sobota 20. července 2013

Procesuální rozfázované kreslení


Procesuální rozfázované kreslení - to je přesně to, co Jeníček potřebuje.


Nebaví ho malovat, nesnáší omalovánky, nevezme do ruky obyčejnou tužku ani pastelky.


A tak často využíváme mazací tabuli, fixy a hadřík.



Na tabulku je Jeníček ochoten občas něco (na požádání) namalovat.


Nekreslí s nadšením. Musím ho nutit a to se mi moc nelíbí.



Ale což. Když to nejde po dobrém, tak to půjde s láskou a vytrvale s mírným nátlakem.



V malé knížce má Jenda rozfázován postup, JAK kreslit pejska.


Nejdřív tělo, pak hlavu, čtyři nohy....


Jenda se u toho rozčiluje a vyplazuje na mě jazyk.





Ale nakonec se nám úkol podaří (za odměnu) dokončit.



Možná si to je i trošku podobné.


Takhle by Jenda potřeboval mít rozfázované všechno, nejen psa...


A možná nejenom malování.
Ale třeba i oblékání - co přijde po koupání na řadu jako první, co druhé, co nakonec... postup, jak si obléci ponožky, nebo třeba zavazování tkaniček, klidně i "školkový režim" - doma se obléknout, dojít do školky, úkoly, svačina, hra s dětmi, pobyt na zahradě, oběd... Je možné takhle rozfázovat cokoliv - pobyt venku, výlet, návštěvu u lékaře...."
Jenda se zatím obléknout neumí a v tomhle mu ani moje pracně vyrobené procesuální schéma nepomohlo.


Na této (otáčecí) formě je nejlepší to, že Jenda vidí JEN jednoduchý obrázek, co má zrovna udělat (nebo namalovat) a nic jiného jej v tu jedinou chvíli neruší.
Druhý krok je až na další straně.


Prima nápad.

4 komentáře:

  1. Milá Amélko, koukám, že ten Jenda je nějaký větší, nebo mi tak aspoň připadá. Co dudánky? Všimla jsem si, že už je v puse nemá tak často.
    Třeba by šlo vyrobit podobné rozfázované návody, nakreslit je nebo vytisknout a sestavit podobné knížečky.
    Teď jsem se dívala i na jeden Tvůj o dost starší článek a zase ve mně narostl obdiv k Tobě, kolik už jsi toho vydržela a že i když přijdou slabší chvilky, čemuž se nelze divit, jsi pevná jako skála. A ani hnusnými anonymy se nenecháš zdeptat - tohle já třeba moc neumím, musím se naučit být více nad věcí.
    Jsi moc hodná a milá a taky Ti chci poděkovat za ty milé komentáře, které jsi u mě na blogu nechala, měla jsem z nich velkou radost a ještě mám!
    Přeji Tobě a Tvé rodině krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. To je teda nieco, Mathis na poziadanie nakresli leda ak kruh, a aj u toho je desny hukot. Cvicime to tak 2x denne aby sa naucil drzat tuzku(ktoru kupodivu drzi spravne) ale nekresli ani nahodou, pritom ked som ho raz prinutila nafarbit kus pasteliny tak to robil uplne precizne, bolo vidiet ze to ma nacvicene zo skolky.
    Zuzana

    OdpovědětVymazat
  3. Hodně aplikací na rozfázování kreslení je i na iPadu.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...