neděle 10. července 2011

Koupání je horor

Často někde čtu, jak se autíkům líbí voda a koupání.

Náš Jeníček koupání nesnáší.

Možná ho měl rád jako malé miminko, když  ještě "seděl" v kyblíku.
Občas koupání ve vaničce toleroval, ale poslední měsíce je to tragédie.

S každým koupáním snad čím dál větší.

Přechod do velké vany Jenda zatím nezvládl.
Pokaždé to je řev, jako kdybysme ho vraždili.

Ječí, jen se někdo o koupání zmíní.

Do bazénu na zahradě nepůjde ani násilím.

Někdy pláče i dopoledne, když si vzpomene, že "by se nááhodou" mohl koupat.....
Vím, že nemá rád horkou vodu, vím, že nesnáší doteky, tak ho jen polévám hrnkem vody, hlídám teplotu vody.....

.... snažím se na něj sahat co nejméně...ale pořád mu něco vadí....
...a já nevím co....

Žádná motivace nezabírá.... zkoušeli jsme už kdeco....

Po koupání ho hysterický pláč drží ještě desítky minut ....

.... i když mu zapnu jeho oblíbené "indiány" na DVD.....

...i když ho necháme samotného v ložnici....

Svou samotu u "pohádek" má přece rád...

...neutiší ho ani oblíbené jídlo a pití....
Člověk by mu snesl "hory doly", jen kdyby věděl, jak mu pomoct.

Každé koupání musí být tedy "blesková akce", aby to měl co nejrychleji za sebou.

Asi nám nezbývá nic jiného, než doufat, že ho to jednou přejde....

18 komentářů:

  1. Dobrý večer,
    jen mě napadlo - co třeba udělat vodu růžovou? V hračkářství se dají koupit tabletky "barevná voda ve vaně" např. popis tady http://www.zajimavehracky.cz/hracky-do-vany/324-barevna-voda-ve-vane?vmcchk=1

    no a pak taky si pamatuju, že jako malá jsem nesnášela zvuk praskající pěny ve vaně, jak ty bublinky tiše šumí, když se mi to dostalo blíž k uším, tak fuj, brrr. Vlastně mi to asi vadí i teď :))
    To mě jen tak napadlo :)
    Držím Vám palce a Jeníčkovi, aby už ho ta voda tolik nezlobila.
    Katka

    OdpovědětVymazat
  2. já jsem si to hned spojila s tím, jak se Jeníček bojí bouřky, to taky prší, Voda, jak voda.

    OdpovědětVymazat
  3. ten nápad s ružovou vodou sa mi zdá rozumný, určite stojí minimálne za vyskúšanie. My máme skúsenosť s farebnou vodou, Nikimu sa to mimoriadne páčilo, on síce problém s vodou vôbec nemá - skôr naopak, ale takto to bola preňho ešte väčšia zábava. Držím palce, aby to Janíka raz skutočne prešlo. Možno proste neznáša pocit čo i len vlhka na pokožke, a ani to nemusí byť o tých dotykoch či veľkej vani...

    OdpovědětVymazat
  4. A jéje to neštěstí, ta maminka si vymýšlí takové škaredé věci! :-) Asi opravdu není jiné řešení, než šup-šup, ať je to rychle hotovo.
    Vždycky když se dívám na Jeníčka a jeho krásné husté, tvárné vlásky, říkám si kdo ho asi střihá a jak to Jeník snaší, když nemá rád dotýkání. Na dnešních snímcích, se mi zdá, že má oproti těm na kole, vlásky kratší.

    OdpovědětVymazat
  5. Jarko, ke kadeřnici ho nedostaneme. Stříhá ho manžel ve vaničce v koupelně (Jenda nemá kam utéct) a zbytek dolaďuji já...Když sedí v obýváku u televize a soustředí se na pohádku, tak jdu 3x za den okolo s nůžkama a dolaďuji... :-) To víš, že TO nemá rád.

    OdpovědětVymazat
  6. Nápad s barevnou vodou určitě vyzkouším. Dííky. Holky milovaly barvičky na tělo.

    OdpovědětVymazat
  7. Amélie, děkuji za návštěvu na mých stránkách!Doufám, že návštěvy na mém blogu se stanou malou oázou s oddechem po náročných dnech. Taková moje "trocha do mlýna", pro rozptýlení.
    Hodně pozitivní energie
    zasílá
    Lezarts

    OdpovědětVymazat
  8. Barvící tablety do vany se dají koupit také v DM drogerii, jsou mnohem levnější než ty z hračkářství, stojí tak 30-50 Kč. I barevná mýdla mají.

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za tip, opravdu jsem to neznala.

    OdpovědětVymazat
  10. Maty se ve věku Jeníka taky nerad koupal. Ničemu moc nerozuměl a skoro nemluvil. Ale nechtěl se jít nikdy večer koupat proto, že dobře věděl, že po koupání musí jít spát. :-) Lákala jsem ho na všechny možné hračky do vody, na lodičku na baterky, na barevné lodičky z papíru, pěnová zvířátka apod. Dělají se pěnová písmenka a čísla, třeba by ve vodě Jeníka zaujala. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, pěnová zvířátka a lodičky taky máme..zkoušeli jsme i koupat čuníka:-) a nic... Po koupání má ještě hodinku pohádku, nejde hned spát. Holt jsme koupání zredukovali na 2x týdně. Každodenní trauma by ho zničilo a nás možná taky.

    OdpovědětVymazat
  12. Nám zabral mlýnek na písek (http://www.tasticka.cz/mlynek-na-pisek/). Uděláme mu hodně pěny a on jí pak s vodou leje do mlýnku a fascinuje ho jak se točí. Koupání končí až když je na "suchu" :-).
    My zase bojujeme se sprchou. Tam jsme na tom asi jako vy.
    Jinak diky moc za blog. Mame take dite s PAS a tady se clovek citi tak nejak normalne :-).

    OdpovědětVymazat
  13. Děkuji za pochvalu blogu...po mlýnku se podívám, díky za nápad!

    OdpovědětVymazat
  14. A NEMÁ TŘEBA JENÍČEK OBLÍBENOU VŮNI? MYSLÍM TÍM NA NĚJAKOU KOUPEL S VŮNÍ TŘEBA MELOUNU, JAHŮDEK NEBO TAK...
    NAPADLO MĚ NAPUSTIT TROCHU VODY DO KYBLÍKU, LAVORKU A NECHAT TO STÁT VENKU NEBO V KUCHYNI, ABY TU VŮNI VNÍMAL A PAK TO ZKOUŠET I V TÉ VANĚ...

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, minulý týden se koupání řešilo na Postižených dětech, tak mrkni, třeba i tam najdeš nějaký nápad či inspiraci: http://www.postizenedeti.cz/content/sprchovani
    Anny

    OdpovědětVymazat
  16. Chudinka malej, ten si těch "traumat" zažije a vy s ním:( a tak by ses ho jistě ráda dotýkala...
    nechá se někdy pochovat?
    Kolik mu je?

    OdpovědětVymazat
  17. Markétko, je mu 4,5 roku. Pochovat se nechá cca jednou za x měsíců a musí chtít sám. Ale ted už dlouho ne. Ano, měla jsem tendenci ho hladit, dotýkat se, dát pusu, ale už vím, že to nemá rád, tak to nedělám a nebo se zeptám, jestli chce...

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...