úterý 23. července 2013

Trénujeme barvy


Máme doma spoustu magnetků z jogurtů.


Bylo mi líto je vyhodit a tak jsem vymyslela hru.


Jeníček si vybral zvířátka (i jiné motivy) a položil je na papír.


Jenda zatím nezvládá pravidla stolních her, jsou na něj příliš složitá, ale pomaličku se k nim přibližujeme.


Z jedné společenské hry po holkách jsem si půjčila kostku s barvami a jednu figurku.


Podle toho, která barva padne, tak má Jenda položit figurku na příslušnou barvu.


Učí se trpělivosti, učí se počkat až na něj přijde řada....


...učí se střídat ve hře... učí se nebýt zbrklý.


Jednou hází Jenda, jednou maminka...


Hezky si bere kostku z mé ruky a "přežije" u toho i letmý dotek.




Myslím, že tahle hra nás baví oba dva:-)
Já u toho nemusím přemýšlet a Jenda se učí.


Dá se při ní také povídat o těch obrázcích, nebo podáme magnetickou tabulku a dáváme na ni již použité magnetky do řady, aby měl Jeníček přehled, co už jsme zvládli. A sám si to pak počítá.


Počty jsou jeho doména.


Pomalu a nenápadně přidávám do hry nějaké prvky, aby hra byla pokaždé jiná.


Zarytost některých Jeníčkových rituálů mě vždycky děsila, ale myslím, že v poslední době je Jenda svolnější k malým změnám.
A hlavně k vysvětlení PROČ tomu tak je.


Kéž by  mu to zůstalo...


Má tak šanci posunout se ve vývoji zase o kousek dál.




Mějte krásné léto.


7 komentářů:

  1. Jsi obdivuhodně trpělivá. :-) Postupujete pomalu, ale je vidět pokrok. Přeji ti hodně důvodů k radosti z Jeníčkových pokroků. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ste tak trpezliví, toto je skvelý nápad. Každý deň nová aktivita spojená s učením, to sa ani zdravým deťom koľkokrát nemôže stať, aby sa im rodičia tak venovali. A má to úspech, o to je to veselejšie.

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá na příjemnou chvíli strávenou u milé hry. Je hezké, jak pro Jeníka vymýšlíš stále nové hraní, které je navíc poučující. A jestliže Jenda naslouchá vysvětlením, proč dochází k menším změnám, pak je to úžasný pokrok, který obdivuji. Víc takových chvil a přeji vám krásný sluníčkový den!

    OdpovědětVymazat
  4. Máte můj obdiv, pěkně zapojujete Jeníčka do novot a on to ani tak nebere jako nějaké změny . Moc zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Jste šikovní, oba dva. Renata

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...