čtvrtek 16. února 2012

Jenda měří


Dnešní článek by mohl být bez komentáře....


....ale vzhledem k tomu, že mé články čtou i nevidomí, tak pár slůvek přihodím....


Potřebovala jsem změřit délku Jeníčkových tepláků....


...jenže oba krejčovské metry mi Jeníček nedávno zabavil.....
.....má je v postýlce....


...a odmítá mi je dokonce i půjčit....


Tak jsem z nouze vytáhla jiný metr....


Naštěstí jsem tepláky stihla v rychlosti změřit....


...pak už si metr vzal do parády Jenda....



Změřil si dudlíčky, fixy, jídelní židli, gauč.....


....zvukovou kravičku....


...autíčko....


...srdíčko na skříňce....



..pár hraček z LEGA....


...a nebo třeba tabulku na psaní....


Byl do toho tak krásně zabraný a vždy mi hlásil nějaké číslo....


Samozřejmě, že měřit neumí, ale to není důležité.
Důležité je, že je v tu chvíli šťastný.

A tak  jsem se nedivila, že dudlík měří 40, autíčko 36 a srdíčko 29 (slůvko centimetrů Jeníček neříká, asi je na něj příliš složité)

Bylo fajn se na něj dívat.... vždyť:  "KDO SI HRAJE, nezlobí."
A u Jendy to platí dvojnásob.

42 komentářů:

  1. To je hezká foto-dokumentace. Četla jsem knihu "Podivný případ se psem" a autistovi, milujícím čísla a matematiku. Hned jsem si na něj vzpomněla. Přeji Vám, aby si Jenda našel víc takové zábavy.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
  2. Zdá se, že budeš kupovat nové tepláčky bez Jeníčkova zkoušení. Nedivím se, pamatuji si, jak jste kupovali zimní bundu. :-) Jeníček změřil úplně všechno a myslím, že tento báječný metr, půjde do pěkně postýlky, k těm krejčovským. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, byla to míra na nové tepláky. :-) Do obchodu mě s ním dlouho nikdo nedostane. :-)

      Vymazat
  3. Jeníček u toho měření vypadá děsně důležitě, téměř jako profík :D
    Je prima,že se zabavil.

    OdpovědětVymazat
  4. kdo si hraje, nezlobí
    mamce radost urobí
    Hezké obrázky. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Třeba ho jen fascinovala skutečnost, že věci mají taky nějakou "číselnou hodnotu" :).

    OdpovědětVymazat
  6. Jé téda..:) Tomu to ale jde, šikulka..:) Vy máte doma samé velké věci..:):P

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Amelko, Jenda je sikulka! Krasna ukazka toho, jak malo (misto drahych hracek) staci k detske radosti. Preji krasny den a zdravim, monika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fakt, Jenda je v tomto ohledu skromný - pár kamínků, žaludů, kaštanů, víčka od pet lahví, gumičky, stužky, větvičky a je spokojený.

      Vymazat
  8. A co vyzkoušet metr skládací? Tedy jestli by se doma našel. Mohl by si procvičit i prstíky ♥♥♥ Jinak je to malý, šikovný všechnoměřič :-))
    Hezké ☼ odpoledne!
    evice

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Marci, vy budete mít doma všechno krásně přeměřené:). Jev idět, že tohle Jeníčka opravdu baví!!!! Měj se moc hezky!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Přesně! Kdo si hraje nezlobí! :-D Jeníček je úžasný, jak se umí všeho chopit a jak je u toho velice soustředěný! :-)
    To máš jako já, když mě měřila Nika, tak moje hlava měřila 106cm! Noha (obvod stehna) 31cm . . . ! No koukala jsem, jak mám to tělo divné rostlé! A pak si měřila hlavu sama a volala, že jí měří 250cm! A ručička, že je dlouhá 2cm! :-D Jsme to ale zvláštní tvorové, co říkáš? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmm, máte zvláštní rozměry. Někdy bych vás chtěla vidět. :)

      Vymazat
  11. Ano, také jsem chtěla navrhnout skládací metr. Když byl vnuk malý, tak vždy dědovi každý zabavil. Pak jsme ho museli žádat, aby nám aspoň nějaký vrátil. Ale ten nový, ten už u něj zůstal, ale to je fuk. Hlavní je, že si vyhrál. Ještě také měl úchylku na kabely. Propojoval a zapojoval všechno, co jen šlo. Možná na to u Tebe taky dojde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skládací? Ani nevím, zda ho někde máme...a trochu se bojím, aby si tam nepřivřel prst. Ale budu o tom uvažovat.

      Vymazat
    2. Přivřel prst do skládacího? To tady ten metr je mnohem nebezpečnější! Všude tolik chvály, ale já tenhle před dětmi schovávám, zkušenost:-(
      Darja

      Vymazat
    3. Tohle pochopil ihned, taky jsem se bála.

