neděle 27. listopadu 2011

Výstava hraček v Praze


Minulý týden jsem strávila prima sobotu.


Rozhodla jsem se, že občas, alespoň jednou měsíčně, budu věnovat čas i sobě....
...bez dětí....


Manžel jel do práce a do bazénu....


 ...a já jsem si mezitím došla na výstavu hraček....
Holky byly samy doma a Jeníčka hlídala moje maminka.

Něco jsem Jendovi ze svých skromných úspor pořídila a postupně vás s hračkami seznámím.

Chvilkama mi na té výstavě bylo líto, že nemám víc peněz....asi bych tam zkoupila všechno...takových krásných didaktických hraček....



Tahle hračka mne zaujala na první pohled.
 Vím, že Jenda má rád barvy i vkládání různých věcí....



Jenda sice vyndal "kuželky" ze sáčku, ale pak se naštval, když jsem mu chtěla vysvětlit, CO se s tím dělá....



Asi měl vlastní plány....
.....a já jsem mu do nich nečekaně "vpadla"....


Chvíli jsem ho nechala být...hráli jsme hru s čuníkem a Jenda se pomalinku přidal....¨


Chvilku se díval, říkal, že se bojí..a výraz ve tváři tomu nasvědčoval....


 ....nenutila jsem ho...
Vím, že trpělivost přináší "růže"....


Nucením u Jendy nedosáhnu ničeho. Nebo ještě většího odporu....


.....když zjistil, že hra se čuníkovi líbí, tak to zkusil sám....


A když přišla Šárka, zvládl bravurně 3 minuty hru společně  s ní....


....3 nádherné minuty, kdy moje děti spolupracují....



...kdy se nehádají, neječí, neřvou,  kdy se nepošťuchují.....
To jsou ty nejkrásnější chvíle za celý den...

.....i když by někdo asi  řekl: "Co to je 3 minuty??!"

Chvíle, kdy jsou moje děti v klidu SPOLU, to jsou ty nejkrásnější okamžiky....



Vkládání kuželek podle barev je moc dobrý nápad....


Tahle fotka se mi moc líbí...
....jak krásně dětičky spolupracují....



Ta společná práce čtyř rukou...
....nádhera.....


....čuník samozřejmě všechno bedlivě sleduje.... a dává pozor na to, aby se nikomu neubližovalo a aby tu vládla co nejlepší atmosféra....

Atmosféra klidu a pohody.

Když čuník po 3 minutách vidí, že už to Jenda nezvládá, že je toho na něj moc, že začíná docházet ke kolapsu, tak nenápadně zakročí a pokusí se atmosféru uklidnit....

Šárinka pak odchází do svého pokojíčku a Jenda si zase hraje s maminkou (tedy s čuníkem....)
Interakci JEDEN NA JEDNOHO má nejraději...
Tři lidé....to už je na něj "moc"....


Snad holky chápou, že Jenda zatím víc jak 5 - 10 minut nezvládá.... a že pak "musejí" odejít....

Když Jeník křičí: "Jeník bojí, je tady moc lidí..."  je lepší opustit místnost a nechat ho být.....
On se zase uklidní a nabere síly k dalšímu hraní se svými sestrami....

21 komentářů:

  1. Nepřestane mě fascinovat, co všechno je pro tebe vzácné. Tři minuty! To je doba, za kterou vykouřím tak polovinu cigarety. Pro většinu lidí zcela nepodstatný úsek času. Pro tebe je to něco, jako vítězství pravdy a lásky nad lží a nenávistí. Tak ať je takových chviliček co možná nejvíc!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Amelko, neškytala jsi před chvílí? Koukala jsem na Adventní koncert v TV jako každý rok a mluvili tam o autismu. Hned jsem myslela na tebe a tvého Jeníka! Tam už byli dospělí a vůbec to s nimi nebylo jednoduché. Přeji ti krásnou adventní neděli!

    OdpovědětVymazat
  3. Manžel si odpočinul, Vy jste si udělala radost, i synkovi. Takže povedená akce:-) Alice

    OdpovědětVymazat
  4. Chvíli mu to trvá,ale díky tvé trpělivosti a lásce k tvým dětem je to užasné je pozorovat.Každý člověk je takový svůj a ví,co mu dělá dobře a co je příliš.Jeníček má v sobě takové hodiny,které ukazují čas jeho trpělivosti.Ale díky bohu za každou šťastnou minutu,kdy je v pohodě sám se sebou i svými blízkými.

    OdpovědětVymazat
  5. Ježurko, neškytala jsem, ale na koncert jsem se s holkama dívala, je to taková každoroční tradice. Moc nás potěšilo, že se lidé dozvěděli o APLE i o autismu.

