pátek 15. července 2011

Citrón chytl babičku

Jeníček rád maluje.

Používá jedině fixy, nejraději zvýrazňovače....a už asi rok a půl maluje PAVOUKY.

Nedávno ... Poprvé...a zatím naposledy se odvážil malovat auta.... od té doby zase ne.

Chtěla jsem se pokusit o změnu.

Nakoupila jsem různé omalovánky, ale neuspěla jsem s nimi...

"Omalovánky néééé..."

"Jeník bojí"...

A tak jsem mu načmárala na různé papíry čísla a písmena, protože vím, že je má rád.

Jenda pozná čísla a téměř všechna písmena.....

Tedy....nepozná písmenka tak, jako MY.
Neřekne "A", "B", "C", "D"...

Ale říká "B" jako babička (B), "B" jako maminka (M), "B" jako lev (L), "B" jako pivo (P)...atd...
Počátečním písmenkem toho slova se vždycky trefí.

A tak si vybarvoval a spojoval čísla a písmenka.

V jednom okamžiku ochabla moje pozornost,  soustředila jsem se na něco jiného a najednou slyším:

Babička chytla auto,
zajíc chytl Tadeáše,
lev chytl gumu,
guma chytla Flantišek (skloňování mu moc nejde)
Flantišek chytl Elišku,
Eliška chytla dědu,
Jeník chytl citlón,
citlón chytl babičku,
babička chytla indiána,
umyvadlo chytlo vlak,
lybička chytla pivo....

Hned jsem popadla tužku a papír ...

....a  2 úžasné Jeníčkovy "básničky" jsem si zapsala. :-)

A tady je ta druhá:

Babička chytla hovínko,
hovínko chytlo sedmičku,
osmička chytl Flantišek,
Flantišek chytl šestku,
šestka chytla tlojku,
tlojka chytl citlón,
citlón chytl dvojku,
dvojka chytla babičku,
babička je zamalovaná,
babička chytla jedničku
a jednička chytla auto.

Musím se smát pokaždé, když si Jendovy "verše", které mám vystavené v kuchyni, přečtu....

I život s autistou je někdy legrace. :-)



A jako odměna za "úkoly" nesmí chybět oblíbená čokoláda...
Bez toho by to přece nebylo "ono"...

15 komentářů:

  1. Jeník je moc velký šikula...básnička vznikla přesně podle čísel a písmen na papíře...odměnu si určitě zasloužil...:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jeník je úžasný a jak ho postupně poznávám na Tvých stránkách, už to není někdo cizí, ale tak nějak mi už přirostl k srdci a já se vždycky těším, co Jeník udělal nového, jaký nový obrázek nakreslil a tak. Velmi se těším, když mohu každý den navštívit Tvé stránky Amálko a přečíst si co je nového. Jsem moc rád, že jsem objevil tento jedinečný blog. Přeji vše dobré...

    OdpovědětVymazat
  3. Malé srdce, děkuji. Moc hezky jsi to napsal.

    OdpovědětVymazat
  4. Ha, a já na svém blogu smutním nad tím, že nemám ínspiraci a ono si zatím stačí hrát s písmenky a čísly. Asi využiju nabídnutého pozvání na kávu a půjdu k Jendovi do učení.
    A už babička ví, že ji chytil citlón? :)

    Jinak, zapsáno těsnopisem, nebo Jeník počkal, než dopíšeš verš? :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý večer Amélie, Moc se mě chce použít nějakou zdrobnělinku tvého jména, zní to ale divně, asi proto jsi zvolila tak, jak jsi zvolila, aby jsme na tebe nedělali ťuťuťu, Jsi velice silný člověk a takové pokrytectví by jsi si nezasloužila. Dlouho jsem se bránila napsat komentář ke tvé odpovědi na "NEMĚLA BY SIS JENÍČKEM...... " DNES JSEM SE O TO POKUSILA,a byl to zřejmě osud, dvakrát jsem to přepsala, a zase se nezdařilo to odeslat, je to asi tak správné, chtěla jsem jen říci,že neomlouvám toho člověka, určitě to nebylo řečeno ve zlém úmyslu, doufejme, ten článek mě rozebral až do nitra, to co někdy řekneme, nevtáhneme zpět, ani párem volů, i já někdy řeknu věci kterých potom lituji hluboce, ale jsou to jen slova a člověk se neubrání o nich nepřemýšlet, ty ale nemusíš, ty svůj život žiješ příkladně, a my ti nesaháme ani po kotníky, velice si tě vážím. Tobě, Jeníčkovi i děvčatům přeji krásné prázdninové sluníčkové dny a mnoho lásky.

    OdpovědětVymazat
  6. Zdá se, že se začíná rýsovat, co je Jendovým nadáním. Někdy tyto neuvěřitelné, hlavně nečekané schopnosti vedou, až k překvapivému vylepšení stavu.
    Držím palce a Jenda mě dnes pobavil, děkuji.
    Hezký w.e.
    Lezarts

    OdpovědětVymazat
  7. Ten Jeníček má "za ušima"! Je to chytrý kluk s velkou představivostí. Nač by nudně vybarvoval předkreslené omalovánky, tak jako všechny děti, když si může chytal písmenka a čísla a ještě je krásně pojmenuje. Jeníček vlastně vymyslel novou a úžasnou hru. :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Úplný umělec. :-) Mně by zajímalo, jestli má pro každé písmeno pouze jedno slovo nebo jestli skutečně dovede určovat první písmeno ve slově?

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, on má úžasnou paměť. Nedovede určit první písmeno ve slově...ale říká to tak, jak mu to někdo řekl...Třeba "č"..já říkám čáp, babička čokoláda... Takže zná víc slov, ale jen odposlouchaná od toho, co mu kdo řekne.

    OdpovědětVymazat
  10. No, každopádně se Jendovi budou líbit kartičky s písmenky, které se už dlouho chystám upravit na PC a dát na blog. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Naší babičku taky někdy chytne citróna je pěkně kyselá..no i mně se to stává.jen takové odlehčení.pobavila jsem se fakt:-) Jenda má fantazii

    OdpovědětVymazat
  12. Neeeee, to není možný, směju se tu pozdě večer na celé kolo, to jinak nejde!
    Parádní a nečekané verše!

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...