      Vymazat
  12. Dobrý den, váš blog je skvělý. Myslím, že Jeník měl velké štěstí, že se narodil právě vám. Je úžasné, jak se svému dítěti věnujete a co všechno pro něj dokážete vymyslet a udělat. Snad vám chvíle radosti dokážou vyvážit ty horší. Přeju hodně síly.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  13. Jeho oblíbená čísílka :) No, tak to vypadá, že co nevidět přijde na řadu kurz "jak umět půjčovat věci".
    Jednou ho asi bude bavit matematika, kdo ví, jestli z něj nebude matematický genius :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ušetříš aspoň za drahé nhračky, kup mu jich deset a máš pokoj. :D

    OdpovědětVymazat
  15. Tak dneska tě musím pochválit hodně! Nejen za krásné fotky a celý článek. Ale i za skvostné ubrusy na stole! Nádhera prostě! A ty židle , parádní! Prostě... "wow!!!" , opravdu uchvacující pohled.

    PS:Děkuju moc za všechny komenty! Jsem za ně moc rád! ;-) Snad to i dál takhle vydrží!

    OdpovědětVymazat
  16. To je krása tolik štěstí a stačí metr.

    OdpovědětVymazat
  17. Určitě se mu líbí čísla, to je jasné.:)

    OdpovědětVymazat
  18. Je moc hezké, že se dokáže zabavit i 'obyčejným' metrem :) (Bodejť by ne, když je tak skvělé zaplněn čísly) Je kreativní, měřit se dá skutečně všechno - NIC není dostatečnou překážkou pro Vašeho syna, Amelie :)

    OdpovědětVymazat
  19. Proč ne, měření je přeci prima :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Amélie, mohu jeden dotaz? Při prohlížení fotek mě napadlo, jak je to se vzděláváním autistů? Jeník nemá rád cizí lidi, asi by ho stresovalo chodit do nějakého kolektivu. Jasně, je ještě malý, ale zajímá mě to v obecné rovině. Autistů ve stejné situaci je jistě většina, jedná se tedy o individuální vzdělávací plán? Pokud se ptám hloupě, nezlobte se, ale pořád mě napadají nové otázky. Moc děkuji a přeji hezký večer, HanaL.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Autisté jsou různí. Ti s AS mají běžně střední i vysoké školy. U dětského autismu nevím. Jendovi jeho začlenění do kolektivu znemožňují masivní úzkosti, což ale taky nemusí mít všichni autisté, to je individuální. To zjistíme až časem...

      Vymazat
    2. Již několik let je možno vzdělávat děti od 1.do 5.třídy doma (rodič musí mít alespoň maturitu) a do školy docházet pouze na přezkoušení. Je to výborná věc -právě pro takto úzkostlivé nebo pro děti,které třeba zažily šikanu,také pro ty velmi nadané,které tak neztrácejí čas dlouhým sezením ve škole a mohou pak chodit na různé kroužky,věnovat se sportu apod.Práce s jedním dítětem je rychlá,nám s dcerou stačila denně maximálně 1 hodina a byly jsme moc spokojeny.Ona je hyperaktivní autistka a nedokázala by déle pracovat. Jistě časem bude povoleno učit doma i od 6.do 9.třídy (my jsme zrovna "spadly" do experimentu,ktzerý probíhal na 5 školách v republice a loni skončil).Zdraví Jarmila

      Vymazat
    3. Jarmilo, opravdu stačí jen maturita? To by bylo fajn.
      Můžete mi, prosím, napsat mailík? Ráda bych věděla něco víc, děkuji.

      Vymazat
    4. Určitě napíšu,jen co najdu chvilku času.Jarmila

      Vymazat
  21. no a o zábavu je postarané :-)
    hlavne, že je šťastný a ty určite tiež

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ano. Pokud se smějí děti, pak mám důvod ke smíchu i já.

      Vymazat
  22. To by mi Jeníček mohl pomoct změřit pokoj, chci koupit tapetu a pořád mi to vychází jinak :) Ale myslím, že s Jeníkem by to šlo samo !! :) Krásný zbytek dne Amelko !!

    OdpovědětVymazat
  23. Ještě mě napadlo, jesli by se mu nelíbila třeba vodováha...sice tam nejsou čísla, ale mě to jako malou fascinovalo.

    OdpovědětVymazat
  24. Stále obdivuju Jednovu zálibu matematice. Asi se dá v budoucnu na přírodní vědy..nebo ne? Co myslíš, Amélie?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, já zatím nevím a neřeším to. Nedívám se do budoucnosti. Ve zprávě má IQ 65... Někdy mi přijde, že je chytrý dost a jindy...
      JE TO JEDNO, miluji ho a budu ho milovat pořád, ať z něj bude cokoliv..hlavně, aby z něj byl dobrý a šťastný člověk. :-)

      Vymazat
  25. Jeden metr je lepší než 100 drahých hraček. Já to říkám pořád,že v jednoduchosti je krása. Měření mu šlo super, na nějaký ten centimetr nehleď. :D

    Andreya

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...