středa 10. července 2013

Matematika - přiřazování


Jsou prázdniny a pro nás nejnáročnější čas z celého roku.


Pokud jsou holky ve školní dny alespoň několik hodin mimo domov, dá se to lépe zvládat.


Čas, kdy jsou doma všechny tři děti.... a já jsem na ně sama, je často tragédie.
Nemůžu být všude, nemůžu se věnovat všem třem dětem a je mi to líto.
Ale už si nějak zvykáme.


Někdo si prázdniny užívá, jezdí po výletech, na dovolenou, já mám jediné přání - přežít....


Přežít jeden den, druhý, třetí...
Vlastně ani nevím, které dítě mi letos dává nejvíc zabrat: dětský autista s masivními úzkostmi a poruchou chování, puberťačka s Aspergerovým syndromem a úzkostmi nebo těžce pubertální dítě bez autismu.
Ještě loni měly děti alespoň zahradu, bazén, zahradní houpačku...
Letos v horkém bytě v bytovce je to správný "záhul".


Alespoň Jendu nutím každý den "pracovat".


Nechce se mu, ale musím jeho čas vyplnit nějakou smysluplnou činností, jinak neví roupama co dělat.



Tentokrát to bylo počítání do šesti.


Po dlouhém přemlouvání chvilka práce.




13 komentářů:

  1. ja prazdniny taky moc nemusim.ale my chodime kazdy den na nejake hriste a nejstarsi dite lita venku s kamaradama..tedy pokud tu je :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Amelie,
    moc Vám chci poděkovat za milé komentáře na mém blogu, vždycky mi udělají velkou radost. O to větší, když si uvědomím, kolik času potřebujete věnovat dětem a najdete cestu i na můj blog.
    Byl bych rád, abyste věděla, jak moc Vám s manželkou fandíme a s oblibou sledujeme Vaše fotky a příspěvky. Váš zápal, důslednost a trpělivost oba obdivujeme. Považujeme Vás za kamarádku, ikdyž se vlastně vůbec neznáme.
    DRŽTE SE! Jaromír

    OdpovědětVymazat
  3. a doma si mrnavci nastesti pekne hrajou..Stepa ma aktualne v oblibe Lego a Gogouny, tak si stavi. na podlozce kosticky a mezi ne rozestavuje ty potvory...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako malé si holky hrávaly s Legem, s Barbinami nebo s Petshopáky, ale teď? Nic je nevbaví, ani knihy, bohužel.

      Vymazat
  4. no jo prázdniny a věčné kam s nimi.
    Mám na mysli děti.
    Napadlo mě, nemohla by jet Šárka na letní tábor.
    Vloni se jí tam líbilo, pokud si dobře pamatuju.
    Nebo nevzala by si jí nějaká tvoje kamarádka na chvíli k sobě.
    Alespoň by jsi si trochu odpočinula.
    Jeníčkovi letos tábor nevyšel a Eliška by to asi na táboře nezvládla.
    A napadá mě nemohla by Eliška jet k prababičce na Moravu.
    Ale se mi to na dálku radí, viď ?¨

    Já už mám děti zaplaťbůh dospělé. Ale zase jsou jiné starosti.
    Míša z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárka na tábor pojede, už se těší. Eliška by nikdy sama k babičce (ani k prababičce ) nejela.

      Vymazat
  5. Dobrý den,
    váš blog jsem objevil před několika měsíci a přečetl jsem si celý jeho archiv od začátku. musím říct, že vás obdivuji za vaši obrovskou sílu, kterou vkládáte do náročné výchovy - hlavně u Jeníka. Předtíám, než jsem vás objevil, se moje znalosti skládaly z několika útržkovitých informací a jednoho dílu Kobry 11, ve kterém vystupoval dětský autista. To se rozhodně změnilo a díky vám jsem teď informovaný mnohem lépe. Za těch několik let jste udělala s Jeníkem obrovský pokrok, je to šikovný hoch a přeji mu hodně štěstí do budoucího života, ve kterém se bude muset neustále prát s námi, "normálními". Takže, hodně štěstí vám i celé vaše rodině a děkuji za osvětu :)
    Tomáš Cyprián

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomáši, děkuji za krásný komentář. Vždycky mě udiví a VELMI potěší, když má někdo chuť číst si blog od začátku. Osvěta v případě autismu je potřeba. Zjišťuji, že málokdo ví, co to obnáší. Přeji vám krásné léto.

      Vymazat
  6. Ja prazdniny miluju. Nemusim vstavat a nas pubertak teda dost pomuze, takze pro me je to vyhra. A. snazim se casteji brat vsechny tri deti na vylety, jinak by byl doma vecny rachot.

    OdpovědětVymazat
  7. Při našem prázdninovém výletování jsem na Tebe minule hodně myslela. Vzpomněla jsem si v Aquaparku, že tam bys Jeníka určitě nedostala (spousta cizích lidí), ale děcka by se vyblbly, unavily...tak jako ty naše. A u Macochy to stejný, davy turistů. Přitom je tam tak pěkná procházka. Není lehké zabavit děti 2 měsíce a ty to máš ještě těžší, protože moc možností nemáte. Zahrada určitě chybí. Ale jestli tě to trochu uklidní, naše děti už nezabaví ani zahrada. A to máme teprve 2.týden prázdnin. Přeji Ti co nejpříjemnější "přežití" a třeba nakonec i něco zajímavého podniknete. Aspoň by holky měly co psát do prázdninového deníku a na chvilku se zabavily.Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Andy, ano, chybí někdo, kdo by vzal holky na výlet. Je to škoda, aspoň by se zabavily.

      Vymazat
  8. Amélko, někdy je to asi na odstřel. (Fráze, nemyslím to doslova).
    Nedivím se ani tobě, ani holkám.
    Jenže máš omezené možnosti (není zahrada, bazén a ni houpačky)a s tím se holt musí vyrovnat i holky...
    Naštěstí aspoň Šárka se dostane na tábor.
    A že se snažíš zaměstnat Jeníčka, aspoň chvíli každý den, je jen dobře. Zajímavá skládačka a zajímavé číselné úkoly.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...