíc se mu líbil obrázek s iPadem....


Nelíbily se mu postavičky, protože nemají krk a hlava je ve vzduchu. Rozčiloval se a zakrýval kartičky.


Nadával na kartičky zobrazující mytí hlavy a návštěvu u doktorky.



Říkal, že jsou "tlapný a nechutný".



Zmrzlina, nanuk, bonbónky a žvýkačka - to bylo správné téma:-)
Tohle se mu líbilo a vůbec neprotestoval.


Horší to bylo u kartiček z koupelny - česání, záchod, sprcha, nůžky - pro Jendu taková malá "tabu".


Nechtěl se na kartičky dívat a schovával si oči rukama.


Mě nejvíce zaujal obrázek "Venčit Betynku", protože Betka tam je jako živá.







A tady Jenda protestoval nejvíc: "Nikdy tam nepudu. NIKDY nepudu na úžad, nikdy nepudu do školy!! Nikdy!!!"



"Nikdy nepůjdu k doktolce!"


Plakal a odplazil se schovat za gauč.


Po chvíli se uklidnil  a vrátil se. Nalákala jsem ho na ČÍSLA a na odměnu.


S čísly jsme si vystačili hodně dlouhou dobu. Jenda měl desítky otázek:
- "Co budu dělat čináct čicet?"
- "Co budu dělat patnáct nula nula?"
- "Co budu dělat osmnáct nula nula?" atd.

Pár dní kartičky nechám neroztříhané, aby si na ně Jenda zvykl. Potom je nastříhám a pokusím se je propašovat do denního režimu a vytvořit s nimi nějaké úkoly.

Závěrem mnohokrát děkuji grafičce Markétě Jinochové za její úžasnou nabídku, za její čas a za hezké obrázky. Moc si toho vážím.

2 komentáře:

  1. Milá Amelie, byla to moc zajímavá práce, která mě bavila a těším se na další obrázky, které pro Jeníčka a ostatní děti vytvořím (budou také volně k prodeji). Každopádně, poznámka o krku a hlavách ve vzduchu je velmi podnětná a já si jí beru k srdci :). Je to zajímavé, nenapadlo by mě, že to může vadit a je dobré to vědět. Příště to napravím :).
    Mějte se pěkně.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé poznatky a rozhodně dobrá grafická pomůcka. Markéta je šikovná a je to od ní moc hezké, už samotný nápad a oceńuji i provedení.
    Že se některé obrázky nelíbily, není divu, myslím že jsi už několikrát psala, že Jeník je na obrázky lidských postav "alergický", že je nesnáší. Ale i lidské postavy jsou a budou součástí jeho života, ať se zlobí, nebo ne. Takhle si na ně aspoň postupně přivykne.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...