středa 15. února 2012

Jenda rozbaluje dáreček


Dnes nám přišel balíček....
Míša přicestovala na návštěvu do Čech a poslala nám balíček.
Míšo, tímto Ti moc a MOC děkuji.


Nikdy nevím, JAK Jeníček na balíčky a dárky zareaguje.


Většinou příznivě....

 Balíčky má totiž rád...


...vždycky se ptá, co tam bude.... a pro koho to je...


Na pohlednici se mu líbil nápis Bretagne.... ukazoval mi s nadšením písmenka....


...a já jsem mu je musela předčítat....



Pak jsem mu jen povolila mašličku u malého minibalíčku....


...a nechala jsem ho samotného rozbalit krásné háčkované motýlky....



Radost na obrázcích je vidět...
Pak sundal z marmelády "čepičku" a dal si ji na hlavu... což je u něj "zázrak"...
.....normálně si NIC na hlavu dát nedá....



Dnes reagoval super, ale někdy tomu bývá právě naopak.
Když mu kamarádka nedávno donesla k narozeninám čepičku a knížku, okamžitě to zahodil se slovy:
"Vyhoď to do popelnice, je to hnusný...."

A i když je to už 14 dní, stále se na věcičky odmítá podívat. Čepici si na hlavu nenechal vůbec nasadit...
Když se o to pokusím, nadává mi a čepici zahazuje....


A tak jen doufám, že to tehdy  kamarádka vzala sportovně...a nezlobila se... snažil jsem se jí TO vysvětlit.....

Chtěla Jendovi udělat radost...
A ten místo radosti ječel, že čepice je hnusná a že ji mám vyhodit ....

Tohle chování, tuhle reakci.... lidé (a převážně babičky) špatně zvládají.... očekávají radost z dárků a nikoliv nadávky a agresi....
Jenže pro Jendu je to něco nového, neznámého, nečekaného.... a akceptuje to jen tehdy, pokud chce ON...
A tak se na ty naše AUTISTY nezlobte, když reakce na dárek není podle vašeho gusta.

Míšo, ještě jednou díky!

26 komentářů:

  1. Ti háčkovaní motýlci jsou úžasní:-¨)Myška-Eliška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myško-Eliško, i mně se moc líbí.

      Vymazat
    2. Ta přezdívka dokáže vykouzlit úsměv na tváři... proč? :) Myška-Eliška... :)

      Vymazat
    3. I mně se ta přezdívka líbí...a nejen proto, že mám Elišku.

      Vymazat
  2. Je hezké, že měl z (obalu od marmelády?) radost, je to na něm vidět :) Motýlci jsou moc hezcí a pohlednice zajímavá :)

    OdpovědětVymazat
  3. Možná že by v takových případech zvítězila zvědavost, dospělý člověk dárkem dělá radost, hlavně sobě, těší se jak dítě bude jásat, a Jeník je velice citlivý a to očekávání rozezná, jako něco negativního, já bych byla nenápadná, položila dárek opodál, a počkala až zvítězí jeho zvědavost, myslím že s Jeníkem je vše na dlouho a trpělivost, je to co přináší růže. Hezký večer Amelie vám všem. Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to dělám u Jeníčka se vším...i s jídlem, s dárky, s oblečením, s procházkami, s nákupy.... nenápadně oblečení, jídlo a dárky nechávám opodál a jdu pryč. NIKDY mu nic nenutím. Vím, že tohle na něj neplatí. Na nátlak se Jenda zabejčí a už s ním nikdo nehne.
      Na balíček se kolikrát strašně těší, rád rozbaluje, rád tahá za špagátek, rád škube papír, ale pak tu situaci stejně nezvládne.... A proč? to by nám mohl říct jen člověks AS.
      Ale to nevadí. Nepíšu to proto, že by to byl problém, ale proto, abych poukázala na chování autistů...

