neděle 27. listopadu 2011

Knoflíkování se sestrami


Poslední rok dost intenzivně pracujeme na sourozeneckých vztazích....


U holek byla vždy vystupňovaná sourozenecká rivalita.....


...jak tomu psycholožka před lety  "hezky" říkala....


S příchodem Jendy do rodiny se to možná ještě zhoršilo....


A tak se snažím pomalinku a nenásilně o to, aby se dětičky měly rády......


Někdy to jde líp, jindy hůř.
Snažím se Jendu zapojit do interakce se sestrami....


Snažím se o to, aby je nevyháněl, aby jim nenadával, aby jim neubližoval....


Občas se povede, že si všichni tři hrají SPOLU....
Na těchto fotkách to bylo pouhých 10 minut....


...ale pro mě to je nejkrásnějších 10 minut za týden....
Málokdy si hrají všichni spolu....
Každá společná minuta je zázrak.


Jenda to totiž dlouho nevydrží....
Když Elišce strká do korálků hlavu, začíná se vztekat Eliška.....


....a horko těžko děti uklidňuji....


Povedlo se mi je chvilku zabavit, aby vybíraly knoflíky, které se jim líbí....


Pak už toho má Jenda dost a uchýlí se k echoláliím (opakujícím se slovům či slabikám), k nějakému houpání, "hýkání"...a přidá k tomu strkání do Šárky....


Tak se holky naštvou  a odcházejí pryč....


Jenda se zlobí, vzteká, ječí ....ale nechápe, že udělal něco špatně....


 Ale po chvilce se uklidní ....
....a na hraní nám zase zbyl "jenom" čuník....


Čuník se neuráží, nekřičí, nenadává, neodchází...
.....je vždy milý, klidný,  hodný a má pro Jendu vždycky plno pochopení....

Tak kdo by ho neměl rád, že?

Přeji vám krásnou první adventní neděli.

8 komentářů:

  1. Aspoň chvilku si děti hrály společně! Z fotek čiší pohoda, ještě že sis to vyfotila, ve špatných chvílích si fotky prohlížej.

    OdpovědětVymazat
  2. To je tak úžasný, jak se snažíš pořád jen a jen pro ty děti něco dělat. Pa Hanka.

    OdpovědětVymazat
  3. Ach jo, to je práce s živými lidmi...a přesto bychom nikdo nechtěl, aby byli jako Jendův čuník!
    Bylo to alespoň deset minut, zítra se ti třeba povede 11...
    Měj pohodovou adventní neděli, Marcelko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Knoflíkování je super. Je hezké, že si tak spolu hrají, i když "jen" tak krátce. Krásnou neděli! Tina

    OdpovědětVymazat
  5. Knoflíkování bavilo i mě jak jsem viděla knoflíky tak jsem si tajně vybrala ten svůj NEJ.... Fukčarinka

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem si dřív s bráchou hrávala, ale dnes už brácha na hračky vůbec nešahne, já občas :) Hlavně plyšáky nemám to srdce dát pryč, mám je pořád tak ráda :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Vzácné chvilky,díky za ně.Je krásné pozorovat děti i s čuníkem,jak jim to pěkně jde.Každá vteřina dobrá.

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepište mi nechutné, vulgární a urážlivé komentáře, já vám je také nepíšu.
Byla bych vám vděčná, kdybyste se podepsali, občas nemám chuť zveřejňovat anonymy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...