    OdpovědětVymazat
  6. V tomto článku je oveľa viac krásneho ako by sa mohlo zdať. Úžasné! mám radosť :*

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné snímečky, nádherný komentář. Pokaždé se skláním před tvojí trpělivostí a láskou.
    Amelko, přeji ti krásný a pohodový adventní čas.:-)

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherná hračka,škoda že to nejde nikde koupit:-(

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Amelko, krásný článek, nádherné fotky i texty! Moc se mi líbí tvůj přístup, je to opravdu ničím nepodmiňovaná, bezvýhradná láska a pokora, schopnost radovat se z "maličkostí". Obdivuju tě, jak zvládáš začleňovat Jeníka, jak moc se mu věnuješ, přizpůsobuješ. Je úžasné, jak holky spolupracují a jak zvládají ty nelehké situace, protože pro ně to musí být taky neuvěřitelně náročné. Jste moc šikovní všichni! A s těmi hračkami - já už ani nikde nemůžu koukat, protože bych chtěla pro pucíka všechno, je fakt moc krásných a "smysluplných" hraček pro ta mrňata, jen správně vybírat, vy jste vybrali parádně;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Luci, kdybys chtěla něco půjčit (cokoliv z hraček a pomůcek), klidně Ti to pošlu, Jendu všechno baví stejně chvilku. Stačí napsat a já Ti to pošlu v balíčku.

    OdpovědětVymazat
  11. mélie, velice správné rozhodnutí, najít si čas pro sebe!!!
    Chápu, jak potěší, když si sourozenci porozumí
    :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné :-) Jeník je šikulka a mamka poklad :-) (První mě napadlo -schovat to pod stromeček -ale na Jendu to za bude moc a neužil by si to :-D)

    OdpovědětVymazat
  13. Gebasko, přesně tak to je...v poslední době vyndavám hračky, které byly určené na vánoce..Jendovi bude stačit málo a bude toho mít dost...Lepší každých 14 dní jednu maličkost než pak kupu dárků na vánoce. Nezvládl bych to.

    OdpovědětVymazat
  14. Amélko,po strášně dlouhé době Ti píšu koment.Omlouvám se.
    Dnes musím...s Tvého psaní čiší taková pohoda,láska a trpělivost,které mě se v poslední době vůbec nedostává.Moc moc Ti to přeju,i holkám.
    A Jeníka nevyjímaje :-) .

    OdpovědětVymazat
  15. Krásná hra a je super, že Jenička baví.
    Měla bych prosbu, není nějaká netová stránka zaměřená přímo na didaktické hry?

    OdpovědětVymazat
  16. Tři minuty! Tak tohle je opravdu obdivuhodné, jsem asi moc rozmazlená, já jsem vděčná, když je klid alespoň patnáct minut :).
    Také si myslím, že je lepší dětem dávat maličkosti průběžně, než mít pak nával na Vánoce, děti si toho stejně neužijí, neví, kam dřív kouknout a skočit...

    OdpovědětVymazat
  17. Vždycky na ty hry koukám se zalíbením a říkám si, jaký je teď výběr. Pamatuji si na obchody, když byli naši kluci malí a jak se špatně sháněly dárky pod stromeček. Po Vánocích, byly veškeré obchody úplně vyprodané s prázdnými pulty. Teď je takový výběr a takových lákadel. Výběr pro Jeníčka, je ale trochu komplikovanější, jeho hračky, ho vždycky zároveň i vyučují a ty seš vynikající učitelka. :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Lucko, stránek je spousta...člověk by potřeboval sponzora. Mně se líbí tyhle stránky:
    http://www.material-montessori.cz/
    http://www.marche.cz/odkazy-a17
    http://www.oskola.cz/
    http://www.autismus-a-my.cz/
    http://www.aurednik.cz/didakticke-pomucky/

    OdpovědětVymazat
  19. Jarko, děkuju za kompliment. Ano, jako učitelka si občas připadám. A možná to tak má být. Jako malá holka jsem chtěla být učitelka, ale otec mi to zakázal, tak si svůj sen plním tímto způsobem.

    OdpovědětVymazat
  20. moc děkuju. ukážu manželovi, on si taky rád hraje :)

    OdpovědětVymazat
  21. To je hrozně zajímavé.je dobře že tam máš ty holky.Moje se taky poštuchují hádají a nadávají si a když si hrají spolu, nebo spolu uklízejí, je to krásný pocit, že se mají.ted co mají každá pojoj sama jsou nějaké hodnější. uvidíme ajk dlouho jim to vydrží. Dneska mi to jde- vkládat u tebe komenty - tak komentuju :-)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...