sobota 13. července 2013

Schody

Jendovo oblíbené téma jsou SCHODY:
- "My bydlíme dvě. (Bydlíme ve druhém patře.)
Ženská bydlí tři.
My máme 45 schodů, ale bydlíme 30 schodů a ženská bydlí 45 schodů.
Ty bys došla do 57 schodů?
Katka (asistentka) má 10 schodů, ale kdyby šla za sousedem, tak jich má 26.
Babička Eva má 180 schodů.
Babička Maženka má asi 20 schodů.
Ve V. bylo 0 schodů. (..a dala´s tam nulu? Ptal se Jenda, když jsem číslici vypsala slovně. Kontroloval mě:-) Musela jsem to opravit...)
Už nevíš kdo má kolik schodů?
Kolik schodů má faláž (farář)?
K. má 12 schodů. Je to málo? Nebo hodně? Chtěla bys mít hodně schodů?
Já bych chtěl vidět tisíc schodů.
Má někdo tisíc schodů?"
- "Možná nějaký mrakodrap."
- "Kolik má loků a kde bydlí ten mlakodlak??"

- "Jeníčku, někdo zvoní. Počkej chvíli."
- "Kdo zvonil?"
- "Nějaké dítě, asi si spletlo zvonek."
- "A kolik maj díťata loků?"

Eliška chtěla Jendovi ukázat bublinu ze žvýkačky a poklepala mu na rameno, aby se na ni podíval.
Jenda se začal tahat za rukáv a díval se na ruku, co tam má... či nemá...
Nezvedl oči, aby se podíval na Elišku.
Zkusila to několikrát a moc se tomu divila, že Jeníček nechápe, že se na ni má podívat.
Tak ho to učila, až to pochopil.
Druhý den mu poklepala na rameno z jiného důvodu, Jenda se na ni podíval a divil se, že žádnou bublinu nemá.

Jenda pochopil spojení: "Eliška mi poklepe na rameno - chce mi ukázat bublinu"...
...a zase to tak nebylo....

7 komentářů:

  1. Teď mně samotného napadá, jestli jsou schody opravdu všude, myslím tam, kde jsou výtahy? Asi jo, protože i v nějakém známém mrakodrapu se běží nějaký závod po schodech - "mrakomaraton". A pak jsou i takové ty venkovní schody, ale to jsou asi druhé - náhradní, alias únikové.

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám zase 64 schodů :) Jeník je úžasný, jeho reakce mě pobavily :D
    Tomáš Cyprián

    OdpovědětVymazat
  3. Schody mě dostaly. :-). Mlakodlak taky, tisíc schodů je jak název nějaké knihy a díťata neměly chybu... ještěže to zapisuješ, některé přebrepty jsou děsně komické a roztomilé.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak mu řekni, že já jsem v bývalém bytě měla téměř sto schodů :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Učit něco autíka je hodně podobné jako učit něčemu štěně. Ty souvislosti fungují. Na podnět A se stane B. TAK TO PROSTĚ JE. Je třeba toho využít, jindy to zase komplikuje situaci. Chce tohlavně trpělivost. A tu ty máš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Učit štěně je mnohem, mnohem jednodušší:-)
      Ale je fakt, že když jsem vychovávala ELišku, když byla malá, a dostávala odměny za dobré chování, tak jsem říkala, že to je jako vychovávat psa.

      Vymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...