úterý 19. července 2011

Výlet za autismem

Moji milí čtenáři, udělali jste mi velikou radost.


Když jsem v neděli napsala, že všechny 3 děti odjely na tábor, myslela jsem si, že sledovanost blogu poklesne k nule... a ono nic...


Neřekli jste si - nemá doma děti, nebude nic psát.... :-)


Překvapilo mě, že i včera na blog zavítalo přes 400 lidí.


A pro ty věrné dušičky, které se tu rády zastaví, budu pokračovat i dnes.


Jsem ráda, že jste...děkuju.


Když jsem v neděli večer zjistila, že nemám děti, přemýšlela jsem, co budu těch 5 dní bez dětí dělat.


NE že bych dopředu nevěděla, že budou děti na táboře, ale já jsem si myslela, že tam Jeníček nevydrží a NIC jsem tedy dopředu neplánovala. A Jeníček mile překvapil....


Chvíli jsem přemýšlela, že bych mohla svůj volný čas věnovat spánku.


Za těch několik let je můj spánkový deficit velký. Často se dostávám do postele i dlouho po půlnoci, když vyrábím Jendovi komunikační kartičky, obrázkové deníčky nebo strukturované úkoly. Ale tělo je nějak naprogramované a stejně se ráno budí v určitou hodinu. A spát přes den neumím.


Varianta číslo dvě byla uklízení, mytí oken, praní záclon, přesazování kytek ap.... jenže to mě vůbec neláká. Moje první dovolená bez dětí a strávit ji úklidem? Brrr. To by přece nebyla dovolená.


Variantu číslo 3 mi navrhlo několik lidiček mailem - jít to někam "roztočit, zapařit, zaflámovat".... To jsem zavrhla hned, tohle mě fakt neláká. Ale i tak díky za radu. :-P


S variantou číslo čtyři - kosmetika, kadeřník, masáže....jsem chvilku koketovala, ale nakonec jsem ji taky zavrhla.


Vzpomněla jsem si, že to, co mi opravdu chybí, je kontakt s přáteli.


Vím, že své přátele zanedbávám.


Nemám na ně čas, nemám kdy jít s nimi na kávu, na večeři, na procházku. Jenda nesnáší, když s námi někdo chce jít na procházku, nemá rád neznámá místa a bojí se lidí. A proto chodíme téměř vždy sami dva a na návštěvy nikam nejezdíme. Jenda by k nikomu nešel.


A když Jeníčka cca jednou týdně hlídá moje maminka, pak věnuji čas běháním po úřadech, po doktorech, nakupování nebo úklidu.


Nestíhám odepisovat na maily a kolikrát se sama na sebe zlobím, že odepisuji jen heslovitě, ve zkratkách a na pár řádcích.


 Kolikrát si říkám, že JEDNOU jim napíšu víc, ale čím je Jenda starší, tím je času méně a méně.



Rozhodla jsem se každý den věnovat některému ze svých přátel a známých. Včera to byla maminka.


Vzhledem k tomu, že pocházím z Moravy, tak mám kamarádky docela daleko.


Po 15 letech manželství kleslo mé sebevědomí na bod mrazu a na Moravu si sama autem netroufnu.


Kde jsou ty doby, kdy jsem jezdila sama do Prostějova, do Brna, do Bruntálu.


Moje fóbie z řízení zavrhla i tuhle "dalekou" variantu. Troufnu si jen na kratší trasy.


Naštěstí mám svůj blog a díky němu jsem poznala spoustu "nových", úžasných lidí.


 Několik z nich jsem už poznala "na vlastní oči" a z pár lidiček se stali věrní a dlouholetí kamarádi.


Dnes jsem se tedy vydala za kamarádkou do Staré Vožice.


Poznala jsem ji před pár měsíci na semináři o autismu.


Má také 3 děti ....a z toho jednoho syna s Aspergerovým syndromem.

Nerada jezdím tam, kde to neznám, ale jeden můj internetový kamarád mi v dubnu daroval navigaci a jen díky ní jsem ochotná se vydat i do neznámých končin. Tímto mu patří můj neskonalý dík.


A tak jsem se po ránu vydala na cestu.
Užívala jsem si klidnou, vyhlídkovou jízdu, stavěla jsem "na každé mezi" a kochala jsem se okolní přírodou....

Návštěva se vydařila. Kdyby mi někdo řekl, že se dá o autismu mluvit sedm hodin v kuse, nevěřila bych mu, ale dá. :-)

Cestou zpátky mě navigace vedla jinou trasou, tudíž jsem poznala další "zapadlé" kouty našeho okresu....

A tak se kochejte spolu se mnou....


Závěrem vám přeji krásný večer a příjemné letní dny.

30 komentářů:

  1. Krásné fotky, krásný den. Moc Vám to přeju! A ať je i celý zbytek týdne takový opravdu prázdninový!
    Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Marci krása...fotila jsi přesně to co se mi líbí..statky, kapličky, přírodu, kytky...a kdyby jsi někdy na tu Moravu jela, tak mi dej vědět!!!! Klidně za tebou do Brna dojedu a nebo se stavíš tady u nás :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky.Přeji Vám další pohodové dny.
    Majka

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím, užívejte volných dnů a klídku,zasloužíte si je. Přeji hodně pohody !

    OdpovědětVymazat
  5. Marcelko, to je krása! Moc ti takové dny přeji, jak výlet s maminkou, tak dnešek!
    Co si naplánovala na zítřek, doufám, že ne ty okna :o)
    Užívej si, a dobře spi!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Ty krajinné fotky jsou krásné. Až se stydím za ty svoje. A ty jsi všechny za jediný den udělala? :)
    V malém formátu, jak je máš ty, jsou takové milé jako obrázky.