      Protože často se naše dobře míněné chování setká a agresivitou (fyzickou, verbální) a nám to pak může být líto... Proto chci, aby lidé věděli, JAK může autista reagovat (nejen) na dárky...
      .....(dospělý autista mi třeba řekne, že jestli nedostane to a to a to na vánoce, tak mi to omlátí o hlavu.... :-P A teď: "Babo, raď"...když si tímhle způsobem řekne člověk s AS o dárky. Koupit nebo nekoupit? Nekoupit a myslet si, že se ze situace poučí??? Ale on se nepoučí.
      Koupit a odměnit ho za "špatné" chování? Často jsem v koncích. Někdy to rozebírám ze všech stran a stejně nepřijdu na to, která reakce je ta správná....)

      Vymazat
  4. Motýlci - nádhera! Hned bych je brala. A čepičky taky.

    OdpovědětVymazat
  5. Ale tahle bílá háčkovaná čepička Jeníčkovi moc sluší! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Amélko, moc krásný článeček a fotečky. Je na nich opravdu vidět, že má Jeníček radost a to j moc krásné:-) Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Amélie, někdy mě napadá, že už o autismu díky Vašemu blogu něco vím, aby mě v zápětí další příspěvek přesvědčil, že vlastně nevím nic! Život s autisty je jistě o neskutečné lásce a toleranci. Jeník měl to štěstí, že se uměl narodit mamince, která má obojí na rozdávání. Pěkné dny, HanaL.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. HankoL., jsem na tom podobně. Občas mám pocit, že autistům trochu rozumím - po 16 ti letech a přečtení 45 knih. Někdy si myslím, že už mě nemají čím překvapit, ale občas mě ještě překvapí...i tak se kolikrát divím...

      Vymazat
  8. Nějak se mi podařilo promeškat předchozí článek, nečetla jsem komentáře pod ním, tak nevím jak čtenáři reagovali, ale já bych ten bonbónek odmítnout nadokázala, hrozně nerada někoho zklamu a když náhodou něco odmítnu, mrzí mě to pak asi víc, než toho odmítnutého. :-) Balíček pro Jeníčka byl moc milý a je vidět, že tentokrát udělal radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná proto, že už jsi v babičkovském věku a máš tendenci případná vnoučata rozmazlovat... :-) Ale já ho rozmazlovat nemůžu, já ho musím vychovávat.

      Vymazat
  9. Marcelko, krásné dárečky.. A fotky Jeníčka s kloboučkem jsou nádherné.. Hezký večer, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mně se čepičkové fotky líbí, má na nich pěkný výraz.

      Vymazat
  10. Marci, mít tak nějakou sondu a vědět, nebo aspoň tušit, jak kdy zareaguje viď...Je super, že tenhle balíček vzal s potěšením, radost je na fotkách vidět a to je moc fajn. Snad bude tahle reakce převládat a tu negativní se postupem času naučí Jeník zvládat, příp. se třeba úplně odbourá...

    OdpovědětVymazat
  11. To je moc milý a krásný balíček! Tak může mít Míša dvojnásobnou radost z toho, že její dárek byl přijat kladně a s velkým zájmem. Taky mě těší ten krůček, že si dal Jenda vůbec něco na hlavu...jen škoda, že ho ta marmeládová čepička neochrání před zimou :)

    OdpovědětVymazat
  12. Míša háčkuje moc pěkně. Ať už krásné motýlky, tak "jarmulku" pro Jeníka, byť původně byla určena marmeládě.
    A jak vypadá čepička od kamarádky? Jestli to je velká kamarádka, tak to odmítnutí určitě vzala. Jak tu již bylo napsáno, holt není nikdy dopředu známo, co projde výběrem.

    OdpovědětVymazat
  13. Tady se to povedlo. Jsem ráda, že si to tentokrát Jenda užil bez úzkosti..a měl chuť i šprýmovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, dělal lumpárničky a tak to má být. Je to lepší, než když se vzteká. Mile mne překvapil.

      Vymazat
  14. Jeníček je ve své podstatě šťastný človíček. Téměř denně je na něm vidět krááááásný úsměv.

    OdpovědětVymazat
  15. Jsem rada, ze jsem udelala radost ....vsem o:)

    OdpovědětVymazat
  16. Dneska fotky plné úsměvů a nádherných drobností, to je bezva!

    OdpovědětVymazat
  17. Líbí se mi, jak má Jeníček z dárků radost a jak si nakonec nasadil klobouček.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...