pátek 8. července 2011

Milovník kamenů

Slíbila jsem, že napíšu pokračování včerejšího povídání.

O stužkách a pentličkách, které má Jenda rád, už to stačilo, tak dnes pro změnu - kamínky.

Už loni si Jenda při každé procházce klekal na zem....

...hledal jehličí a kamínky....
....a dával si je do řady....
Kdekoliv - na chodníku, na náměstí, na schodech u sochy...

Nosil si je v kyblíčku a byl spokojený.
Kamínky u bazénu byly loni naší noční můrou. Celé loňské léto je Jenda sbíral a házel do bazénu.
V každém nestřeženém okamžiku, kdy ho nikdo nehlídal, tak  zmizel a rychlostí blesku jich alespoň několik naházel do bazénu.
Marně manžel každý večer tropil scénu, že to tam Jenda nesmí házet...
Marně jsem já prosila, aby ty kamínky posbíral  a někam je před Jendou uklidil...
...že když tam nebudou, tak je tam házet nebude....

Ale jak kdyby na mém názoru záleželo.
Letos to Jeníček nedělá. Zdá se, že udělal velký pokrok.
S kamínkama si teď pěkně hraje.

Dává si je do kyblíku, vozí je v autě.
Ale nejraději má ty své barevné kameny...

Některé dostal jako dárek, jiné si našel sám na ulici....

...pár jich sebral taťkovi u bazénu....
A jeden se mu asi nelíbil svou "barvou" a tak ho pomaloval fixou narůžovo.
Růžová je Jendova oblíbená barva.

Kameny jsou teď Jendovou nejoblíbenější "hračkou".

Ještě před pár měsíci bych mu je nepůjčila, protože s nimi házel po lidech....
A pak, že nedělá pokroky...

Dělá - holoubek můj malej.

Nejraději si s nimi hraje venku na dece....

...dává si je do řad....
...přesypává si je z ruky do ruky...

....a na požádání mi podává různé barvy .....

Když je unavený, tak si je naskládá pod sebe...

...a odpočívá.....


Už se těším, až přijede na návštěvu moje maminka a Jendu mi pohlídá, dojedu si pak do jednoho obchůdku vzdáleného asi 20 km odsud....

Pro mě tam mají knihy a různé čaje a pro Jendu kameny....

Bude to taková trojnásobná radost....Já si koupím knížku, Jendovi dovezu kameny a chvilku si odpočinu od Jeníčka....

Člověk by si měl občas udělat radost....

A snad i vám udělají radost dnešní "rozesmáté" fotky....

Vždyť není nic krásnějšího než radost dítěte.....
A u dítěte s autismem to platí obzvlášť....
Nevím, JAK jiní autisté, ale ti mí dávají svou radost málokdy najevo....
A tak díky Bohu za každý Jeníčkův úsměv....

14 komentářů:

  1. Marcelko, nádherně se Jenda směje. :) Je fajn vidět ho spokojeného a jsem ráda, že i ty si můžeš udělat čas sama na sebe.Moc ti to přeji :) M.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám z Jeníčka velkou radost. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Marcelko fotky rozesmátého Jeníčka jsou úžasné, směje se nádherně a vypadá kouzelně . Jsem moc ráda, že je Vám už konečně , tak dobře, že se Jenda takhle krásně směje.. Ač dospělá a také mám ráda hezké kamínky, valounky od moře krásné hladké, když tam jedeme dokážu sedět na kraji a prohrabovat se v nich děsně dlouhoa přebírat a přebírat. Přeji krásný víkend a Jeníčkovi ať vydrží dobrá náladička. Dita

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Amelie,
    Jeníčkovo rozesmáté fotky mi dnes udělaly vážně radost.
    Moc hezky si hraje s kamínky!!!
    Mám radost s Tebou!!!
    Moc Vám to přeji a posílám pozdravy a mějte se moc hezky!!! ☼
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  5. To je zase hezké povídání. Moc ráda si o Jeníčkovi čtu a ráda se něj dívám, musím říct, že od prvního pohledu se mi zalíbil a jestli je to možné přes fotky, tak ho mám ráda. Je to dítě, které se neumí přetvařovat a vyjadřuje přesně to, co cítí, ať je to strach, smutek, nebo radost. O to víc mě těší, dnešní veselé obrázky. :-D

    OdpovědětVymazat
  6. "Holky", děkuji. Mám radost, že máte taky radost. :-)
    Jaruško, díky ...moc.
    Ano, Jeníček je upřímný a neumí se přetvařovat.

    OdpovědětVymazat
  7. nádherné a veselé fotečky.
    My ted máme období všechno házet do bazenu a kamínky obzvlášť.Pro jistotu jsme zahradu od kamínku odderatizovali(rozbité okno to spustilo) a přece ten náš "padouch" si je někde vyhrabe.Takže ted je bazen vypuštěný a napouštět se bude znova.
    Jak Jeník rovná kamínky tak náš mladej rovná kolíčky na prádlo :o)jsou to naši šikulové co

    OdpovědětVymazat
  8. Hezky je vidět jak se Jenda hraje z kaminkami

    OdpovědětVymazat
  9. musím stále obdivovat trpělivost, kterou je třeba jeníkovi věnovat. pracuji s dětmi, tak vím, i když jen trochu, co to znamená ;-)Drak

    OdpovědětVymazat
  10. jééé tak to by se Jeníčkovi u nás líbilo..máme na zahradě taky kamínky :-D..je super, že je spokojený a šťastný...

    OdpovědětVymazat
  11. Úžasný je :) Veľmi mi pripomína Valerika ten tiež v istom veku hrozne moc zoraďoval, dáva im to štruktúru a kľud :) A tie kamienky polodrahokamové možno vyžarujú aj dosť dobrú energiu, známej sa auti holčička po hraní s nabitými (od slnka) kamienkami dosť zlepšuje.

    OdpovědětVymazat
  12. Nejkrásnější článek od tebe, který tu dnes vidím. A Jeník má na tom velkou zásluhu. Ta jeho radost. A tvoje fotky, jak ho minutu po minutě s láskou dokumentuješ, jsou kouzelné. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Jeníček je moc hezký kluk, pěkně se směje, krásně si s kamínky rozumí. Je vidět, že je má moc rád, když odpočívá, jako by je chránil. Takový kluk dá pěkně zabrat, ale které dítě ne? Je dítě zdravé, je divoké a neposlušné, než vyroste, rodiče si taky užijí. Ale tak už to chodí. Přeji vám oběma hodně zdraví, sil a radosti z každého dne. Květa

    OdpovědětVymazat
  14. Vidíš, Marci..tvoje fotky navozují pocit že deníček se směje skoro pořád..přeju, a´t je takových chvil tolik, aby ti to dodávalo sílu..když budeš potřebovat!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...