    OdpovědětVymazat
  7. Pavle, ano, to jsou aktuální dnešní fotky. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. KRÁSA! NÁDHERA! UVOLNĚNOST!
    Děvče, moc Ti to přeju!!!!!!
    ŽIJ A UŽÍVEJ SI:-)
    Magda

    OdpovědětVymazat
  9. Amélko,
    krása. Moc ráda jsem si s tebou všechna ta místečka prohlédla. Je u nás krásně.
    IVA

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji za připomenutí, jak málo stačí ke štěstí!
    Gratuluji k dobrému výběru, jak trávit těch pár zasloužených dnů!
    Lezarts

    OdpovědětVymazat
  11. Amélko moc krásné fotky. Dýchá z nich pohoda.
    Dobrou noc
    J.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Amelie,
    to jsou moc krásné obrázky!!
    Hezky si to užívej!! Moc Ti to přeju a myslím na Tebe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  13. Zasloužíš si odpočinek, být sama se sebou, z těch fotek dýchá pohoda a harmonie, ale jak se říká - každý fotí to, co je obrazem jeho duše...

    OdpovědětVymazat
  14. Projizdela jsi krasnou prirodou a tvuj den se vydaril.Je dobre ze jsis dodala odvahu a jela na navstevu.Preji ti at dalsi dny jsou take pohodove.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak tomu říkám nádherně prožité volné dny, no vida, z té bezradné dámy bez dětí je moc šikovná holka :)).

    OdpovědětVymazat
  16. POHODIČKA, KTERÁ JE TI DOPŘÁNA TI PŘINESE ENERGII Z KTERÉ BUDEŠ ČERPAT JEŠTĚ HODNĚ, HODNĚ DLOUHO.
    MĚJ SE KRÁSNĚ A UŽÍVEJ SI CO TO JDE.
    ZE SRDÍČKA TI TO PŘEJI.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  17. Je ta naše zemička, ale krásná. Udělala jsi z výletu, moc hezká fota. Už jsem taky nějak dlouho nevyrazila za humna, ani jsem neviděla, že už dozrává obilí, za chvíli budou žně. Dnes už je středa a i když se má kazit počasí, užívej si volna bez dětiček, za chvíli, jich máš zase plnou chalupu! Tak hezký, den!! :-))

    OdpovědětVymazat
  18. Moc krásné :-) Pořádně si to užívej -nabírej sílu a relaxuj :-)

    OdpovědětVymazat
  19. JSEM MOC RÁDA, ŽE I VČEREJŠÍ DEN SE TI TAK POVEDL... NÁDHERNÉ SNÍMKY :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Amélko, já jsem na tom stejně. Když nemám děcka doma, tak si dopředu pánuju, co všechno můžu udělat, a pak se nemůžu rozhodnout. A ty jsi si vzbrala určitě dobře, a u přátel se dobře dobíjí baterky!! Hezký den. Peťa

    OdpovědětVymazat
  21. Přemýšlím, jaký to nadměrný náklad veze ten náklaďák na obrázku. Roura jak od kosmické rakety :-D

    OdpovědětVymazat
  22. Další hezky strávený den.
    Obrázky jsou úžasné, je opravdu vidět, že ráda fotíš, máš pro to cit. Nádherné jsou rybníčky, alej, vlčí máky a potěšil mne křížek s plaňkovým plotem. Atmosféru minula mám rád.
    Hezký zbytek týdne. Jak jsem četl, je program už plně obsazen. A to je jen dobře.

    OdpovědětVymazat
  23. amelie užívej si "volnost" a naber síly a hodně odpočívej - máš na to nárok.Přeju krásné "sluníčkové" odpočívání :o)

    OdpovědětVymazat
  24. přeju, a´t se cítíš jen dobře azrelaxuješ, marci...tak bych tě ráda někdy poznala...

    OdpovědětVymazat
  25. AndyPan, děkuju. Napiš mi mailem, odkud jsi, díky!

    OdpovědětVymazat
  26. Milá Amélie, pročítám si Tvůj blog a musím Ti napsat, že Tě moc obdivuji za to, jak jsi silná a jak skvěle se o Jeníčka staráš a obětuješ mu téměř vše a ještě k tomu stíháš psát blog.

    OdpovědětVymazat
  27. Simone, děkuju. Blog je moje relaxace, oddych, psychoterapie. :-)

    OdpovědětVymazat
  28. To naprosto chápu a myslím, že je dobře, že ho píšeš, že se o svoje pocity a zážitky s Jeníčkem můžeš podělit s ostatními :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Ach, s těma procházkama s Jeníkem jsi mi připomněla příhodu - šla jsem - teda chtěla jsem jít na zahrádku s mámou a malým synovcem Jonášem. Už trochu mluvil, dostkrát mě viděl, ale co stropil, když jsem chytla svou vlastní mámu - jeho babičku za ruku - na to jen tak nezapomenu. řval jako lvisko, vyváděl, odmítal, trhal by mě na kusy i zahrabal, nějak jsme tam s Boží pomocí došli a pak si ho vzal táta...
    Jonášovi trvalo, než si na mou slepotu zvykl a pochopil, co to obnáší. nebyli jsme spolu moc často...
    Juuuuu, Mell, ty znáš Bruntál? já se tam narodila a mám tam pořád rodiče! Tphle město jsem nečekala!
    Nedávno jsme tam byli na oslavách Dny města, byla tam pouť a spousta dobrot! živé kapely! počasí chvílema poslouchalo, paráda! Lilo až po ohňostroji!
    A prosím tě, dej pozor při tom kochání za jízdy!
    Přes to, že máš na blogu spoustu fotek, jsem moc potěšená a děkuju, že všecko popisuješ tak podrobně!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...