pondělí 29. července 2013

U domu na odrážedle


Jenda se po necelých čtyřech měsících odhodlal zůstat chvíli na zahradě před domem.


Skoro 4 měsíce se bál lidí okolo a odmítal vyjít na zahradu.


Za domem mají ve zvyku posedávat matky s malými dětmi. Vždy je tam několik kočárků. Mají tam pískoviště, skluzavku pro batolata. Povídají si tam a kouří:-P


Jenda se doteď bál a "hrát" si na zahradě odmítal. Tentokrát mě mile překvapil.


Chvíli jsme byli před domem a po levé straně bytovky.
Dozadu si Jenda netroufal a já jsem ho nenutila.


Na něj to byl i tak parádní úspěch.


Když ho to omrzelo na trávě, tak jsme vyjeli na tradiční vyjížďku do vedlejší ulice.



Odrážedlo už je mu (skoro) malé, ale na kolo si sednout odmítá, tak vezmeme zavděk i tímto dopravním prostředkem.


Chvíli jsem koketovala s myšlenkou dát mu nové kolo na vánoce, ale buď bych ho tím hodně naštvala nebo třeba naopak by chtěl kolo hned vyzkoušet a po sněhu by to nešlo. Obě varianty jsou špatné.


Ale myslím si, že by se naštval.




Cestou domů závodíme, kdo bude dřív u lampy nebo u značky.
Takové malé záchytné body, aby mi Jenda neujížděl.


Někdy vyhrál Jeníček, jindy já, někdy pro změnu Betynka.


Nemůžu říct, že by se mi v tom horku chtělo běhat, ale co by člověk pro dítě neudělal.


Jsem ráda, že se nám v posledních dnech daří jít na chvíli každý den ven.



Že by z toho byl nový rituál? :-)


16 komentářů:

  1. To je paráda, že Jeníček takhle chodí ven.
    To je velký pokrok. Nenásilně se učí chodit ven.
    To se mu bude hodit, až bude chodit do školy.
    Odrážedlo je fajn věc, můj skoro 3-letý vnuk už na něm také začal jezdit. A jde mu to dobře.
    Pamatuji si, že můj mladší syn, i když měl malé kolečko s pedály, tak na něm jezdil stylem odrážení. Až když se naučil rovnováhu, tak začal šlapat.
    Měj se pěkně Marcelko a přeji pěkné už trochu studenější léto.
    Míša z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, malému už budou tři? To to utíká. Taky jsem moc ráda, když se Jenda odhodlá a udělá něco, k čemu dřív neměl odvahu. I Tobě pohodové a klidné dny.

      Vymazat
  2. Tak ty už běháš. To je dobře, že jsi s tou nohou na tom lépe.
    Může pro začátek zkusit na kole s přídavnými kolečky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedá se hovořit o běhu, spíš popobíhám, abych Jendovi stačila:-p Kolo s přídavnými kolečky právě odmítá.

      Vymazat
  3. Ahoj, jé, to je príma, Jeník je šikulka, zvládl to a bude líp a líp. Držím palečky, ať se daří víc a víc.

    OdpovědětVymazat
  4. Jéé, tak to je skvělé, že chodíte takhle ven!
    Přeji vám hezký týden! A ať se vám všem daří, taky přežít ta velká vedra :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je skvělé, že takhle chodí ven a jezdí i na kole! Pěkné fotky :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Ami, už jsem ti to psala hodněkrát, ale napíšu to zas - odivuju tebe i Jeníčka...takové pokroky! Klobouk dolů. Jste úžasní! A...mám tě moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vivi, děkuju, já tebe taky. Je hezké to od někoho "slyšet".

      Vymazat
  7. No téda, šikulka :)
    Hodně fotek. Hrdina :)

    PS: Díky za komentáře :)

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím, náš Matěj taky kolo nechce ani vidět, my jsme to vyřešili koloběžkou a na té jezdí jako ďas.... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím ji nechce. Ale nikdy neříkej nikdy:-) Třeba i ke koloběžce se pomaličku dopracujeme.

      Vymazat
    2. Já měl jako dítě tříkolku, škoda že ty už neexistují... prý z bezpečnostních důvodů. Měl jsem ji sice rád, ale záviděl jsem jiným dětem koloběžku, protože ta byla rychlejší. Té se už asi nedočkám. :D

      Vymazat
    3. Tříkolku měl Jenda ve V., vlastně ani nevím kam se při stěhování poděla. Spousta věcí tam zůstala...škoda.

      Vymazat
  9. No vida, jak je Jenda šikovný.
    Nevím, jestli tě to napadlo, nebo jestli to jde, ale šlo by sundat šlapky z normálního dětského kola? Třeba by to akceptoval. To odrážedlo mu bude opravdu brzy malé tak, že na něm nebude moci jezdit.
    Obdivuji tě, já bych asi tolik trpělivosti neměla.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj. Musím říct, že máš můj obdiv. S autisty jsem se několikrát setkal a myslím, že výchova musí být velice složitá. Ale vypadá to, že vy to zvládáte skvěle :) respekt! btw. taky máme pejska Betynku :D

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...